Renault Captur – s ním vám nic neuteče

Captur je jedna z vlajkových lodí z flotily Renault. Kombinuje svou silnou a na první pohled robustně působící osobnost s lehkostí a obratností městského hatchbacku. Díky své velikosti a mrštnosti je vhodný hlavně do městského provozu. Jistě tak uspokojí skoro všechny vaše potřeby.

Je to takový crossover ve sportovním kabátě. Jeho jemné linie a boční prolisy působí sportovně a vzhled můžete podtrhnout výběrem z celé škály packetů Pack Look a sestavit si tak svůj originální model. Ano, u Renaultu mysleli i na zákazníky orientované především na barevný vzhled vozu.

Interiér:

Interiér příjemně spojuje stylovost s praktičností. Je elegantní a barevně sladěný s vnějškem vozu, případně je také možno nakonfigurovat podle zvoleného kabátku a docílit tím tak naprosto dokonalé image.

Skvělá vychytávka!

Našemu zraku neunikla ani praktická výsuvná přihrádka, ano čtete správně – jedná se o „šuplík“, který je u spolujezdce. Díky své konstrukci pojme opravdu hodně věcí a je vybavená příjemným LED osvětlením.

Testovaný vůz byl vybaven sedadly s manuálním nastavováním, redakci se velmi osvědčil jejich tvar, který už na první pohled napovídal, že budou opravdu pohodlná a poskytovala i dobrý výhled z vozu. Zadní lavice je nejen sklopná v klasickém poměru 1/3 a 2/3, ale můžete jí také posouvat až o 16 cm. Skvělá vychytávka! Určitě to sami znáte. Chcete dát do kufru rozměrnější věc, ale chybí vám pár centimetrů, aby kufr šel zavřít. V Renaultu to vyřešili díky této úpravě za vás! Potahy sedadel jsou opět designově sladěny s barvou vozu a jsou na zip, takže i zde je vidět značná invence a praktičnost. Nehledě na to, že se dají opravdu rychle sundat a vyprat!

Motor:

Testovaný model patří na vrchol nabídky vznětových motorizací. Jedná se o pohonnou jednotku dCi 110 kW ze spolupráce Renaultu s Nissanem. Motor o objemu 1461 cm3 s výkonem 81 kW/110 k v 4000 min-1 a točivým momentem 260 Nm v 1750-2500 min-1.

Tak to jdeme nastartovat… Startování, případně odemykání a zamykání je bezklíčové, pouze stačí mít u sebe kartu Renault, která se postará o vše potřebné. Captur je také vybaven vypínatelným systémem stop – start, který snižuje spotřebu a emise (posouzení praktičnosti tohoto systému necháváme na čtenářích). Captur se tváří jako velmi ekonomický vůz. Systém nabízí i tlačítko pro ECO režim. To se nachází ve středu u řadící páky. ECO režim upravuje reakce plynového pedálu (jednoduše řečeno ho otupí), točivý moment, ale třeba i klimatizaci. V palubním systému R – Link Evolution naleznete program Driving Eco 2, který vám vyhodnotí plynulost a ekonomičnost jízdy a nechybí zde ani grafické znázornění v podobě zeleného lístečku. Jak je to ale ve skutečnosti? S testovaným modelem jsme jezdili za přijatelných 4,6 l na 100 km, zde je nutno podotknout, že jsme se nesoustředili na ekonomický provoz a vůz pěkně prohnali nejen po silnici. Captur slibuje při ekonomické jízdě ještě přijatelnější spotřebu a to pouze 3,7 l /100 km.

Ve výbavě našeho vozu nechyběly již známé věci, jako je vypínatelný airbag spolujezdce, inteligentní tempomat s nastavením omezení rychlosti, ISOFIX pro umístění dětské sedačky, ale také elektronický stabilizační systém, systém nouzového brzdění, přední mlhovky s funkcí cornering při zatáčení, či automatické odmlžování skel. Nesmíme zapomenout zmínit asistenta pro rozjezd do kopce, který auto opravdu udrží zabrzděné 2 vteřiny nebo zadní parkovací senzory s praktickou parkovací kamerou.

Závěr

Testovaný vůz nabízí velmi příjemné a pohodlné svezení, i když větší nerovnosti jsou na podvozku znát. Je k dispozici v základní verzi Captur Intens Energy dCi 110 od 466 900,- Kč, cena testovaného modelu s příplatkovou výbavou jako je Pack R-Link Evolution, Pack Parking Plus, vyhřívání předních sedadel, zatmavená zadní okna, rezerva, 17“ diamantové černé disky, polep střechy Captur a Pack interiér dekor Captur, se vyšplhala na 523 300 Kč.


Autor: Jakub Špaček

Renault Captur – s ním vám nic neuteče
Přesunout se na začátek