fotka

REVOLUCE JMÉNEM DUSTER

  • vydáno: 30.8.2017
  • autor: offroadweb.cz

S prodeji přesahujícími 2 miliony kusů pod značkami Renault a Dacia se Duster stal jedním z nejprodávanějších modelů Skupiny Renault. SUV Dacia zanechalo ve svém segmentu nesmazatelnou stopu. Za sedm let produkce si získalo srdce zákazníků, kteří hledali všestranné, spolehlivé a přitom dostupné vozidlo. Přitažlivost modelu Duster je nepopiratelná. Jeho atraktivní cena, vynikající schopnosti v terénu, robustnost a design nenechávají nikoho chladným. Přečtěte si více o revolučním modelu, který si vydobyl zvláštní místo v rozsáhlém světě SUV.



Dacia Duster: skandálně dostupné SUV
Nabízet SUV za cenu městského vozu byl odvážný tah. Když Dacia v roce 2010 odstartovala fenomén jménem Duster, setkala se s okamžitým úspěchem. Prodalo se více než 450 000 vozů za 3 roky. Povzbuzena tímto úspěchem, Dacia v roce 2013 představila omlazenou verzi, která se setkala se stejným nadšením. Pořizovací cena modelu Duster byla evidentně v časech ekonomické krize velmi důležitá, nicméně úspěch vozu nemůže být redukován jen a pouze na cenový aspekt. Velkou roli hrály také přesvědčivé schopnosti vozu v terénu. Design pak nenechal nikoho na pochybách o SUV povaze vozu. Přísluší nefalšovanému terénnímu vozu, není však přehnaný. Velká světlá výška, velká 16“ kola a spoustu ochranných prvků vyzývaly řidiče k opuštění zpevněných cest.



Dacia opět otřásá se zavedenými pořádky
S uvedením modelu Duster, Dacia opět prokázala svou odvahu, kterou poprvé předvedla ještě o šest let dříve, a to představením modelu Logan. Značka Dacia se stala měřítkem nových přístupů k automobilům ze spotřebního hlediska. Se zavedenými pořádky znovu otřásla představením modelu Duster, pravým, prostorným a všestranným SUV za cenu kompaktního vozu.



Jak je u značky Dacia zvykem, Duster cílí na zákazníky, kteří hledají cenově přijatelné vozidlo, dostupný vůz s výbavou, která odpovídá jejich potřebám. Navíc se značka posunula do nové oblasti: na trh SUV. Získala tak nový typ zákazníka, který hledá vůz s opravdovými terénními schopnostmi. Podařilo se navíc oslovit i zákazníky, kteří kupují svůj první vůz a zákazníky, kteří by jinak koupili ojeté vozidlo. I díky nim se Dacia stala ještě úspěšnější a navíc vytvořila vlastní komunitu. Komunita Dacia je fenoménem, který každoročně sdružuje tisíce lidí na setkáních Dacia Piknik v mnoha zemích. Zákazníci značky Dacia jsou opravdovými fanoušky, aktivními na sociálních sítích. Nejsou jen zákazníky, jsou nejlepšími ambasadory, jaké si lze přát.



Duster dobývá svět
Duster byl vytvořen jako odpověď na jednoduché pozorování: celosvětově existuje velká poptávka po prostorných, robustních a dostupných automobilech s pohonem 4x4. V době vzniku modelu Duster však takové vozy téměř neexistovaly. Proto Dacia přišla s prvním SUV, které cílilo na rozvojové trhy. Nezapomnělo se však ani na potřeby Evropských zákazníků, které byly nedílnou součástí projektu od samého počátku.



V rozvojových zemích touží střední třída po vlastnictví moderních vozidel, které by zdůraznily jejich společenské postavení. Hledají také robustní, spolehlivá a všestranná vozidla, která obstojí v různých klimatických a provozních podmínkách. Existující SUV často překračovala rozpočet střední třídy. - Evropský úspěch modelu Duster ilustruje existenci zákazníků, kteří hledají moderní, spolehlivá a dostupná vozidla. Nicméně nabídka vozů s pohonem 4x4, ač široká, se soustředí spíše na vzhled než na reálnou možnost provozu mimo zpevněné komunikace, neodpovídá potřebě funkčních a dostupných terénních vozidel.



Prodej modelu Duster odstartoval pod značkou Dacia, Renault jej začal nabízet v roce 2011 v Latinské Americe a následně v Rusku a Indii. Evropská verze vozu byla přizpůsobena specifickým potřebám dalších trhů, včetně varianty do extrémně nízkých teplot pro ruský trh, flex-fuel modelu pro Brazílii a modelu s pravostranným řízením a speciálním designem pro Indii. Jen několik dní před začátkem prodejů zvítězil Duster na Rallye Aicha des Gazelles v kategorii crossoverů a demonstroval tak své offroadové schopnosti, robustnost a spolehlivost. To samé platí o sportovní verzi, kterou řídil Alain Prost na ledových tratích Trophée Andros v zimní sezóně 2009/10. Duster dokončil seriál na druhém místě. Novou výzvu pak Duster přijal v roce 2011, kdy se zúčastnil legendárního závodu do vrchu Pikes Peak. Při své první účasti dokončil speciál Dacia Duster No Limit závod na třetím místě.



Dnes je Duster nabízen na 100 trzích pod značkami Renault a Dacia. Za 7 let prodeje se Duster prokázal jako neuvěřitelný úspěch s celosvětovými prodeji přes 2 000 000 kusů.



Příběh Dacia Duster pokračuje v roce 2017 na Frankfurtském autosalonu 12. září, kde bude odhalen Nový Duster.