Audi představuje na mezinárodním autosalonu NAIAS 2017 (North American International Auto Show) v Detroitu studii Audi Q8 concept, která se vyznačuje mimořádnou úrovní dynamiky, hospodárnosti a komfortu. Výrobce prémiových automobilů tím zakládá nový segment ve vyšší třídě, v němž nabídne elegantní alternativu robustního vzhledu klasického vozidla kategorie SUV (Sport Utility Vehicle). Q8 concept symbolizuje maximální prestiž. Kombinuje velkorysý vnitřní prostor, který je typický pro SUV, s emocionálními liniemi kupé. Zdrojem hnací síly je výkonná a zároveň velmi hospodárná hybridní soustava s možností vnějšího nabíjení o celkovém výkonu 330 kW a maximálním točivém momentu 700 N.m. Koncepční vůz je vzorem pro sériový model, který Audi uvede na trh v roce 2018.
Audi Q8 concept je s vnější délkou 5,02 metru nepřehlédnutelným vozem vyšší třídy. Díky třímetrovému rozvoru nabízí koncepční vůz velkorysý prostor pro cestující i zavazadla. Navzdory linii střechy, která se jako u kupé svažuje směrem k zádi, mají i cestující na sedadlech vzadu dostatek prostoru pro hlavu a ramena. Nový koncept ovládání na přístrojové desce sází na velké dotykové displeje, které doplňuje nejnovější evoluční stupeň panelu přístrojů Audi virtual cockpit a kontaktně analogový průhledový displej. Ten používá inteligentní techniku rozšířené reality, u níž se vzájemně prolínají reálné a virtuální světy.
„Q8 concept je Audi v nejlepší formě. Demonstruje silné stránky naší značky jak v oblasti techniky, tak i v oblasti designu, a poskytuje výhled na budoucí sériově vyráběné SUV vyšší třídy,“ říká Dietmar Voggenreiter, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za prodej a marketing. „Prostřednictvím nadcházející generace zobrazovacích a ovládacích řešení budou moci naši zákazníci prožívat konektivitu zcela novým způsobem.“
Příď s dynamickými liniemi a osvětlovací technikou Digital-Matrix Laser
Již při pohledu zpředu působí 2,04 metru široká studie Audi Q8 concept impozantně. Nejvýraznějším prvkem je osmiúhelníková maska chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou. Maska chladiče má výrazně prostorové tvary a je o poznání širší než u současných sériově vyráběných modelů Audi. Maska chladiče je umístěna v rámečku, lakovaném kontrastní barvou, a její plocha je rozčleněna šesti vzpřímenými dvojitými lamelami, které zároveň zdůrazňují její výšku. Krajní otvory pro přívod vzduchu vyvolávají dojem hloubky a dynamiky jako u turbíny. Markantní lišta z hliníku vymezuje spodní část nárazníku.
Nízké, klínovité světlomety studie Audi Q8 concept jsou progresivně integrovány do karoserie a stylisticky propojeny se sousedními otvory pro přívod vzduchu. Jednotlivé osvětlovací jednotky jsou chráněny krycím sklem, světlomety jako celek mají ovšem otevřenou podobu. Díky tomu působí, jako by vyčnívaly volně do prostoru. Jejich pouzdra, vyrobená z hliníku, navazují na výrazné tvary masky chladiče Singleframe. Čisté geometrické tvary propůjčují studii Audi Q8 concept odhodlaný pohled. Tlumená a dálková světla používají techniku Digital-Matrix Laser, díky níž je nepřehlédnutelný také modrý laserový „světelný podpis“ ve tvaru písmene X. Paprsek světla, rozdělený na více než milion pixelů, osvětluje vozovku s vysokým rozlišením a citlivě řízeným rozložením. Pod hranou kapoty motoru se nachází štíhlý světlovod LED, z něhož vychází světlo dynamických ukazatelů směru a světlometů pro denní svícení. Světlovod obklopuje světlomety z vnější strany, kde jeho žebra tvoří nový charakteristický „světelný podpis“ modelů e-tron. Veškeré osvětlovací funkce jsou dynamické.
Autor: TZ Audi