Nissan se stal první evropskou automobilkou, která prodala vůz výhradně prostřednictvím sociální sítě Twitter.
Od prvního kontaktu s klientem až do chvíle, kdy se rozhodnul pro koupi (jen o šest dní později), probíhala veškerá komunikace mezi významným galicijským dealerem, společností Antamotor, a zákazníkem Raulem Escolanem elektronicky na sociální síti.
Uživatel pod přezdívkou @escolano, jako první vyzval automobilky pomocí hashtagu #compraruncocheportwitter (česky „koupím auto na Twitteru“). Escolano hodil rukavici automobilovým značkám po celém Španělsku a vyzval je, aby mu poskytly podporu při koupi vozu výhradně prostřednictvím sociálních sítí.
Nissan udělal prostřednictvím svého frančízanta, firmy Antamotor ve městě A Coruña, na Raula Escolana velký dojem svým inovativním přístupem. Využil totiž populární nové platformy Periscope na natočení videa o modelu X-Trail. Dealer v něm prezentoval všechny klíčové vlastnosti vozu pomocí naživo vysílané personalizované prohlídky.
Nissan následně změřil síly s konkurenčními vozy v hlasování na Twitteru zveřejněném panem Escolanem. Ten požádal své fanoušky o hodnocení vozů ve vybraném seznamu. Průzkum, který dosáhl 2,6 milionů zobrazení (zdroj: Brandwatch), zařadil X-Trail na první místo před jeho konkurenty se 43% hlasů, což Nissanu pomohlo k uzavření obchodu.
V duchu skutečně inovativního nákupu doručil zákazníkovi klíče k jeho novému vozu X-Trail přímo domů kurýr, aby byla online transakce kompletní.
Vozidlo samotné bylo předáno ve španělské centrále značky při vůbec první osobní interakci mezi Nissanem a zákazníkem od začátku procesu prodeje, ke kterému došlo před dvěma měsíci.
Autor: TZ Nissan