Frankfurt: Hyundai Kona

  1. Řiďte jej. Definujte jej. – Zcela nový Hyundai KONA

  • Zcela nový model KONA navazuje na skvělou pověst automobilů SUV
    společnosti Hyundai Motor a progresivním přístupem zvyšuje
    atraktivitu značky, oslovuje nové zákazníky a přispěje k dosažení
    cíle stát se do roku 2021 vedoucí asijskou automobilovou značkou v
    Evropě

  • Zcela nový KONA na kompletně nové platformě pro kompaktní SUV
    nabízí odvážný design s ostrými rysy, dvojitými světlomety LED,
    dvoubarevnou střechou a výběrem deseti osobitých barev karoserie

  • Barevné prošívání na sedadlech a volantu, jakož i ozdobné prvky
    kolem výdechů ventilační soustavy proměňují interiér modelu KONA v
    „druhou kůži“, která dokonale chrání majitele

  • KONA je skutečné SUV s pohonem všech kol, převodovkou 7DCT a
    nejmodernějšími motory Hyundai, včetně přeplňovaných zážehových
    jednotek a nejnovější generace vznětových motorů

  • Nový kombinovaný průhledový displej, nabízený poprvé v modelu
    značky Hyundai a vyznačující se nejlepším jasem ve své třídě,
    promítá důležité provozní údaje přímo do zorného pole řidiče

  • Informační a zábavní systém Display Audio, další novinka v nabídce
    značky Hyundai, zpřístupňuje konektivitu a umožňuje cestujícím
    používat Apple CarPlay a Android Auto na sedmipalcovém displeji

  • Nový highendový audiosystém Krell s osmi reproduktory a zesilovačem
    poskytuje všem cestujícím kvalitu zvuku jako v koncertním sále

  • KONA nabízí široký sortiment prvků aktivní bezpečnosti včetně
    autonomního nouzového brzdění s detekcí chodců

„Zcela nový model KONA je nejen dalším členem etablované produktové řady
vozů SUV společnosti Hyundai Motor, ale také důležitým milníkem na naší
cestě k dosažení pozice jedničky mezi asijskými automobilovými značkami v
Evropě do roku 2021,“ říká Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti
Hyundai Motor Europe. „Svými geny skutečného SUV, progresivním designem a
prémiovými prvky výbavy vychází KONA vstříc životnímu stylu moderních
zákazníků, zvyšuje atraktivitu značky a oslovuje i další nové zákazníky.“


Hyundai Motor rozšiřuje rodinu svých SUV progresivním přístupem

Hyundai Motor prodal od uvedení modelu Santa Fe v roce 2001 na evropských
trzích více než 1,4 milionu SUV a stal se etablovanou značkou v segmentu
SUV. Tucson je s více než 200 000 prodanými vozy od svého uvedení na trh v
roce 2015 nejprodávanějším SUV značky Hyundai v Evropě. Hyundai Motor nyní
rozšiřuje vstupem do segmentu B-SUV svou rodinu modelů SUV na čtyři členy,
včetně stávajících modelů Grand Santa Fe, Santa Fe a Tucson. Hyundai Motor
vyvinul zcela novou platformu pro kompaktní SUV, která splňuje nejvyšší
očekávání evropských zákazníků. Zcela nový KONA je skutečné SUV s odvážným
a progresivním designem, prémiovou výbavou, dostupnou konektivitou a
nejmodernější bezpečnostní technikou. Vyjadřuje životní styl moderních
městských zákazníků a je suverénním vyjádřením osobnosti svého majitele:
Řiďte jej, definujte jej.

Zcela nový Hyundai KONA je pro společnost Hyundai Motor Europe důležitým
milníkem na její cestě k postavení vedoucí asijské automobilové značky v
Evropě do roku 2021, s níž souvisí uvedení 30 nových modelů a modelových
verzí.

Odvážný exteriér s ostrými rysy

Příď zcela nového modelu KONA je expresivní a zanechává silný dojem. Na něm
se podílí také kaskádovitá maska chladiče v souladu s novou identitou
značky Hyundai. Vizuální dojem umocňují nové dvojité světlomety. V horní
části světlometů LED jsou umístěny elektroluminiscenční diody světel pro
denní svícení. Oddělená světla na přídi vytvářejí suverénní, progresivní
vzhled svými elegantními tvary a ostrými rysy. Odvážná příď a záď zdobí
širokou karoserii s klenutými plochami a sebevědomým stylem. Dvoubarevná
střecha modelu KONA a výběr z deseti osobitých barev karoserie nabízí mnoho
individuálních kombinací pro téměř jakýkoli individuální vkus.

Elegantně navržený interiér

Interiér je charakterizován ladnými, konturovanými plochami v horní části
přístrojové desky, které v něm vytvářejí smyslnou a kultivovanou atmosféru,
zatímco tmavě lakované díly reprezentují technický a robustní charakter.
Celek je završen velkorysou prostorností a minimálně rušeným výhledem z
vozu. Výběr různých doplňkových barev a barevně sladěného prošívání na
sedadlech i na volantu ilustruje ušlechtilý charakter a pozornost věnovanou
detailům při vývoji sofistikovaného interiéru.

Nejmodernější poháněcí ústrojí a pohon všech kol

KONA bude při uvedení na trh nabízet dva přeplňované zážehové motory s
malým zdvihovým objemem, které se vyznačují vysokými hodnotami točivého
momentu již od nízkých otáček a vynikající hospodárností. Alternativou
jednotky 1.0 T-GDI se šestistupňovou mechanickou převodovkou a výkonem 88
kW (120 k) (kombinovaná spotřeba paliva: 5,4 – 5,2 l/100 km; kombinované
emise CO2: 125 – 117 g/km*) je čtyřválec 1.6 T-GDI s výkonem 130
kW (177 k), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT z vlastního
vývoje Hyundai a pohonem všech kol (kombinovaná spotřeba paliva: 6,7 l/100
km; kombinované emise CO2: 153 g/km*). Na přání dodávaný pohon
všech kol modelu KONA podporuje řidiče ve všech jízdních situacích přenosem
až 50 % točivého momentu na zadní kola, např. na sněhu, šotolině a
samozřejmě i na silnicích s běžným zpevněným povrchem. V létě 2018 uvede
Hyundai pro model KONA novou generaci hospodárných vznětových motorů 1,6
litru, a to v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo s
hospodárnou dvouspojkovou převodovkou Hyundai 7DCT s bezprostředními
reakcemi. Pohon všech kol bude k dispozici na přání.

Průhledový displej a široká nabídka v oblasti konektivity

Nový průhledový displej modelu KONA, nabízený poprvé v automobilu značky
Hyundai, promítá důležité provozní údaje přímo do zorného pole řidiče.
Největší jas ve své třídě a osmipalcová úhlopříčka zobrazení umožňují nejen
snadnou čitelnost za dne, ale také rychlejší zpracování informací řidičem,
aniž by byla odváděna jeho pozornost od řízení.

Také velmi vysoká úroveň konektivity pro chytrá zařízení zvyšuje
atraktivitu zcela nového modelu KONA. Na přání dodávaný informační a
zábavní systém s osmipalcovým displejem zahrnuje veškeré funkce v oblastech
navigace, multimediální zábavy a konektivity a podporuje systémy Apple
CarPlay a Android Auto. Součástí nabídky je sedmileté bezplatné předplatné
služeb LIVE Services, které nabízejí aktualizované informace v reálném
čase: o počasí, dopravě, místech měření rychlosti jízdy (v souladu s místní
legislativou) a internetové vyhledávání speciálních cílů. Další novinkou v
nabídce značky Hyundai je informační a zábavní systém Display Audio,
zahrnutý ve výbavě modelu KONA. Cestující si mohou nechat zobrazovat obsah
svého chytrého telefonu na sedmipalcovém displeji systému prostřednictvím
funkcí Apple CarPlay nebo Android Auto. S touto funkcí mohou využívat
navigační funkce telefonu, telefonovat, diktovat zprávy nebo poslouchat
svou oblíbenou hudbu. Systém poskytuje zákazníkům dostupnější konektivitu i
v základní výbavě.

Na přání dodávaná podložka pro bezkabelové indukční nabíjení (standard Qi)
mobilních telefonů umožňuje cestujícím komfortně nabíjet své chytré
telefony za jízdy.


Nejmodernější bezpečnostní výbava a karoserie z vysokopevnostní oceli

Zcela nový KONA byl navržen pro uživatele s aktivním, individuálním
životním stylem a jeho konstrukce zaručuje maximální ochranu všech
cestujících. Prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy Hyundai
SmartSense splňují nejvyšší evropské bezpečnostní standardy. Seznam
bezpečnostních prvků společnosti Hyundai Motor ve výbavě modelu KONA
zahrnuje asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward
Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, asistenta pro sledování
slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning), asistenta pro upozorňování
na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic
Collision Warning), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping
Assist), asistenta pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention
Warning), statická světla pro odbočování a asistenta dálkových světel.

Hyundai Motor je jediným výrobcem automobilů, který si vyrábí vlastní ocel
pro veškerá svá vozidla, produkovaná na celém světě. Pro zcela nový model
KONA to znamená velkou přednost, mimo jiné v podobě odolné a lehké
karoserie, která zvyšuje jízdní dynamiku a optimalizuje bezpečnost
cestujících širokým využitím vysokopevnostní oceli, dílů tvářených za tepla
včetně tvrzení a 115 metrů lepených spojů.

  1. Design

Zcela nový KONA navazuje na novou stylistickou identitu značky Hyundai, k
níž přidává svůj progresivní charakter. Výsledkem je jedinečná nabídka v
segmentu malých SUV. Hyundai Motor hodlá oslovit nové, moderní zákazníky,
prostřednictvím DNA skutečného SUV, progresivního designu a prémiové
výbavy. Zcela nová platforma pro kompaktní SUV byla vyvinuta s cílem splnit
nejvyšší očekávání evropských zákazníků.

Vnější design

Design zcela nového modelu KONA je charakterizován osobitým, velmi
kontrastním obložením blatníků, smyslnými a svalnatými tvary s robustním a
široce rozkročeným postojem. Jedinečný, progresivní vzhled na přídi
vytvářejí dvojité světlomety, u nichž jsou světla LED pro denní svícení
umístěna nad hlavními světlomety LED, které jsou integrovány v horní části
nárazníku. Zcela nový model KONA disponuje rovněž novou rodinnou identitou
společnosti Hyundai Motor s kaskádovitou maskou chladiče, opatřenou síťovou
mřížkou na přídi, která umocňuje expresivní a dynamický vzhled.

Kompaktní a agilní charakter zdůrazňuje elegantní profil s krátkým převisem
vzadu a rozšířenými blatníky, které naznačují dynamický pohyb směrem
dopředu. Podélné střešní nosiče vylepšují elegantní linii střechy a
rozšiřují možnosti využití pro aktivní životní styl, například k přepravě
sportovního vybavení na speciálně přizpůsobených nosičích.

Zcela nový KONA je vybaven matně stříbrnými ozdobnými prvky, které
zušlechťují kultivovaný charakter. Jedná se například o rámečky mlhových
světlometů a spodních otvorů pro přívod vzduchu, ozdobnou linii na bocích a
ochranný spodní panel na zádi. Aerodynamické vlastnosti vylepšují kanály
pro vedení vzduchu na obou stranách nárazníku vpředu, které snižují
turbulence vzduchu v oblasti podběhů kol.

Vzadu navazuje na stylistické pojetí přídě jedinečná ozdobná lišta, v níž
jsou uloženy ukazatele směru, světla pro zpětný chod a osobité grafické
prvky, včetně štíhlých zadních svítilen LED. Zadní spoiler zcela nového
modelu KONA je doplněn integrovanými brzdovými světly LED. KONA vypadá na
silnici odvážně díky své velké šířce (1800 mm) a nízké výšce (1550 mm).
Přikrčený a široce rozkročený vzhled umocňuje kompaktní délka 4165 mm v
kombinaci s rozvorem 2600 mm.

Celkový dojem umocňují 18“ dvoubarevná kola z lehké slitiny (rozměr
pneumatik: 235/45 R 18). Zcela nový KONA je k dispozici také se 17“ koly z
lehké slitiny (rozměr pneumatik: 215/55 R 17) nebo 16“ koly z oceli, resp.
lehké slitiny (rozměr pneumatik: 205/60 R 16).

Dvoubarevná střecha modelu KONA nabízí pro exteriér mnoho barevných
kombinací a individuální výběr, který vyhoví téměř každému osobnímu vkusu.
Deset barev karoserie lze kombinovat se dvěma designy střechy, z čehož
vyplývá celkem 18 barevných kombinací. Střecha a vnější zpětná zrcátka jsou
nabízeny v odstínech černá Phantom nebo tmavě šedá Dark Knight. Barvy
karoserie, dodávané pro model Kona, jsou černá Phantom, bílá Chalk,
stříbrná Lake, tmavě šedá Dark Knight, červená Pulse, mandarinková Comet,
žlutá Acid, modrá Lagoon, modrá Ceramic a světle šedá Velvet Dune.

Vnitřní design

Vnitřní design modelu KONA navazuje na pojetí exteriéru plynulými,
konturovanými povrchy v horní části přístrojové desky, které kontrastují s
tmavě lakovanými díly, jež představují technický a robustní charakter.
Všechny detaily a materiály v interiéru, mezi něž patří například umělou
kůží čalouněná loketní opěrka a prostřední části výplní dveří nebo měkké
povrchy na přístrojové desce, byly pečlivě vybrány, aby splňovaly nejvyšší
standardy kvality ve svém segmentu. Nabídka barev umožňuje zákazníkům
vytvořit si vlastní styl pomocí osobitých barev: oranžové, limetkové a
červené. Barevné ozdobné prvky jsou kolem výdechů ventilační soustavy,
řadicí páky, tlačítka pro spuštění motoru a barevné je rovněž prošívání na
sedadlech a volantu. Všechny varianty barevných kombinací pro interiér se
dodávají s černým čalouněním stropu. Barevné doplňky v odstínech limetková
a červená jsou navíc k dispozici s barevnými bezpečnostními pásy a leskle
černými vnitřními klikami dveří a rameny volantu. Volant, obšitý částečně
perforovanou kůží, přispívá k eleganci a vysoké kvalitě interiéru modelu
KONA. Pro čalounění sedadel je nabízena tkanina, kůže nebo kombinace obou
materiálů. Majitelé si mohou přizpůsobit interiér modelu KONA svému vkusu,
a vyjádřit tak svůj jedinečný temperament, individualitu a nezávislý
životní styl.

Na přání dodávaný osmipalcový dotykový displej, vyčnívající z přístrojové
desky, slouží všem funkcím v oblastech navigace, multimédií a konektivity.
Řidič se může díky jeho ergonomickému umístění za všech okolností věnovat
sledování dopravní situace před vozidlem. Ovládací prvky klimatizace a
topení jsou prakticky umístěny na středové konzole. Otočné prvky se snadno
ovládají, aniž by odváděly pozornost řidiče.

Zcela nový KONA nabízí několik prvků výbavy, které cestujícím zaručují
nejvyšší úroveň komfortu a praktičnosti. Na přání dodávaný vyhřívaný volant
poskytuje teplo a komfort dokonce i v nejmrazivějším počasí, zatímco chytrý
klíček a tlačítko pro spuštění motoru umožňuje řidiči spustit a vypnout
motor jednoduchým stisknutím tlačítka. Sedadla modelu KONA jsou vpředu
vybavena elektrickým nastavováním polohy v osmi směrech a bederní opěrkou
nastavitelnou ve dvou směrech. Cestující rozdílných velikostí si tak mohou
ještě snadněji optimalizovat polohu sezení. Sedadla vpředu mohou být navíc
vybavena třístupňovými systémy odvětrávání a vyhřívání pro komfortní
cestování v různých povětrnostních podmínkách.

Zcela nový KONA nabízí velkorysý prostor pro cestující i zavazadla.
Nejvyšší úroveň praktičnosti v interiéru dokládají odkládací schránky a
držáky pro lahve o objemu 1,5 litru. KONA poskytuje vynikající prostor pro
nohy 1054 mm cestujícím na předních sedadlech, resp. 880 mm pro cestující
vzadu. Objem zavazadlového prostoru 361 litrů (VDA 211) uspokojí každodenní
potřeby. Variabilita se sklopnými sedadly vzadu (dělená v poměru 60:40)
umožňuje přepravu nadměrně rozměrných zavazadel, která by se normálně do
zavazadlového prostoru nevešla. Se sklopenými zadními sedadly nabízí KONA
zavazadlový prostor o objemu 1143 litrů (VDA 214) pro víkendové výpravy i
delší cestování ve dvou.

  1. Provozní vlastnosti

Zcela nový model KONA je nabízen s řadou motorů s nižším zdvihovým objemem
a přeplňováním turbodmychadlem, které zvyšují hospodárnost a současně
poskytují pozoruhodnou jízdní dynamiku. Nabízené motory jsou ideální volbou
pro jakýkoli životní styl – pro jízdu po horských silnicích i v ulicích
městských center. Zcela nový KONA je skutečné SUV, které nabízí zákazníkům
rovněž možnost volby pohonu všech kol a sedmistupňové dvouspojkové
převodovky 7DCT s hladkým řazením a efektivním přenosem hnací síly.

Nové zážehové motory
1.0 T-GDI
a 1.6 T-GDI s nižším zdvihovým objemem

Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 T-GDI z vlastního vývoje, poskytující
nejvyšší výkon 130 kW (177 k) a maximální točivý moment 265 N.m, snadno
zvládne jízdu ve městě a nezalekne se ani výprav za hranice města.
Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne totiž za pouhých 7,9 sekundy. KONA je v
kombinaci s tímto motorem vybaven nově vyvinutým, kompaktním pohonem všech
kol společnosti Hyundai Motor a hladce řadící převodovkou 7DCT.

Řidiči, kteří hledají hospodárnější mobilitu, mají na výběr přeplňovaný
tříválcový motor 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW (120 k) a točivém momentu 172
N.m. Turbodmychadlo s elektronicky řízeným obtokovým ventilem zvyšuje
hospodárnost snižováním ztrát sání a zároveň zrychluje reakce motoru na
povely řidiče a optimalizuje točivý moment v nízkých otáčkách. Jednotka je
vybavena šestiotvorovými vstřikovači přímého vstřikování GDI, které pracují
s nadprůměrným vstřikovacím tlakem 200 barů. Tím je zaručeno čisté
spalování s nízkými hodnotami spotřeby paliva a emisí. Tento motor je
nabízen s pohonem předních kol a šestistupňovou mechanickou převodovkou.

Nové vznětové motory U 1.6

Během jednoho roku od uvedení modelu KONA na trh bude řada motorů rozšířena
o nově vyvinutý, hospodárný čtyřválcový turbodiesel 1,6 litru, který bude k
dispozici ve dvou výkonových variantách. Základní verze disponuje nejvyšším
výkonem 85 kW (115 k) (předběžná hodnota) a bude nabízena se šestistupňovou
mechanickou převodovkou a pohonem předních kol. Výkonnější verze
turbodieselu bude vyladěna na nejvyšší výkon 100 kW (136 k) a maximální
točivý moment 320 N.m (předběžná hodnota). Suverénní hnací síla bude na
vozovku přenášena prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky
7DCT a zákazníci budou mít na výběr pohon všech kol nebo pohon předních
kol.

Pohon všech kol s variabilním rozdělováním hnací síly

Na přání dodávaný pohon všech kol modelu KONA nabízí zákazníkům jízdní
vlastnosti skutečného SUV. Systém podporuje řidiče ve všech jízdních
situacích přenosem až 50 % točivého momentu na zadní kola. Systém pohonu
všech kol s variabilním rozdělováním točivého momentu podle aktuální
potřeby zvyšuje trakci na sněhu, šotolině a samozřejmě i na běžných
silnicích a zároveň optimalizuje také chování vozidla při průjezdu
zatáčkou. Poměr rozdělování točivého momentu mezi nápravy lze stisknutím
tlačítka zvolit na trvalých 50:50 % pro jízdu rychlostí až 40 km/h. Tím je
usnadněn například rozjezd na velmi kluzkém povrchu.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka

Společnost Hyundai Motor představila v roce 2015 svou první sedmistupňovou
dvouspojkovou převodovku, která kombinuje přednosti převodovky s
automatickým řazením a mechanické převodovky. Převodovka 7DCT snižuje
spotřebu paliva a emise CO2 až o 20 % v porovnání s konvenční
šestistupňovou samočinnou převodovkou, zatímco zrychlení zkracuje až o 10
%.

Převodovka 7DCT je vybavena dvěma suchými spojkami, z nichž každá má
vlastní ovládací člen. Hnací síla motoru je v závislosti na sepnuté spojce
přenášena na soukolí lichého nebo sudého převodového stupně, takže
převodovka nebo řidič může kdykoli zařadit vhodný převodový stupeň bez
přerušení toku hnací síly. Elektromotorem ovládaný akční člen optimalizuje
reakce, zatímco vnější tlumiče snižují za jízdy hladinu hluku a vibrací.

V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nabízí zcela nový
KONA tři jízdní režimy: ECO, Normal a Sport. Ve sportovním režimu má
převodovka odlišnou charakteristiku řazení, přičemž vyšší převodové stupně
řadí později a nižší naopak dříve.

Jízdní vlastnosti

Inženýři během vývoje zcela nového modelu KONA dosáhli z hlediska požadavků
na sportovní a komfortní jízdní vlastnosti velmi vyváženého nastavení
podvozku, které poskytuje vozu vynikající agilitu a ovladatelnost.

KONA má charakter skutečného SUV, který umocňuje světlá výška 170 mm. Vyšší
poloha sezení zaručuje lepší výhled z vozu pro řidiče a zvyšuje jízdní
komfort. Snížená podlaha interiéru a optimalizovaný středový tunel
platformy SUV zároveň vytvářejí předpoklady pro co nejvýhodnější využití
prostoru v interiéru, což zvyšuje praktickou využitelnost modelu Kona.

Poměrně nízká a současně široká karoserie modelu KONA přitahuje pozornost
svým nepřehlédnutelným vzhledem, ale také vylepšuje jízdní vlastnosti a
ovladatelnost – tvary jsou zde podřízeny funkci.

Velká pozornost byla při vývoji věnována také nové konstrukci náprav.
Vzpěry McPherson vpředu s optimalizovanou geometrií důsledně potlačují
nežádoucí pohyby karoserie při jízdě po nerovném povrchu, a to díky
pohlcování rázů dřív, než dojde k jejich přenosu do interiéru. Výsledkem je
vysoká úroveň jízdního komfortu.

Zadní náprava s vlečenými rameny, spojenými torzně poddajnou příčkou, v
modelu KONA s pohonem předních kol se vyznačuje vynikajícím komfortem
odpružení a sportovní charakteristikou díky vysoké tuhosti torzní příčky.
Zcela nový KONA s pohonem všech kol je vybaven víceprvkovou zadní nápravou,
která pomáhá optimalizovat jízdní komfort a ovladatelnost a maximalizuje
stabilitu při rychlém průjezdu zatáčkou. Víceprvkové zavěšení používá dvě
spodní příčná ramena. Vylepšené řízení s elektrickým posilovačem MDPS
(Motor Driven Power Steering) poskytuje ještě rychlejší reakce a má
strmější převod (58 mm na otáčku), což umožňuje rychlejší řízení s menšími
pohyby volantu. Vyspělé řízení trakce u pohonu všech kol potlačuje při
průjezdu zatáčkou projevy nedotáčivosti a zvyšuje agilitu vozidla i
stabilitu řízením trakce, stejně jako tlumení při akceleraci na úsecích se
zatáčkami.

Odolná a lehká karoserie

Hyundai Motor je jediným výrobcem automobilů, který si vyrábí vlastní ocel
pro veškerá svá vozidla, produkovaná na celém světě. Pro zcela nový model
KONA to znamená velkou přednost, mimo jiné v podobě odolné a lehké
karoserie, která zvyšuje jízdní dynamiku a optimalizuje pasivní bezpečnost
cestujících. Ultravysokopevnostní ocel zajišťuje nejvyšší úroveň tuhosti,
zatímco široké využití dílů, tvářených za tepla včetně tvrzení, a 115 metrů
lepených spojů zvyšuje tuhost při současném snížení hmotnosti.

Bezpečnostní zóna skeletu karoserie modelu KONA byla navzdory kompaktním
vnějším rozměrům maximalizována a vylepšena prstencovou strukturou, která
chrání interiér a v případě kolize rozvádí nárazovou energii různými směry,
čímž minimalizuje důsledky nárazu pro cestující. Víceúrovňová soustava
nosníků v deformační zóně rovněž rozvádí nárazovou energii a přispívá k
dosažení cíle v podobě optimální pasivní bezpečnosti.

  1. Konektivita a asistenční systémy

Zcela nový Kona nabízí zákazníkům vyspělé funkce v oblasti konektivity,
které umožňují dokonalou integraci chytrého telefonu uživatele, čímž
zvyšují intuitivnost ovládání a bezpečnost při řízení. Zákazníci mají na
výběr tři systémy. Standardní audiosystém s pětipalcovým monochromatickým
displejem TFT zahrnuje rádio, rozhraní Bluetooth a vstupy AUX-in a USB.
Informační a zábavní systém Display Audio se sedmipalcovým kapacitním
barevným dotykovým displejem LCD disponuje zadní kamerou s dynamickými
vodicími liniemi a rozhraním Bluetooth, Apple CarPlay a Android Auto. Třetí
alternativou je navigační systém s osmipalcovým displejem, jehož součástí
je zadní kamera se zobrazováním dynamických vodicích linií, rozhraní
Bluetooth, Apple CarPlay, Android Auto, 7leté předplatné služeb LIVE
Services, mapové podklady ve formátu 3D a program aktualizací Lifetime
MapcareTM**. Uprostřed panelu sdružených přístrojů, mezi dvěma
kruhovými přístroji, je navíc centrální informační displej, nabízený jako
3,5“ monochromatický displej TFT LCD (standardně) nebo 4,2“ barevný displej
TFT (na přání).


Dostupná konektivita prostřednictvím informačního a zábavního systému
Display Audio

Informační a zábavní systém Display Audio je novinkou ve vozech značky
Hyundai a nabízí zákazníkům dostupnou konektivitu se sedmipalcovým barevným
dotykovým displejem LCD s vysokým rozlišením, na němž lze ovládat chytré
telefony připojené prostřednictvím systému Apple CarPlay nebo Android Auto.
To umožňuje cestujícím využívat navigační funkce jejich chytrých telefonů,
aniž by museli mít vestavěný navigační systém ve výbavě svého vozu.
Uživatelé mohou také telefonovat, diktovat zprávy nebo poslouchat svou
nejoblíbenější hudbu. Součástí informačního a zábavního systému Display
Audio je integrovaná zadní kamera se zobrazováním dynamických vodicích
linií.

Navigační systém s 8“ displejem nabízí všechno potřebné

Na přání dodávaný informační a zábavní systém ve zcela novém modelu KONA
integruje veškeré funkce v oblastech navigace, multimédií a konektivity,
aby byl řidič vždy připraven na dopravní situace, které jej čekají. Systém
poskytuje rovněž funkce Apple CarPlay a Android Auto, které uživatelům
umožňují připojit svá zařízení a ovládat na displeji vozidla přehrávání
hudby nebo telefonní funkce. Součástí je rovněž bezplatné sedmileté
předplatné služeb LIVE Services, které nabízejí aktuální informace v
reálném čase o počasí, dopravě a místech měření rychlosti jízdy (v souladu
s místní legislativou), plus internetové vyhledávání bodů zájmu. Navigační
systém je rovněž vybaven mapovými podklady ve formátu 3D a jedinečným
programem Lifetime MapcareTM** společnosti Hyundai Motor, včetně
bezplatných každoročních aktualizací map a softwaru. Systém zahrnuje zadní
kameru se zobrazováním dynamických vodicích linií, která usnadňuje ovládání
vozidla.

Bezkabelové indukční nabíjení

KONA poskytuje také podložku pro bezkabelové indukční nabíjení (standard
Qi) mobilních telefonů. Díky ní budou mít cestující své telefony vždy
nabité. Stav nabití telefonu vizualizuje malý kontrolní ukazatel v horní
části. Centrální displej na panelu sdružených přístrojů upozorní řidiče při
vypnutí motoru na telefon, aby jej nezapomněl uvnitř vozu.

KONA je standardně vybaven vstupy USB a AUX, které umožňují připojení
dalších zařízení.

Průhledový displej s nejvyšším jasem ve své třídě

KONA je prvním vozem značky Hyundai, který je vybaven novým sdruženým
průhledovým displejem, který promítá důležité provozní informace přímo do
zorného pole řidiče. To umožňuje rychlejší zpracování informací při
pozorném sledování provozu před vozidlem.

Nový průhledový displej zaručuje nejlepší čitelnost za různých světelných
podmínek díky 8“ úhlopříčce promítaného obrazu ve vzdálenosti dvou metrů a
nejvyššímu jasu ve své třídě – více než 10 000 kandel na metr čtvereční.
Průhledový displej je nastavitelný z hlediska úhlu i výšky, aby byla
zaručena optimální viditelnost pro řidiče různých postav. Po aktivaci
tlačítkem vedle volantu se sdružený průhledový displej vertikálně vysune z
přístrojové desky a po vypnutí se vrátí zpět do své klidové polohy.
Průhledový displej zvyšuje bezpečnost jízdy zobrazováním informací, jako
jsou rychlost jízdy, pokyny navigačního systému, stav paliva v nádrži a
bezpečnostní upozornění od asistenčních systémů, mezi něž patří autonomní
nouzové brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), asistent pro jízdu v
jízdním pruhu LKA (Lane Keep Assist) a sledování slepého úhlu BSD (Blind
Spot Detector). Na průhledový displej se promítají rovněž informace o
režimu audiosystému a nastavení rozhlasového přijímače.

Highendová zvuková aparatura Krell

Současní zákazníci rádi poslouchají své oblíbené skladby ve svém
automobilu. KONA proto nabízí highendovou zvukovou aparaturu od výrobce
audiosystémů Krell, která zahrnuje osm reproduktorů včetně dvou výškových
reproduktorů s průměrem 20 mm, čtyř hloubkových reproduktorů s průměrem 160
mm, jednoho centrálního reproduktoru s průměrem 100 mm a jednoho subwooferu
s průměrem 200 mm. Osmikanálový zesilovač poskytuje výkon 45 W na kanál pro
maximální zážitky z poslechu uvnitř vozu.

Hyundai SmartSense: Nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti

Zcela nový KONA splňuje nejvyšší evropské bezpečnostní standardy díky
nejmodernějším prvkům aktivní bezpečnosti a asistenčním systémům Hyundai
SmartSense, mezi něž patří: asistent pro odvrácení kolize s překážkou
vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, asistent
pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) ve standardní výbavě,
asistent dálkových světel s funkcí statických světel pro odbočování,
asistent pro rozpoznávání únavy řidiče (standardní výbava), asistent
sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning) a asistent pro
upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear
Cross-Traffic Collision Warning).


Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward
Collision-Avoidance Assist)

s detekcí chodců

Zcela nový KONA je vybaven asistentem pro odvrácení kolize s překážkou
vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, vyspělým
prvkem aktivní bezpečnosti, který upozorňuje řidiče na nouzové situace a v
případě potřeby autonomně brzdí. FCA používá radarové a kamerové senzory
vpředu a pracuje ve třech stupních. Zpočátku upozorní řidiče vizuálně a
akusticky. Brzdy aktivuje v souladu s mírou rizika kolize. Maximální
brzdnou sílu používá k odvrácení kolize nebo minimalizaci poškození, pokud
je kolize neodvratitelná. Systém se aktivuje, jakmile před vozem zaznamená
jiné vozidlo nebo chodce, při jízdě rychlostí 8 km/h nebo vyšší.


Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist)
(standardní výbava)

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) upozorňuje
řidiče na nebezpečné manévry při jízdě rychlostí vyšší než 60 km/h na
základě sledování polohy vozidla. Začne-li vozidlo přejíždět bílou, šedou
nebo modrou podélnou nebo přerušovanou čáru, zazní výstražné upozornění.
Poté následuje zvukové a vizuální upozornění, po němž přichází na řadu
zásah do řízení, který vrátí vozidlo zpět do bezpečné polohy v jízdním
pruhu.


Světlomety LED s asistentem dálkových světel HBA (High Beam Assist) a
statickými světly pro odbočování LBA-S (Static Low Beam Assist)

Pro světlomety zcela nového modelu KONA je dispozici nejmodernější technika
LED, která kombinuje osvětlení, podobné dennímu světlu, s dlouhou
životností a výrazně nižší spotřebou energie v porovnání s halogenovými
světlomety. Je-li asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) zapnutý
v automatickém režimu, detekuje za tmy jak protijedoucí vozidla, tak i
vozidla jedoucí vpředu ve stejném jízdním pruhu, a podle potřeby přepíná na
tlumená světla, čímž minimalizuje riziko oslnění ostatních řidičů.
Nejsou-li detekována žádná vozidla, aktivuje systém automaticky opět
dálková světla. Statická světla pro odbočování LBA-S (Static Low Beam
Assist) se zapínají a vypínají v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu
natočení volantu.


Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning)
(standardní výbava)

Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning)
zvyšuje úroveň bezpečnosti a komfortu na zcela novou úroveň nepřetržitým
sledováním a analyzováním chování řidiče za volantem prostřednictvím dat,
mezi něž patří úhel otočení volantu, síla, působící na volant, a poloha
vozidla v rámci jízdního pruhu. Zaznamená-li DAW charakteristické chování,
naznačující únavu/nepozornost, upozorní řidiče zvukovým signálem a
zobrazením zprávy na displeji s doporučením, aby si udělal přestávku k
odpočinku. Systém pracuje v rozsahu rychlostí jízdy od 60 do 180 km/h.


Asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning)

Asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning)
používá rovněž radarový senzor ke sledování oblasti za vozidlem a vedle něj
vzadu. Pokud je detekováno jiné vozidlo, objeví se ve vnějších zpětných
zrcátkách vizuální upozornění. Aktivuje-li řidič v této situaci ukazatele
směru, zazní zvukový signál. To platí také pro situace při změně jízdního
pruhu, v nichž je detekováno vozidlo.


Asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání
RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning)

Asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW
(Rear Cross-Traffic Collision Warning) používá zadní radarové senzory na
rozích vozidla a snižuje riziko kolize s přijíždějícími vozidly při couvání
z úzkých prostorů se špatným výhledem. RCCW sleduje radarovým senzorem
oblast za vozidlem v rozsahu 180 stupňů. RCCW upozorní řidiče na vozidla
přijíždějící ze stran vizuálně a akusticky.

Nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti

Zcela nový KONA poskytuje cestujícím v případě kolize nejvyšší míru ochrany
díky nejvyšší úrovni tuhosti a odolnosti. K ní přispívá použití
vysokopevnostní oceli společně s účinnými deformačními zónami, schopnými
pohlcovat velkou nárazovou energii, a minimalizovanou deformovatelností
vnitřního prostoru.

Díky rozšířenému využití dílů, tvářených za tepla včetně tvrzení, a skeletu
karoserie s výztužnými prstenci v oblasti interiéru z ultravysokopevnostní
oceli byla zvýšena tuhost a pevnost bezpečnostní zóny, která poskytuje
maximální míru pasivní bezpečnosti. Víceúrovňová deformační zóna rozvádí
energii v případě kolize do různých směrů a minimalizuje důsledky nárazu.

V interiéru modelu Kona je rozmístěno celkem šest airbagů (dva čelní
airbagy, dva boční airbagy a dva okenní airbagy pro první i druhou řadu,
chránící řidiče a cestující).

* Na základě metodiky EU. Hodnoty spotřeby paliva a emisí se liší v
závislosti na rozměru pneumatik a druhu převodovky.

** Lifetime MapCare™ je obchodní označení programu MapCare™ společnosti
Hyundai, jehož prostřednictvím jsou poskytovány každoroční aktualizace
mapových podkladů pro příslušná vozidla Hyundai po dobu minimálně deseti
let od ukončení výroby modelu.

  1. Technické údaje

Zážehové motory

1.0 T-GDI

Druh

Kappa 1.0 T-GDI, 12V MLA, DOHC, řadový tříválec

Zdvihový objem

998 cm3

Vrtání x zdvih

71,0 x 84,0 mm

Kompresní poměr

10,0:1

Nejvyšší výkon

120 k (88 kW) @ 6000 min-1

Nejvyšší točivý moment

172 N.m @ 1500~4000 min-1

Nejvyšší rychlost (km/h)

181 km/h

0-100 km/h (sekundy)

12,0

Kombinované emise CO2 (g/km)*

117 (16“ kola), 125 (17“ a 18“ kola)

Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)*

5,2 (16“ kola), 5,4 (17“ a 18“ kola)

1.6 T-GDI

Druh

Gamma 1.6 T-GDI, 16V MLA, DOHC, řadový čtyřválec

Zdvihový objem

1591 cm3

Vrtání x zdvih

77 x 85,44 mm

Kompresní poměr

10,0:1

Nejvyšší výkon

177 k (130 kW) @ 5500 min-1

Nejvyšší točivý moment

265 N.m @ 1500~4500 min-1

Nejvyšší rychlost (km/h)

205 km/h

0-100 km/h (sekundy)

7,9

Kombinované emise CO2 (g/km)*

153 (17“ a 18“ kola)

Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)*

6,7 (17“ a 18“ kola)

Převodovky

Zážehové motory – počet převodových stupňů

Motor

1.0 T-GDI (120 k)

1.6 T-GDI (177 k)

Mechanická převodovka

6 (s pohonem předních kol)

DCT

7 (s pohonem všech kol)

Převodové poměry

1.0 T-GDI (120 k)

1.6 T-GDI (177 k)

6MT

7DCT

1. stupeň

3,769

3,643

2. stupeň

2,045

2,174

3. stupeň

1,286

1,826

4. stupeň

0,971

1,024

5. stupeň

0,774

0,809

6. stupeň

0,639

0,854

7. stupeň

0,717

Zpětný chod

3,700

4,696

Stálý převod

4,563

4,643 (1/2/4/5)

3,611 (3/6/7/Z)



Kola a pneumatiky

Druh kol

Pneumatiky

16“ kola z oceli/lehké slitiny

205/60 R 16

17“ kola z lehké slitiny

215/55 R 17

18“ kola z lehké slitiny

235/45 R 18

Rozměry (mm)

Exteriér

Vnější délka

4165

Vnější šířka

1800

Vnější výška

1550

1565 (bez podélných střešních nosičů)

Rozvor

2600

Převis vpředu

845

Převis vzadu

720

Světlá výška

170

Interiér

vpředu

vzadu

Výška stropu nad sedákem

1005

965 (bez střešního okna)

961

Prostor pro nohy

1054

880

Šířka v úrovni ramen

1409

1385

Zavazadlový prostor (litry)

Objem zavazadlového prostoru

361 l (minimální, VDA 211)

1143 l (maximální, VDA 214)

Hmotnosti (kg)**

Zážehové motory

1.0 T-GDI

1.6 T-GDI

Minimální pohotovostní hmotnost (bez řidiče)

1233

1401

* Na základě metodiky EU. Hodnoty spotřeby paliva a emisí se liší v
závislosti na rozměru pneumatik a druhu převodovky.

**Předběžné údaje výrobce


Autor: offroadweb.cz

Frankfurt: Hyundai Kona
Přesunout se na začátek