Někdy jsou očekávání jiná než realita. A to i v oblasti cestování. Pokud na sociálních sítích vídáte romantické obrázky těch, co vyrazili svým karavanem nebo obytným vozem, buďte na pozoru. Stejně tak se zamyslete, pokud takové cestovatele někde potkáte. Není vše až tak dokonalé, jak se zdá. Brzy zjistíte, že nejste volnomyšlenkářskými cestovateli, ale máte blíže k řidičům kamionů. Proč?
Řidičské oprávnění
Už při výběru obytného auta nebo karavanu je třeba myslet na to, jaké oprávnění vlastně budete potřebovat. Jsou situace, kdy se i s menším karavanem dokážete vejít do skupiny B, která vás opravňuje k řízení auta do hmotnosti 3,5 tuny. Na trhu jsou ale i větší a těžší možnosti a v tu chvíli už si s klasickým řidičákem na osobák patrně nevystačíte. Stejně jako řidič kamionu i vy budete muset mít něco navíc. Rozšíření na další skupinu samozřejmě stojí nejenom čas, ale i peníze.
Plánování cesty
Cestovat běžným osobním autem je nesmírně jednoduché. Stačí nasednout, zapnout navigaci a vyrazit. V případě cesty s karavanem nebo s obytným vozem už to tak jednoduché není. V první řadě je třeba myslet na délku a samozřejmě také na výšku. Na obojí musí při plánování cesty myslet i řidiči kamionů. Jinak hrozí, že se dostanou k místu, kterým neprojedou. A to stejné může hrozit i neznalému, kdo vyjede na svou první dovolenou.
Alternativní nocleh
Řidiči kamionů často tráví noci na parkovištích. Mnohdy jsou odkázáni sami na sebe. Musí si uvařit, vyřešit hygienu, stejně jako toaletu. Při cestování obytným vozem nebo s karavanem to není jiné. Málokdo si ale uvědomí, že musí myslet na zásoby vody a jídla nebo že následně musí vyřešit vytvořený odpad – včetně toho, který vznikne v toaletě, pokud je vůbec součástí. Jinak je třeba jít vykonat potřebu ven do přírody, tak jako to udělá většina kamioňáků na odpočívadlech, kde zastaví.
Zdroj: https://owntheoutdoors.co.uk/pros-and-cons-of-campervans-and-motorhomes-which-should-you-buy/