fotka

Honda CR-V – Inovace na správném místě

  • vydáno: 25.2.2013
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Jan Altner

Honda byla u zrodu kategorie SUV a své CR-V vypiplala od klasického hranatého offroadu až do dnešní elegantní podoby. Právě poslední generace byla dlouho očekávaná a po testu musíme uznat, že oprávněně.

Ačkoliv opticky vypadá nová generace větší, rozměry jsou naprosto shodné s předchozím CR-V. Zvýšila se světlá výška, naopak celkově je vůz o něco nižší. Rozvor i šířka jsou ale stejné. Nejzásadnější změnou je tak nový design. Ten je agresivnější a modernější, i když je laděný tak trochu v americkém stylu - vždyť také jde o společný model pro americké i evropské trhy. Vzhledu rozhodně pomohlo LED denní svícení, i tak ale zůstává Honda stále konzervativní. Oproti předchozí generaci jde ale rozhodně o krok správným směrem.

Mnohem zajímavější změny se udály v interiéru vozu. Honda vypadá o stupeň luxusněji, najdete tu elegantní tvary a inovovanou palubní desku vycházející z nového Civicu. Palubní deska je před sedačkami vykrojená a posádka tak má více prostoru. Interiér je ergonomicky takřka dokonalý a už po pár minutách v autě víte přesně, kde máte co hledat. Myslelo se i na detaily, jako je polstrování vedle pravého kolene řidiče, které tak nenaráží do středového panelu palubní desky.

Podařený je i navigační a informační systém, ten má dotykový displej, což značně ulehčuje orientaci a ovládání. Z počátku nám jen dělalo problém rozlišit, který ze dvou displejů právě ovládáme. Vše je ale velice intuitivní, stejně jako připojení telefonu a iPodu. Příjemné je i ovládání topení a vyhřívání sedaček, vše je jednoduché a na svém místě.

Myslelo se i na další praktické věci. Snížila se zadní nákladová hrana. Přibyl také systém jednoduchého skládání zadních sedaček. Ty jsou dělené jen na dvě části a každou z nich sklopíte zatažením za páku na boku kufru. Složení tak trvá pár sekund. Zpět už je musíte vrátit sami, ale netrvá to o moc déle než sklopení. U kufru ještě musíme pochválit zavírání zadních dveří. I po stisku tlačítka můžete dveřím pomoci a dotlačit je k rychlejšímu zavření.

Pohodlí za každých okolností

CR-V patří ve své třídě k nejpohodlnějším autům. Honda zapracovala na odhlučnění interiéru, takže i v dálničních rychlostech a na zimních pneumatikách má posádka rajský klid a slyší jen to, co je nezbytně nutné. Tomu pomáhá i velice kultivovaný projev motoru. Ten je sice pro nové CR-V bez větších inovací, ty ale v zásadě nepotřeboval. Škoda jen, že se do SUV nedostala jeho silnější verze, kterou má k dispozici pouze sportovní model Accord.

Průběh turbodieselu je vyladěný téměř k dokonalosti. Zatahuje plynule od 1500 otáček až ke 3000, dál už nemá smysl ho hnát. Příjemně se s ním jezdí i po městě, kde se na jedničku a dvojku sebere pod tisíc otáček a popojíždění kolonou není problém. Pomáhá i spojka, je příjemně měkká a dobře se dávkuje.

Jak bývá u našeho testování Hondy zvykem, napadla nám hromada sněhu, což je na test čtyřkolky optimální. I na ujetém sněhu se auto chová naprosto předvídatelně a jede jako po kolejích. Pokud jde do tuhého, elektronika včas zasáhne. Není to nijak zvlášť nepříjemné, pokud jedete normálně, zásah elektroniky často nepostřehnete, pokud se ale záměrně snažíte dostat auto na hranice adheze, můžete být nepříjemně překvapeni, do nebezpečí vás ale CR-V rozhodně nedostane a o to tady jde! Dobře funguje i posilovač řízení. To je hodně lehké, ale řidič má slušnou odezvu kol a včas ví, co se děje. A funguje to i na nezpevněném povrchu, kde potřebujete ještě daleko víc cítit, co se pod koly auta odehrává.

Bahna se nebojí

I když CR-V ani nemá být plnohodnotným offroadem, v terénu se neztratí. Velká světlost a dobrá čtyřkolka, která už při rozjetí dává část výkonu na zadní kola, dokáže divy. Ani do lesa se s ní nemusíte bát, plasty Hondy jsou dobře vymyšlené a jen tak je někde nenecháte.

Na bahně do řízení už hodně zasahuje elektronika a i když se pokusíte vypnout ESP, pořád ve vyšších rychlostech cítíte zásah asistentů, který kazí jízdní dojem z razantnější jízdy. Ale vzhledem k určení auta to není žádný div a naše zacházení nebude pro majitele CR-V určitě denním chlebem. Je ale dobré vědět, že na horskou boudu, nebo chalupu na venkově dojede bez problémů i po dlouhých deštích nebo sněžení.

U nového CR-V je těžké hledat zápory. Hondě se podařilo připravit auto, které je praktické, jedno z nejpohodlnějších ve své třídě a zároveň perfektně zpracované. I když jsou v interiéru použité tvrdé plasty, perfektně sedí a nedokonalosti budete hledat jen těžko. Dokonalost Hondy tak může být nakonec paradoxně jediným negativem. Auto vás ničím nezklame, ale na druhou stranu vám nijak výrazně nezrychlí tep. Design i projev je prostě konzervativní, stejně jako celé auto. Bude vždy perfektně fungovat, nezklame vás, ale opravdové sportovní nadšení ve vás asi nikdy nevyvolá. To ale jistě celá řada zákazníků ocení.

Cena předváděcího vozu včetně HD navigace a celé výbavy je 939 000,- korun, což rozhodně není tak zlé. No a pokud se obejdete bez nějaké té vymoženosti, můžete se dostat celkem hravě pod osm set tisíc a to už stojí za zamyšlení.

Video