Honda získala typové schválení pro systém autonomního řízení třetí úrovně od japonského ministerstva pro půdu, infrastrukturu, dopravu a cestovní ruch společnost. Díky tomu lze zavést systém autonomního řízení společnosti Honda „Traffic Jam Pilot“ do sériově vyráběných vozů pro použití při rychlostech do 50 km/h na veřejných komunikacích v Japonsku. Systémy autonomního řízení třetí úrovně mohou za specifických podmínek od řidiče převzít kontrolu nad vozem*
Nejnovější generace modelu Honda Legend, která má být uvedena na trh na jaře příštího roku, bude prvním vozem, který využije možnosti autonomního řízení třetí úrovně na veřejných komunikacích.
Poté, co ji řidič aktivuje, technologie „Traffic Jam Pilot“ společnosti Honda sleduje dopravní situaci na silnici a v případě, že je to bezpečné, převezme od řidiče kontrolu nad vozem. Umožňuje vozu následovat vozidlo jedoucí vpředu a zůstat v jízdním pruhu bez jakéhokoliv zásahu řidiče. Systém musí nepřetržitě sledovat podmínky na komunikaci a může být aktivní pouze při rychlosti do 50 km/h. Jakmile systém zjistí, že již nemůže fungovat bezpečně, vydá varovný signál a řidič musí bezodkladně převzít kontrolu nad vozem. Tato technologie je součástí bezpečnostních systémů společnosti Honda a přibližuje společnost Honda o krok blíže k jejímu záměru společnosti bez dopravních nehod tím, že podporuje řidiče a snižuje počet nehod a kolizí způsobených lidskou chybou.
Nová technologie autonomního řízení třetí úrovně společnosti Honda doplňuje pokročilé technologie podpory řidiče první a druhé úrovně, včetně unikátní sady aktivních a pasivních bezpečnostních systémů Honda SENSING, které již Honda u svých vozů používá.
Typové schválení autonomního řízení třetí úrovně v Japonsku navazuje na nedávné prohlášení společnosti Honda v Evropě, kde chce nabízet nejvyšší možnou bezpečnost v rámci jednotlivých tříd. Podle posledních zveřejněných výsledků testování bezpečnosti společností Euro NCAP, které byly vyhlášeny 12. listopadu 2020, získal zcela nový model Honda Jazz e:HEV nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení . Byl tak jedním z prvních vozů, které prošly novým testovacím režimem, který zavedl řadu nových přísných hodnocení. Model Jazz dosáhl nejvyššího hodnocení díky zdokonalené konstrukci karoserie (ACE), přednímu středovému airbagu (první ve své třídě) a systému airbagů i-side na zadních sedadlech, který má ochránit cestující v případě nárazu na dveře nebo zadní sloupek.
Tyto prvky pasivní bezpečnosti doplňuje špičková technologie Honda SENSING, která je v současnosti v základní výbavě všech modelů společnosti Honda a nedávno byla obohacena o novou vylepšenou širokoúhlou kameru s vyšším rozlišením. Komplexní bezpečnostní sada Honda SENSING zahrnuje, kromě řady dalších funkcí například, adaptivní tempomat, systém pro udržování v jízdním pruhu a systém zabránění sjetí z vozovky.
Typové schválení úrovně 3 umožňuje vozům Honda plynule přecházet mezi manuálním a autonomním řízením a zajistit tak pohodlný a přirozený zážitek z jízdy a zároveň bezpečnost cestujících.
Zdroj: Honda