Ačkoliv není havarijní pojištění ze zákona nutné, mnoho lidí ho má uzavřeno. Jedná se především o ty, kteří mají auto vyšší hodnoty a neradi by případné opravy platili ze svého. Právě u drahých aut může být i nepatrné poškození v řádech několika desítek tisíců korun. Potom se skutečně vyplatí, aby nám tuto částku zaplatila pojišťovna. Jak se však zachovat v případě, že máme auto staršího data? Odpověď na tuto otázku si musí každý najít sám. Neexistuje žádný univerzální recept ani výpočet, od jaké hodnoty se havarijní pojištění vyplatí a od jaké ne. Jsou takoví, kteří mají starší auto pojištěné a poté jsou takoví řidiči, kteří přestože si nedávno koupili zcela nový vůz, toto pojištění na něho neuzavřeli. Zkrátka doufají, či jsou přesvědčeni o tom, že s ním nikdy nenabourají. I sebe zkušenější řidič však může udělat chybu a z nového auta může být hromada pomačkaných plechů.
Pokud se rozhodnete tuto pojistku uzavřít, můžete si vybrat libovolnou pojišťovnu, která tento produkt nabízí. Vždy však zohledňujte konkrétní podmínky, které jsou ve smlouvě uzavřeny. Ty určuje pojistitel, tedy příslušná pojišťovna a je zcela na vás, zda je přijmete a pojistku uzavřete. Abyste se také vyznali ve vašich povinnostech, jste ve smlouvě uváděni nikoliv jménem, ale konkrétním označením.
Pojistník
Takto jste v řadě pojišťovacích smluv vedeni a na základě toho konkrétně zjistíte, jaké jsou vaše povinnosti vyplývající z této smlouvy. Pojistník může být jak fyzická, tak i právnická osoba – tedy jakákoliv firma. Hlavní povinnosti pojistníka ve vztahu k pojištění je především pravidelná frekvence plateb. V případě pojištění proti krádeži automobilu je vaší povinností i tento automobil dostatečně zabezpečit, tedy zamknout. Pokud by se přišlo na to, že zamčený nebyl, neměli byste na výplatu škody nárok, protože jste jednoduše nedodrželi své povinnosti.
Autor: offroadweb.cz