Rozhovor se Scottem Taylorem

Na závěr našeho miniseriálu článků z testování Polarisu RZR 900 XP v Barceloně přichází rozhovor s project managerem celého projektu nového side-by-side.

Evropský trh je oproti tomu americkému hodně malý, jak vidíš vývoj side-by-side v Evropě?
Evropský trh se stále vyvíjí a například ve Francii už jsou side-by-side velice populární. Narozdíl od USA se v Evropě prodávají především RZR určené především pro zábavu. Můžeme také pozorovat, že hodně lidí přechází z klasické čtyřkolky právě na side-by-side a je to jakýsi další přirozený postup.

V propagačních materiálech i ve videu se hodně srovnáváte s Can-amem Commander, je to pro vás největší konkurence?
Can-am má stroj s vynikajícím motorem a ve sportovní verzi i s hodně závodními ambicemi, jedná ale stále o hodně kompromisní stroj, který zastane hodně práce. Ale máš pravdu, je to pro nás největší konkurence.

Jaká bude účast RZR v závodech?
Jsem rád, že jsi se zeptal. S FIA v současné době jednáme o zavedení nové kategorie, která by se měla jmenovat T12. Zde by měly startovat právě vozy side-by-side vybavené variátorem. Je to určitě velký pokrok, protože budeme moci konečně tyto vozy vidět v dáklových rally, jako je Dakar. Budeme ale podporovat i klasické závody na tratích, kterých ale zatím není mnoho, podle mých informací by měla mít kategorie UTV své místo na letošním Touquetu.

Se závody souvisí i čtyřbodové pásy, proč je XP nemá? Já osobně bych je určitě preferoval.
No je to jednoduché, když jsem tě viděl jezdit, bylo jasné, že už jsi měl side-by-side v ruce a moc se s tím nemažeš, ale čtyřbodové pásy s sebou nesou potřebu pořádného oblečení a přilby, nejlépe s krčním chráničem. Nic takového samozřejmě rekreační jezdec vozit nebude, takže pokud se budeš chtít jen tak projet s přáteli, nebo se chceš jen loudat po horách, nepotřebuješ být ukurtovaný jako v závodním autě. Kdo na závody chce, tak si samozřejmě pásy dokoupí, dostupné určitě budou.

Ještě něco k technice, proč objem 900 kubíků? Can-am i Arctic Cat mají litr?
Svez se a uvidíš!

Díky za rozhovor.
Díky, že jste přijeli.



Autor: Matěj Oliva

Rozhovor se Scottem Taylorem
Přesunout se na začátek