Peugeot 2008 Active – Vstupte do světa SUV

Přímo raketově stoupá popularita malých městských crossoverů, které nabízejí pohodlí vysokých SUV, ale zůstávají cenově dostupnými. Mezi ně patří i Peugeot vycházející z modelu 208.

Na první pohled vás auto nijak extra neoslní, ale rozhodně ani neurazí. Na křivkách karoserie je vidět francouzská elegance doplněná o pár věcí, které dělají auto alespoň opticky odolnější a drsnější. Nechybí podplastování spodku v černé barvě, mohutné přední mlhovky. Opticky je auto vyšší díky střešním nosičům. Dynamiku dodává autu malé křidýlko nad zadním sklem. Jako celek to rozhodně nevypadá špatně, zejména v hnědé metalíze, která se Peugeotu opravdu povedla. Na druhou stranu postavíme-li 2008 třeba vedle konkurenčního Capturu, ani si jí nevšimnete. Někdo to tak ale raději.

Interiér je typicky francouzsky hravý, najdete tu zajímavé prvky, poměrně kvalitní materiály a úměrně k velikosti auta překvapivé pohodlí. Příjemné jsou sedačky, které poskytují navzdory prvnímu dojmu výborné boční vedení, člověk do nich tak nějak zapadne a prostě drží. Já osobně bych snesl větší volant, ale to je spíše věc zvyku, navíc nesmíme zapomenout, že Peugeota budou velmi často řídit ženy.

Polňačky zvládne

Konstrukce auta nenahrává velkému terénnímu řádění, malá kola, tuhá zadní náprava a samozřejmě jen dvoukolka, to nezní nic moc, na druhou stranu spoustu věcí neprojedete s běžným autem jen kvůli světlé výšce. My jsme zkusili projet pár polňaček a trochu zařádit na strništi, no a ono to celkem jde. Malý diesel dává lehkému autu slušnou dynamiku. Není taky divu, 1,6 litru, 120 koní, to nezní špatně. V kombinaci s krátkou převodovkou to znamená hodně řazení. To navíc moc neusnadňuje dlouhý a celkem nepřesný chod řadící páky. U zajetého auta se to snad zlepší.

Zkusili jsme si tedy, že na chalupu i na strniště s Peugeotem můžeme, teď ale na silnice, tady totiž budete trávit zdaleka nejvíc času. 2008 se řídí velmi příjemně a přirozeně. Auto vám okamžitě padne do ruky a pokud dobře řadíte, užijete si svižnou jízdu. Stopu drží tenhle crossover výborně a nechá si toho dost líbit.

Okresky jsou tedy bez problémů nezávisle na povrchu, který dokáže měkký podvozek odfiltrovat, přežít se dá dálnice, ale co město? Tam je totiž 2008 především určena, snadno zaparkujete u nákupního centra, nevadí vám dlažební kostky, ani tramvajové koleje. Auto má slušný rejd a otočíte ho jak se říká „na pětníku.“. Zkrátka ve městě to vůbec není špatné, i když znovu narazíte na převodovku a neustálé řazení.

Peugeot 2008 rozhodně není offroad, ani SUV, ale je zajímavou alternativou pro ty, kteří chtějí auto, co vydrží nějaký ten šrám, doveze je po polní cestě a především se s ním dobře jezdí po městě. Peugeot je praktický, myslí na detaily a s cenou od 300 000 korun i relativně levný. Cena testovaného auta už byla ale zhruba o 100 000 vyšší.


Technické údaje



Autor: Matěj Oliva, Foto: Jan Altner

Peugeot 2008 Active – Vstupte do světa SUV
Přesunout se na začátek