fotka

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D - nejen zdařilý facelift

  • vydáno: 26.1.2016
  • autor: Matěj Oliva, Foto: František Chobot
reklama

Outlander přišel v nové generaci už před nějakým časem a je třeba si přiznat, že ne zrovna v evropském kabátku. Design byl trochu rozporuplný a továrna si velmi pospíšila s faceliftem, který najednou tohle SUV posunul o pořádný kus dopředu. Změny se ale udály i v technice.

Mitsubishi Outlander není nijak extravagantní, ale na první pohled rozhodně zaujme. Přední maska má ladnější tvary a velmi dobře působí dvojice chromovaných půlměsíců vedoucích od světel k mlhovkám. Boční siluetu zase rozbíjí chromovaní lišta na obou obočních dveřích. Další stříbrnou pak najdeme ve dvou pruzích na střeše. Celkově auto snad nemůže nikoho urazit, zato dost lidí dokáže nadchnout.

Pod kapotou naší předváděčky bije řadový čtyřválec o objemu 2268ccm a o výkonu 110 kW spřažený s šestistupňovým manuálem. Zajímavý je i točivý moment 380 Nm. Udávaná spotřeba v Outlanderu je 5,3 litru, nám se během testu podařilo jezdit mezi 6,5 až sedmi litry, což je vzhledem k hmotnosti vozu a připínatelnému náhonu 4x4 velmi slušná hodnota.

Čtyřkolka tu celkově funguje poměrně zajímavě. Dá se nastavit do tří režimů. Můžete jet čistě s předním náhonem, automaticky připínaným zadkem, nebo můžete auto přepnout do režimu lock, kdy by mělo jet stále v režimu 4x4.

Uvnitř na vás čeká jednoduchý a praktický interiér prostý výstředností. Vše je tam, kde to čekáte a funguje perfektně. Je praktický, plasty jsou dobře omyvatelné, ale zároveň velmi příjemné. Zvykat jsem si musel jen na ovládání multimediálního systému, který je občas trochu svéhlavý. Ale i to se nakonec podařilo a po pár desítkách kilometrů jsme se spřátelili.

Výborný motor

V první řadě musím pochválit motor, ten na mě udělal opravdu silný dojem. Zatahuje od nejnižších otáček a táhne kontinuálně až k červenému pásmu. Rád se vytáčí a v kombinaci s manuálem vás čeká opravdová řidičská radost.

Té napomáhá i převodovka, která je brilantně přesná, má krátké dráhy a funguje velmi dobře. Mitshubishi také zapracovalo na odhlučnění vozu. Pokud se pohybujete, jakoukoliv u nás legální rychlostí, nezaznamenáte zvýšenou hlučnost v interiéru.

Podvozek je na můj vkus až moc tvrdý, ale na kvalitním asfaltu dokáže neuvěřitelné věci. Outlander jede jako po kolejích a chová se možná lépe, než nízké kombíky. Při přejíždění příčných prahů vás ale sametové zhoupnutí rozhodně nečeká.

Řízení je přirozené, převod ideální a za volantem máte pocit naprosté kontroly nad vozem a hlavně kontaktu s vozovkou. Jakmile začne auto ujíždět, nebo dělat něco, co nechcete, víte o tom okamžitě. A to je třeba na zasněžených horských silnicích k nezaplacení.

V řízení Vám samozřejmě pomáhá i celá řada elektronických asistentů. Ty fungují perfektně a zasáhnou zpravidla dřív, než si stihnete uvědomit, že je něco špatně. Ostatně tak to má být.

Terén

Předchozí generace Outlanderu se bahna rozhodně nebála a v terénu zvládla hodně, ale bude jí aktuální model důstojným nástupcem? Vyzkoušeli jsme to na offroadovém polygonu.

Bohužel i Outlander podlehl aktuálním trendům a hodně změkl. Na druhou stranu takové auto si kupujete proto, aby zvládlo jízdu ve sněhu, nějaký ten přejezd polních cest na chatu. A to zvládá bravurně. Čtyřkolka je sice při prvním prokluzu trochu rozpačitá, ale pak zabere a Outlander se sune do výjezdů naprosto suverénně.

Nezávislé zavěšení samozřejmě nedovoluje nějaké dramatické křížení, ale přes překážky se vždy překolébáme a můžeme pokračovat dál. Největším problémem pak zůstávají nájezdové úhly. Všechny tři mají hodnotu 21°a to bohužel pro prudší výjezdy nestačí. Musíme si hodně pečlivě kontrolovat hrany, abychom neodřeli krásné ochranné plasty pod nárazníky.

Mitsubishi Outlander už sice nenabízí hrubou sílu v terénu, ale naopak podstatně větší užitnou hodnotu, komfort a hlavně ekonomičtější provoz díky novému motoru, který je jedním slovem vynikající. Auto vyniká perfektním zpracováním, příjemným řízením a komfortem na krátkých i dlouhých cestách. A to je přesně to, co jsme od něj čekali.

Cena

Základní cena modelu: 808 650,- Kč

Metalický lak: 14 000,- Kč

Koberce textilní: 2296,- Kč

Prahové lišty: 3463,- Kč

Lišta nákladové hrany nerez: 4240,- Kč

LED mlhová světla: 8 833,- Kč

Cena příplatkové výbavy: 32 832,- Kč

Celkem s příplatkovou výbavou: 841 482,- Kč


Technické údaje


Copyright © 2010-2016 offroadweb.cz