Dodržování rychlosti, předvídání, správné řazení a nevytáčení motoru. To jsou základní metody, jak se dá udržet spotřeba auta na uzdě. Jsou tu ale ještě další věci, které fungují. Nutno však dodat, že je policie na silnicích nevidí úplně ráda. Ostatně, ani se tomu nedivíme.
Jízda za kamionem
Na spotřebu má vliv nejenom rychlost jako taková nebo otáčky motoru, ale také aerodynamický odpor. Jak se dá snížit? Jednoduše tak, že řidič pojede v blízkosti jiného auta. Ideálně potom za kamionem, který dokáže efektivně rozrážet vzduch. I když jde o metodu efektivní a spotřebu opravdu sníží, jde i o postup velmi nebezpečný. V tom smyslu, že není dodržena bezpečná vzdálenost a policie by s takovou jízdou mohla mít problém.
Rychlá jízda
Při hlídání spotřeby záleží i na tom, jak rychle jedeme. Problémem je nejenom příliš pomalá, ale i příliš rychlá jízda. Ideální je proto najít optimum a to dodržovat. Vždy ale v závislosti na tom, kde se pohybujeme a jaká je zde předepsaná rychlost. Jet v obci 70–80 km/h jen proto, že to má dobrý vliv na spotřebu, je sice dobré pro hodnotu na palubním počítači, ale o dost horší pro policii. Ta, pokud nás změří, udělí pokutu.
Nízká rychlost
Problémem pro policii ale může být i stav opačný. Pokud například na „devadesátce“ nebo na dálnici jedeme výrazně pomaleji. Na spotřebu to má samozřejmě vliv pozitivní, ale na plynulost provozu přesně opačný. Nízká rychlost může být také důvodem pro udělení pokuty. A není to nic výjimečného. Pokud někdo záměrně brzdí provoz, může se do hledáčku policie dostat.
Kličkování
Jsou i jedinci, kteří se snaží během své jízdy najet co možná nejkratší vzdálenost. Jednoduše tak, že se snaží všechny zatáčky projíždět vnitřním okrajem. V takovém případě jsou velmi nebezpečnou součástí silničního provozu a i tady může policie konat.
Zdroj: https://www.nrcan.gc.ca/energy-efficiency/transportation-alternative-fuels/personal-vehicles/fuel-efficient-driving-techniques/21038