Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 HSE

Model Freelander byl odjakživa vstupním modelem do světa zeleného oválku a když se podíváme, jak si stále drží cenu i v bazarech, tak velmi úspěšným. Jeho éra ale končí a nástupce bude více než důstojný.

Po příchodu Discovery Sport se ucelila modelová řada Land Roverů do přehledného systému, ze kterého vyčnívá jen Defender, ten bude ovšem vyčnívat vždycky. Sport sice postrádá hi-tech systémy, které můžeme najít v Discovery, nebo Range Roveru, zachovává si však velkou část terénních schopností i luxusu, který současné Land Rovery nabízí.

V naší testované verzi s motorem SD4 2.2 jsme tak mohli najít kožené čalounění, multifunkční palubní systém s TV, nebo třeba paket s několika USB zásuvkami, které rozhodně přijdou vhod. I zvenku budí Sport zaslouženou pozornost. Auto působí dynamicky a třeba díky zadním světlům si Sporta spletl kolmjdoucí s Evoque. Karoserie je ale přeci jen praktičtější, než u nejmenšího Range Roveru.

Za volantem vás čeká stejný luxus a pohodlí, jako v ostatních Land Roverech. Sedačky jsou příjemně tvarované a vše je tam, kde to hledáte. Jediné, na co si budeme asi stále stěžovat je ovládání oken až na horní hraně dveří, na které se trochu těžko zvyká. Naopak velmi intuitivní je manipulace s palubním systémem, kterou zvládnete okamžitě. A je jedno, jestli chcete pustit televizi, spárovat telefon, nebo zadat data do navigace. Dotykový displej je maximálně využitelný a je spousta automobilek, které by se od Land Roveru mohly učit.

Špatně na tom nejsou ani spolujezdci na zadních sedačkách. Ti mají k dispozici tři plnohodnotná místa, dostatek prostoru pro nohy a dobře řešené sedačky. Nechybí samozřejmě ani isofix pro dětskou sedačku. Kufr je dostatečně prostorný a dobře přístupný díky velkému víku. Zadní sedačky sklopíte stiskem tlačítka. Bohužel netvoří ani po sklopení rovinu. Co naopak potěší je plnohodnotné náhradní kolo v kufru!

Umí tak nějak všechno

Jízda s Discovery Sport je rozhodně příjemný zážitek. Auto se ovládá velmi příjemně a velmi brzy vám padne do ruky. Je z něj dobrý výhled a přehled o okolní situaci. Motor SD4 má sice 190 koní, ale k těm se musíte přeci jen protočit. Od nízkých otáček se motoru do práce moc nechce a pod 2000 spolupracuje jen velmi neochotně. K tomhu doprovází jízdu trochu nelichotivou traktorovou kulisou. Pokud chcete zažít dynamickou jízdu, musíte motor točit a poctivě řadit. To se pak samozřejmě projeví i na spotřebě, která se pohybuje mezi osmi a devíti litry. Od tabulkových 6.1 je to poměrně dost vzdáleno. I tak jde ale o rozumnou hodnotu, vzhledem k tomu, že jde o poměrně těžké auto s náhonem 4×4.

I v Discovery Sport nacházíme propracovaný systém Terrain Response, který upravuje chování kontroly trakce, diferenciálů a převodovky. Systém je samozřejmě omezenější, než u auta s měchy místo pružin, ale i tak změní charakter auta a maximálně vám pomůže s průjezdem terénem. K tomu pomáhá i světlá výška 212mm. Zajímavé je, že v autě je použitá mezinápravová spojka haldex páté generace, kterou mnozí opovrhují, ale podle nás funguje i ve Sportu výborně. V nabídce je ale i varianta s náhonem předních kol.

Při jízdě na nezpevněném povrchu máte velmi dobrou kontrolu nad vozem a když ztrácíte přilnavost a Disco se chystá utrhnout, vždy vás na to včas upozorní. Podvozek pak zvládá nerovnosti v rámci svých možností velmi dobře.

Velmi slušné jsou díky tvarům nárazníků a umístění náprav nájezdové úhly (vpředu 25°, vzadu 31°a přechodový 21°). Díky nim si můžete troufnout i do velmi prudkých výjezdů a limituje vás jen váš strach a obutí auta. Omezené je samozřejmě křížení náprav. U nezávislého zavěšení ani nemůžeme nic velkého čekat. I tak ale dokážete se Sportem projet to, na co si netroufne ledasjaké větší SUV.

A to je přesně to, co se nám líbí. I když Land Rover přišel s autem, které rozhodně nemá expediční ambice a nejlépe si ho dovedu představit jako rodinné auto, zachoval v něm ducha značky a dal mu v rámci možností maximum offroadových schopností, díky kterým vás auto dokáže pobavit a bezpečně dovézt nejen na silnici, ale mimo ní. A to rozhodně stojí za cenu 1 671 978, – Kč, kterou byste zaplatili za testovaný vůz. Ten má oproti standardnímu provedení HSE navíc například navigační paket, adaptabilní xenony, zimní paket, paket comfort a mnoho další výbavy.


Technické údaje



Autor: Matěj Oliva, Foto: František Chobot

Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 HSE

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přesunout se na začátek