Lidé nekupují auta, která nejdou spárovat s jejich telefonem

Vliv chytrých telefonů na naše životy byl poprvé naplno odhalen. Zákazníci přiznávají, že se jim u nového modelu může líbit vše možné – design, cena, spotřeba i jízdní vlastnosti, ale přesto z dealerství odejdou, pokud s vozem nemohou propojit svůj „milovaný“ mobilní telefon.

Studie*, která společnosti Nissan objasnila význam vývoje nejmodernějších informačních a zábavních systémů u crossoverů jako Qashqai, Juke a X-Trail, přinesla tyto výsledky:

Pro 28 % zákazníků je připojení chytrého telefonu důležitější než jiné vlastnosti, např. spotřeba paliva

13 % zákazníků by si nekoupilo vůz, který nemá připojení k internetu

Pro 20 % zákazníků by lepší možnost připojení byla důvodem ke koupi vozu jiné značky

U řidičů, kteří ve voze tráví více než 20 hodin týdně, tento podíl narostl na 41 %

Výzkum odstartoval významné investice ze strany Nissanu, jejichž cílem je zajistit bezproblémovou integraci telefonů. Ta je vzhledem k rostoucí poptávce po možnosti datových přenosů a stahování zásadně důležitá. Vedoucím evropského týmu je Patrick Keenan, jemuž se v Nissanu přezdívá „pán 40 mobilů“.

Patrick vysvětluje: „Životní cyklus dnešních nových vozů, než je nahradí nová generace, činí zhruba 5 až 6 let. Mobilní telefon se ale na trhu ohřeje sotva 2 roky, než výrobce přijde s dalším. Podstatou mé práce je snaha udržovat schopnost komunikace mezi vozy a telefony.“

Patrickovou prioritou je zajistit, aby si sNissan v oblasti spotřební techniky i nadále udržoval náskok. Jeho tým může díky síti kontaktů v této branži předvídat budoucí trendy a zabezpečit kompatibilitu hardwarových i softwarových součástí nejnovějších palubních desek vozů Nissan s většinou současných i starších telefonů.

V zásuvkách Patrickova stolu v Evropském technickém ústředí společnosti Nissan v britském Cranfieldu leží desítky telefonů. S jejich pomocí dále rozvíjí a ladí možnosti připojení. Při práci na budoucnosti vozů Nissan denně iniciuje i přijímá stovky testovacích telefonních hovorů.

„Mým úkolem je postarat se, aby z dealerství Nissan po celé Evropě nikdo neodešel s prázdnou jen kvůli tomu, že s vozem, který si chce koupit, nelze spárovat jeho telefon,“ říká Patrick.

Budoucnost automobilového průmyslu zahrnuje i koncepci autonomní jízdy. Nissan se již na poli této rozvíjející se technologie etabloval. Jeho systém „ProPilot 1.0“ (umožňující autonomní jízdu v jednom dálničním pruhu) si evropskou premiéru odbyde v roce 2017 jako součást výbavy modelu Nissan Qashqai.

Vynikající možnosti připojení a integrace dat představují zásadní dílky této skládačky. Patrick je navíc členem globálního týmu konstruktérů společnosti Nissan, který pracuje na vývoji architektury propojených vozidel, jejíž hlavními prioritami jsou bezpečnost a ochrana.


Autor: TZ Nissan

Lidé nekupují auta, která nejdou spárovat s jejich telefonem
Přesunout se na začátek