fotka

Peugeot 5008

  • vydáno: 14.11.2017
  • autor: Petr Hrubant

V uplynulém týdnu jsem testoval nový Peugeot 5008 GT 2.0 HDI AT. Jedná se o vůz druhé generace. Tento automobil prošel výraznou změnou z MPV na SUV a jeho elegantní vzhled s ostrými křivkami Vás jistě zaujme. Stabilně konkuruje Škodě Kodiaq, Fordu S-MAX, Opelu Grandland X nebo třeba Renaultu Koleos.

Motor

V testovaném modelu byl osazen nejsilnější motor 2.0 HDI AT GT a se svými příjemnými 133kW se tento vůz stává velmi hravým. Během týdenního testu se mi nedostalo ani jednou pocitu, potřeby vyššího výkonu. Při předjíždění na běžných silnicích i dálnicích, jízdě v terénu i ve měste je výkon dostačující. Testovaný model byl vybaven automatickou šeštistupňovou převodovkou (s hydrodynamickým měničem momentu), která se může pochlubit opravdu jemným a příjemným řazením, v jakémkoli jízdním stylu. Co se týče spotřeby, dvoulitrový turbodiesel umí běžnou jízdou jezdit za 6,5-7L/100km (kombinovaná spotřeba). Pokud lahodíte sportovnějšímu jízdnímu stylu, můžete počítat i s deseti litry.
Zrychlení 0-100km/h dosáhne Peugeot za 9,6s, nutno podotknout, že je tu znát absence pohonu 4x4 a občas přední kola prokluzují. Udanou maximální rychlostí je pak 211km/h.

Interiér

Ihned po otevření dveří Vás zaujme malý sportovní multifunkční volant (v úpravě GT). Za ním se nacházejí „pádla“, které využijete zřídkakdy, nicméně máte tu možnost. Na přístrojové desce si můžete navolit k zobrazení téměř co budete chtít. Vzhled budíků je elegantní a přehledný. Jediný problém jsou tlačítka u středového tunelu, díky kterým se navolení nebo zobrazení různých funkcí stává komplikovaným a nepřehledným. K systému start/stop nebo zobrazení spotřeby se musíte složitě proklikávat přes obrazovku na palubce, což je velmi nepraktické, když se musíte věnovat jízdě. Velkým plus jsou příjemné, výhřívané, masážní sedačky, ve kterých jsou řidič i spolujezdec v pohodlí. Interiér působí velmi komfortně a moderně – modré podsvícení palubní desky, předních dveří nebo střešního panoramatického okna, elegantní doplňky (v úpravě GT) a další.. .

Testovaný model byl sedmimístný, ale pokud nejste malého vzrůstu, nějakou delší cestu by jste tam jistě na zadních sedačkách strávit nechtěli. Velmi málo prostoru na nohy, kolena ale i hlavu, kterou i průměrně vysoký člověk škrtá o stropnici. Při couvání Vám naběhne na palubce parkovací kamera, která ukáže jak pohled z vozu vzad, tak i ptačí perspektivu, díky které jste v dokonalém obrazu, co se kolem Vás děje. Když se zaměříme na úložný prostor, je ho tu dost. Součástí středového tunelu je velký úložný chlazený „box“ kam se toho vejde opravdu moc a hlavně to máte neustále při ruce. Když se přesuneme ke kufru, nový Peugeot disponuje 780 litry a po sklopení zadních sedadel se dostaneme na 1940 litrů.

Exteriér

Navenek působí vůz mohutně a bytelně. Pár ostřejších křivek dodává tomuho vzhledu příjemný „šmrnc“. Na můj vkus je tu moc chromovaných doplňků a linek – ale to může na každého působit jinak. Velkým plusem jsou na tomto modelu přední „LED“ světla, která ve tmě dodávají opravdu dostatek rozhledu a pro řidiče je to skutečně příjemný pohled.

Jízdní vlastnosti

I když řídíte prostorově výraznější vůz, z pohledu řidiče Vám to ani nijak dramatické nepřijde. Malým volantem se manipuluje příjemně a i při svém robusním vzhledu je tento vůz obratný a velmi příjemný na jízdu. Díky velkému rozvoru náprav (2840mm), rozchodu (1844), 19-ti palcovým kolům je i při své světlé výšce (236mm) skvěle, lehce a jednodušše ovladatelný i při ostřejším stylu jízdy.

Cena

Cena testovaného modelu je 1 081 000,-- Kč. Pokud budeme hovořit jen o vozu bez příplatkových prvků výbavy, jen s tímto motorem, jsme na 930 000,-- Kč.

Závěr

V současnosti je Peugeot 5008 považován za vlajkovou loď francouzské automobilky a je ideálním a bezpečným vozem pro každodenní ježdění. Působí spíše jako rodinný vůz (jako jeho předchůdce) zabalený v SUV vzhledu. I bez pohonu 4x4 je v lehčím terénu spolehlivým vozem. Jako náhrada pohonu 4x4 slouží příplatkové tlačítko a když si připlatíte 12tisíc korun, otevře se před Vámi možnost, přepínat si mezi několika typy povrchů (sníh, bláto… atd.). Ale plnohodná čtyřkolka je prostě plnohodnotná čtyřkolka.