Dacia je momentlně jednou z nejúspěšnějších evropských značek a to nejen díky levným autům jako je Logan. Své misto na trhu si po nedůvěřivém uvedení udělal model Duster, který dnes platí za levný pracovní offroad, navíc zabalený do atraktivního designu.
Před samotným představením se spekulovalo, jak bude faceliftovaný model vypadat, zda dostane nějaké výrazné designové novinky, atd. Nakonec jsou z toho jen drobné úpravy, ale o to důležitější. Interiér je i nadále vyveden v tvrdých a trochu páchnoucích plastech, nově se ale tlačítka otevírání oken přesunula na dveře, kde jsou o poznání praktičtěší. Nově je tu také multimediální centrum, které nahradilo klasické autorádio.
Nové jsou ale i sedačky, připlatit si budete moci i za kůži. Každopádně na první pohled vypadá interiér podstatně luxusněji, než u předchozí generace. I to by mohlo pomoci prodejům. Čtyřkolka je znovu z produkce Nissanu, tedy i s možností uzavřít mezinápravový diferenciál.
Zatímco dosud bylo možné vybírat pouze ze dvou agregátů, nově můžete do Dustera přiobjednat i třetí motor. Jedná se o agrgát TCi 1,2 o výkonu 92kW a točivým momentem 205 Nm. Ceny nové generace by se neměly nějak výrazně lišit od té současné.
Autor: Matěj Oliva, Foto: Jan Altner, František Chobot