Někteří zastánci spalovacích motorů mají dokonce tak radikální názory, že prý nikdy nedovolí, aby jejich auto poháněla elektřina. A to dokonce ani částečně. Znamená to, že nechtějí nikdy vlastnit ani tolik populární hybridy. Mnohdy k tomu mají řadu argumentů, které obvykle stojí na vodě, a jde tak pouze o známé mýty. Jaké jsou ty nejznámější?
Chci pořádný motor
Aktuální vývoj jasně naznačuje, že ty skutečně pořádné motory – tedy jednotky s vyšším objemem a s alespoň čtyřmi válci – jsou k dostání právě u vozů s hybridním pohonem. Naopak v těch autech, která se nabízejí výhradně se spalovacími motory, je často třeba smířit se s aktuálním problémem. S nabídkou motorů, které jsou obvykle tříválcové, s objemem kolem jednoho litru. Hybrid může být z trendu downsizingu vysvobozením.
Baterie jsou drahé
U klasických elektromobilů, kde jsou akumulátory velké a těžké, to skutečně platí. I tady ale už začíná existovat možnost pouhé výměny vadných částí – článků. V případě hybridů je akumulátor spíše menší, od čehož se odvíjí také cena. Ta se může pohybovat v částkách maximálně několik desítek tisíc korun. Ano, je to stále poměrně dost, ale stejné sumy stojí řada jiných komponentů u klasického spalovacího motoru.
Jde o neprověřenou novinku
Prvním moderním a úspěšným hybridním autem byla Toyota Prius, představená už před 25 lety. A právě tato japonská automobilka hraje v hybridních vozech prim. Za ty roky nejenomže potvrdila spolehlivost hybridního systému, ale také ho výrazně vylepšila, dá se říct skoro k dokonalosti. Nejde tedy ani o žádnou novinku, ani o nevyzkoušenou a neotestovanou technologii.
Je jenom do města
Hybridní vozy rozhodně nejsou jen do města – ačkoliv tam jim je skutečně nejlépe. Výraznou část cesty jen na elektřinu umí odjet také na okreskách, a elektromotor dokonce pomáhá i na dálnici. To se pozitivně projevuje nejenom na jízdních vlastnostech – efektivnější akceleraci – ale také na přijatelné spotřebě paliva.
https://www.toyotaofdanvers.com/pros-and-cons-of-hybrid-cars-danvers-ma/