Zima není jenom roční období, kdy je třeba dbát na silnicích zvýšené opatrnosti nebo mít obuté zimní pneumatiky. Zimní období je spojeno také s tím, že se mohou objevit problémy s palivy. Ano, v některých případech může být reálné, že palivo začne vlivem nízkých teplot ztrácet své původní vlastnosti. Zároveň se ale objevuje řada mýtů, kterým mnozí věří. A kvůli nim utrácejí peníze.
Jak je to se zamrzáním paliva?
Mnozí se v zimě obávají, že by mohlo dojít k zamrznutí jejich paliva. A tak hledají cesty, jak tomu zabránit. Ty jsou přitom poměrně snadné. Pokud máte benzínové auto, není třeba se znepokojovat. Ten při běžných zimních teplotách své vlastnosti neztratí. Pokud jezdíte na naftu, je namístě tankovat průběžně tak, aby se do nádrže dostalo palivo přechodové nebo zimní. To má upravené vlastnosti tak, aby při běžné zimě také neztrácelo své vlastnosti.
V našem podnebí se není třeba znepokojovat
I když někdy klesnou teploty skutečně hluboko pod bod mrazu, stále není důvod se jakkoliv znepokojovat. Motorová nafta je tomu přizpůsobena, a pokud vyloženě nedojde k situaci, že je v nádrži většina té letní a pouze trochu zimní, k zamrzání by dojít nemělo. Proto není důvod se v našem podnebí znepokojovat a plně stačí běžné tankování u jakékoliv trochu větší a známější čerpací stanice.
Aditiva jsou vyhazováním peněz
Aditiva, která brání případnému zamrznutí paliva, mohou dávat smysl v případě, že je v nádrži prokazatelně ještě letní nafta, a teploty přitom klesají hluboko pod bod mrazu. Jinak je jejich použití zbytečné a jde doslova o vyhazování peněz. U benzínu zamrzání nehrozí a nafta je u čerpacích stanic připravena dostatečně na to, aby ani v hlubokých mrazech nezamrzala. Míchat ji tedy s čímkoliv jiným je něco, co není nutné. Sice to palivu nijak neuškodí, ale není důvod dávat peníze za něco, co není třeba.
Zdroj: https://www.omv.com/en/blog/winter-diesel-diesel-that-doesnt-get-cold