Šatně zapnutý pás horší než žádný. Nejvíce se chybuje teď v zimě

Pásy v autech dnes patří mezi samozřejmou výbavu. Řada řidičů a pasažérů je však neumí používat správně. Často dochází k chybám, kdy se dá říci, že takto špatně zapnutý pás je horší, než pás žádný. Podívejme se proto na všechny chyby, které řidiči a jejich spolujezdci při zapínání pásu dělají. A není jich málo.

Špatně nastavená výška

Mnoho řidičů si vůbec nenastavuje výšku pásu v oblasti sloupku. To je velkou chybou, která může směřovat k těžkému poranění v oblasti krku. Pokud pás nesměřuje přes rameno, ale směřuje přes krk, může to poškodit krční páteř. Problémem je samozřejmě i to, kdy je pás příliš nízko.

Překroucený pás

I toto je velká chyba. Jakékoliv překroucení může snížit celkové účinky pásu, či způsobit větší zranění. Po zapnutí pásu je třeba kontrolovat, zda není překroucený. A to jak dole v oblasti břicha, tak samozřejmě i nahoře, v oblasti která směřuje přes hrudník.

Jízda v oblečení

Nyní v zimě jde o velmi závažný problém. Řada řidičů sedá do auta ve svých péřových a jiných objemných bundách a až na ně si zapínají pás. Neuvědomují si, že mezi pásem a tělem vznikne z toho důvodu velké „hluché“ místo. V případě nárazu nejprve tělo vyráží vpřed, tím se zmáčkne bunda a až po chvíli tělo naráží na pás. A to je špatně. Ten by měl být vždy umístěn pokud možno co nejblíže naší kůži. Tedy přes tričko, maximálně mikinu.

Nedostatečné utažení

Chyba podobná jako v předchozím případě, jelikož i zde dojde k určité prodlevě, protože pás tělo nemůže zachytit hned. Pokud je navíc pás opravdu hodně na volno, může dokonce dojít k tomu, že se z něho lidské tělo vyvlékne a následky jsou fatální.

Nezapnutý pás

To nejhorší, co můžeme udělat, je si pás nezapnout. V takovém případě riskujeme jak fatální zranění, tak i to, že při nehodě vylétneme mimo vozidlo, což je opět stav, který může způsobit zranění devastujícího charakteru, neslučitelná se životem.

Šatně zapnutý pás horší než žádný. Nejvíce se chybuje teď v zimě
Přesunout se na začátek