Defekt není při cestování nic příjemného. Ve vyšší rychlosti je třeba dobře zareagovat a snažit se auto udržet v přímém směru a postupně ho zastavit, aby nedošlo ke smyku a nehodě s většími následky. Po zastavení je třeba místo dostatečně zabezpečit. To znamená minimálně vesty a trojúhelník. Následně už lze přemýšlet nad tím, jak defekt vyřešit. Možností je řada.
Náročnější výměna kola
V minulosti to byla v podstatě jediná možnost, jak se dal defekt během cesty vyřešit. Auto se zvedlo na hever, demontovalo se poškozené kolo, nasadila se rezerva a pokračovalo se dále. Tento postup je však nejenom fyzicky náročný, ale také se při něm člověk pochopitelně ušpiní. Ne každý proto chce něco podobného absolvovat. Ne každý také může, jelikož do řady moderních aut se už rezerva nedává a řeší se to jiným, zákonným způsobem.
Jednoduchá opravná sada
Moderní vozy už často rezervu nemají. Je to dáno hlavně kvůli místu. Nejčastěji tak rezerva musí ustoupit instalaci baterií v elektromobilech nebo hybridech. Součástí vozu je tak opravná sada, která plně vyhovuje zákonu – tedy potřebě povinné výbavy. Její využití je celkem snadné, jelikož stačí do kola skrz ventilek nastříkat potřebnou látku, tím pneumatiku krátkodobě opravit i dofouknout a pokračovat v cestě. I když je to varianta vcelku rychlá, často se mluví o znehodnocení pneu, a tedy o nutnosti koupit novou. Tedy minimálně páru, kvůli zajištění optimálních vlastností na přední nebo zadní nápravě.
Pomůže i asistence
Součástí běžného povinného ručení dnes bývá i asistence. Stačí zavolat konkrétní linku a dispečink vyšle na místo servisní vůz, který může zajistit výměnu pneumatiky za řidiče nebo klidně i odtah na potřebné místo. Toto řešení může být z hlediska pohodlnosti, bezpracnosti a čistoty to nejlepší. Nutno však podotknout, že daný servisní tým obvykle nepřijede hned a čekací lhůta není pro mnohé příjemná. Za danou dobu si totiž většina i těch nezkušených vymění kolo svépomocí.
Zdroj: https://mechanicbase.com/tires/how-to-remove-a-stuck-wheel/, https://www.tiredefectattorney.com/tire-defects/faqs/