Nejnovější Sorento bude prvním SUV postaveným na nové platformě Kia; zahájení výroby je naplánováno ještě na letošní rok. Platforma s kompaktní konstrukcí motorového prostoru, kratšími převisy a delším rozvorem umožnila nabídnout nejen nový stylový design a postoj vozidla, ale též pohodlnou jízdu a příjemnou ovladatelnost. Ve srovnání s předchůdcem narostlo nové Sorento o 10 mm do délky; rozvor se prodloužil o 35 mm na 2815 mm. Kabina nyní nabízí více místa než mnohá jiná SUV střední třídy a díky chytrému obestavění prostoru také nové Sorento disponuje zavazadelníkem na vrcholu třídy.
Při premiéře první generace Sorenta v roce 2002 tento model zaujal svojí robustní rámovou konstrukcí karoserie, velkým vnitřním prostorem a dobrými terénními schopnostmi. Přechod na samonosnou konstrukci u Sorenta druhé generace v roce 2009 znamenal skokovou změnu v jízdních vlastnostech na silnici. Nová podvozková platformy Kia pro středně velká SUV je z pohledu nové generace Sorenta podobným významným krokem kupředu, kdy vůz ve své třídě nastoluje nová měřítka v otázkách prostornosti, praktičnosti, hospodárnosti i kvality.
Pro Koreu, evropské trhy a Severní Ameriku bude konstrukce a uspořádání platformy umožňovat zástavbu nového výkonného hybridního pohonu ‚Smartstream‘ s přeplňovaným motorem. První elektrifikované ústrojí v rámci modelové řady Sorento používá jednotku 1,6 litru T-GDi (zkr. turbocharged Gasoline Direct injection), elektromotor o výkonu 44,2 kW a lithium-iont polymerovou baterii o kapacitě 1,49 kWh. Elektromotor se spalovacím motorem nabídnou systémový výkon až 230 k a točivý moment 350 Nm, včetně nízké hladiny emisí a vysokých jízdních schopností z titulu nového elektrifikovaného ústrojí. Díky chytře řešené zástavbě do nové platformy bylo možné bateriový modul uložit pod prostorem pro posádku bez jakýchkoli negativních dopadů na místo v kabině nebo zavazadelníku.
Zájemci z Koreje a Evropy si mohou Sorento objednat i s novým naftovým čtyřválcem 2,2 litru ‚Smartstream‘ s maximálním výkonem 202 koní a točivým momentem 440 Nm. V tomto případě je ústrojí spojeno s novou osmistupňovou převodovkou Kia (8DCT) s vícelamelovou spojkou v olejové lázni, vyvinutou s ohledem na hladké řazení jako u klasického automatu při současném snížení spotřeby oproti dvouspojkovým ústrojím se suchou spojkou.
Od uvedení na trh v Koreji a v Severní Americe se bude též nabízet výkonný benzínový motor ‚Smartstream‘ 2,5 litru T-GDi o výkonu 281 koní a točivém momentu 421 Nm. Přeplňovaná jednotka 2,5 litru spojená s převodovkou 8DCT kombinuje přímé vstřikování s technologií vícebodového vstřikování, a umožňuje tak jemně přizpůsobovat pracovní takt za různých otáček motoru ve prospěch výkonu a co nejnižší spotřeby paliva při každodenním používání.
Nové Sorento kromě nové platformy a hnacích jednotek přichází s řadou špičkových bezpečnostních prvků a funkcí ke zvýšení pohodlí, kterými se ještě více odliší od jiných SUV střední třídy. Multikolizní brzda, uplatněná v rámci vozů značky Kia vůbec poprvé, napomáhá zmírňovat závažnost škod v případě vícenásobných kolizí. Po aktivaci airbagů v důsledku prvotní kolize se zde automaticky aktivují brzdy vozidla, aby byli cestující lépe chráněni před sekundárním čelním nebo bočním nárazem. Funkce multikolizní brzdy bude k dispozici v závislosti na konkrétním trhu společně s celkem osmi airbagy k dalšímu posílení kolizní bezpečnosti (vč. centrálních airbagů pro přední sedadla, bočních airbagů a kolenních airbagů.
V závislosti na konkrétním trhu bude pro Sorento k dispozici i funkce monitorování okolí (SVM) s dálkovým ovládáním přes smartphone. V zájmu pohodlného parkování si tak uživatel bude moci zkontrolovat okolí vozidla vedle palubního monitoru SVM i prostřednictvím chytrého telefonu. Nové Sorento, navržené a zkonstruované tak, aby se úspěšně vypořádalo se všemi nástrahami života, se představí v premiéře 3. března 2020 na mezinárodním ženevském autosalonu.
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Kia Zdroj: Tisková zpráva Kia