Chování nafty a benzínu během mrazů vyžaduje obezřetnost, riziko mrznutí paliva být reálné

Arktický mráz, který podle předpovědí meteorologů udeří v únoru také v České republice, by motoristé rozhodně neměli brát na lehkou váhu. Pokud neparkujete auto v garáži, kde teplota neklesá pod nulu, možná bude lepší nechat tam auto zaparkované a pár dní nevyjíždět. Ale lidé, kteří parkují na ulici, se budou muset náležitě připravit. To se týká nejen péče o autobaterii ale také o:

  • Motorový olej, který začne ztrácet tekutost, když teplota klesne někam k -10 °C a udrží se zde alespoň dvě hodiny. V oleji se pak začnou tvořit krystaly a hrozí, že poškodí motor. Existují však také zimní motorové oleje. Pokud jej nemáte, je nevyšší čas na výměnu.
  • Podobně je tomu také s olejem v převodovce, a to bez ohledu na to, zda máte automatické nebo manuální řazení.
  • Palivo, na které se zaměříme v našem dnešním článku.

    Zdroj obrázku: pixabay.com

Nafta

Majitelé auta s dieselovým motorem musí teplotu sledovat opravdu pečlivě. Na českých čerpacích stanicích obvykle natankují tři typy nafty, do hor se dováží i čtvrtý. Letní naftu obvykle od podzimu nenatankujete, tu je vhodné používat, jen když jsou teploty nad nulou. Přechodovou naftu možná máte v nádrži teď, používat ji lze do -10 °C. Zimní nafta je použitelná do -20 °C. A pro použití v extrémních podmínkách je určena arktická nafta, kterou ale natankujete jen v některých čerpacích stanicích.

Zvýšit odolnost nafty proti mrazu nicméně můžete pomocí aditiv. Pokud si je koupíte zvlášť a v naftě je rozmícháváte sami, nafta ve většině případů vydrží o několik stupňů vyšší mráz. Pokud zakoupíte prémiovou naftu, ve které aditiva rozmíchala přímo firma provozující čerpací stanice, odolnost nafty vzroste o pět i více stupňů.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Benzín

Ač to není všeobecně známé, také benzín má letní a zimní variantu. Ale v případě benzínu nejsou rozdíly mezi těmito variantami nikterak markantní. Kromě toho je v České republice dostupný zimní benzín využitelný i při teplotách kolem -40 °C. A kdyby to bylo málo, existuje arktický benzín, který nezamrzne ani při -100 °C.

Zdroj: Autorský text
Chování nafty a benzínu během mrazů vyžaduje obezřetnost, riziko mrznutí paliva být reálné
Přesunout se na začátek