Nové BMW X3

BMW X3 je vozem, který v roce 2003 založil segment kompaktních
automobilů SAV (Sports Activity Vehicle). Ve dvou generacích BMW od té
doby vyrobilo více než 1,5 milionu kusů této modelové řady. Nyní
přichází nové BMW X3 s výraznějším designem, výkonnějšími, ale
úspornějšími hnacími systémy a luxusní výbavou, aby psalo další
kapitolu tohoto úspěšného příběhu. Stejně jako všechny modely řady X,
také nové BMW X3 poskytne mimořádné jízdní kvality na každém typu
povrchu, kombinované s mimořádnou každodenní praktičností.


Design exteriéru.
Výjimečný vzhled a široká paleta
modelových variant zdůrazňují individuální charakterové
rysy.
Nové BMW X3 povyšuje již tak odvážný designový
jazyk svého předchůdce na novou, ještě působivější úroveň. Třetí
generace průkopnického prémiového SAV (Sports Activity Vehicle)
střední velikosti se vydává osvědčenou cestou rodiny modelů BMW X,
která kombinuje robustní terénní vzhled se sportovním charakterem.
Vnější rozměry X3 se sice zásadně nezměnily, ale o pět centimetrů
delší rozvor, dlouhá kapota motoru a extrémně krátký přední převis mu
dávají ještě lépe vyvážené proporce, jež zdůrazňují optimální
rozložení hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravou. Tím ho ve
srovnání s předchůdcem posouvají na novou úroveň.

Na přídi vozu podtrhuje sebevědomý charakter vozu masivní
„třírozměrná“ maska chladiče s dvojitými ledvinkami a mlhovky, které
poprvé u modelu BMW X využívají šestiúhelníkového tvaru. Na zádi
zaujmou zadní svítilny (jejichž třírozměrný design s full-LED
technologií jim dává vizuálně působivý charakter), výrazně se
svažující střešní spoiler a dvojité koncovky výfuků, které dávají
tvarům vozu příhodně svalnaté zakončení.

Tři výbavové linie přizpůsobují vizuální charakter nového BMW X3 tak,
aby ještě lépe odpovídal osobnímu vkusu každého zákazníka. Například
model xLine se vyznačuje mřížkou chladiče a dalšími vnějšími detaily
v provedení matného hliníku a speciálně navrženými koly z lehkých
slitin, které zdůrazňují robustnost tohoto SAV. BMW X3 je nyní
dostupné i ve výbavové linii Luxury Line, jejíž chromovaná mřížka
chladiče, dvoubarevná spodní část karoserie a kola z lehkých slitin v
klasickém designu ještě důrazněji podtrhují eleganci vnějšího designu.

Model M Sport zaměřuje svoji pozornost na dynamický talent nového BMW
X3 s aerodynamickými prvky od divize M, sportovním brzdovým systémem
zvýrazněným modře lakovanými brzdovými třmeny, zvláště dramatickým
designem kol a volitelným odstínem laku karoserie modrá Phytonic. Nové
BMW X3 lze objednat také s prvky BMW Individual, mezi něž patří
například exkluzivní metalický lak karoserie Sunstone.


Interiér a výbava.
Na komfort zaměřený interiér s
luxusním charakterem.


Interiér nového BMW X3 následuje tradici BMW a svým na řidiče
orientovaným a ergonomicky optimalizovaným rozvržením kokpitu přebírá
mnoho aspektů vnějšího designu vozu. Například šestiúhelníkové tvary
a precizní, cizelované hrany hrají klíčovou roli i uvnitř vozu.
Interiér jako celek vykazuje výjimečnou kvalitu materiálů i
zpracování, a ohromí také po stránce funkčnosti. Jedním z příkladů zde
může být skvěle promyšlený systém odkládacích prostorů, který nabízí
více možností než kdy předtím.

Důkazy pozornosti, kterou designéři věnovali detailům nového BMW X3,
zahrnují nové logo BMW X, které se často opakuje v různých formách. X
je například vylisované v elektrolyticky pokovených detailech
v předních a zadních dveřích, a další na B sloupcích. Na přání
dodávaný paket elektrolyticky pokovených prvků dodává interiéru porci
stylu navíc ve formě elektrolyticky pokovených ovladačů oken, tlačítka
start/stop a ovládacích prvků na středovém panelu.

Modelové linie vytvářejí prostředí se specifickým charakterem.

Kromě toho, že představují tři jedinečné varianty vnějšího
designu nového BMW X3, projevují se svým specifickým charakterem také
uvnitř. Model xLine se soustředí na čistotu a eleganci a umožňuje na
přání vyměnit standardně montovaná sportovní sedadla s čalouněním v
kombinaci kůže/látka za variantu s celokoženým čalouněním, kontrastním
prošíváním a obložením interiéru v provedení Fineline Cove. Pro
zákazníky, kteří by rádi přidali ke vrozené eleganci jejich vozu porci
okázalosti navíc, je tu model Luxury Line s koženým čalouněním,
přístrojovou deskou čalouněnou umělou kůží Sensatec s kontrastním
prošíváním a obložením interiéru z jemného dřeva Dark Oak s akcentní
lištou v provedení Pearl Chrome. Model M Sport dává na odiv vizuální
ztělesnění dynamického talentu BMW X3 M koženým volantem, sportovními
sedadly ve speciálním designu M, čalouněním stropu v antracitovém
provedení od BMW Individual a novým obložením interiéru v provedení
Aluminium Rhombicle, které doplňují vnější M aerodynamický paket.
Nelze pominout ani populární prvky BMW Individual pro interiér,
jejichž specialitou je trojice variant kůže Merino.

BMW X3 lze objednat s celou řadou nových volitelných prvků výbavy,
zaměřených především na komfort, které nebyly dostupné pro minulou
generaci. Mezi ně patří třízónová automatická klimatizace, která
přidává k oddělenému ovládání pro řidiče a spolujezdce také samostatné
nastavení teploty pro cestující vzadu. Řidič a spolujezdec se nyní
mohou navíc usadit na sedadlech čalouněných perforovanou kůží, které
kromě vyhřívání sedadel pro chladné dny nabízejí také aktivní
ventilaci maximalizující komfort v horkých dnech. Pro ještě větší
komfort cestujících vzadu mohou být sklopná opěradla, dělená v poměru
40:20:40, zásluhou volitelné funkce Cargo nastavena individuálně do
různých úrovní sklonu. Tato funkce také umožňuje uvolnit zadní
opěradla na dálku z nákladového prostoru, což zvýší jeho standardní
objem 550 litrů až na 1600 litrů. Zákazníci mohou interiéru dodat také
neobyčejně vzdušný, a ještě stylovější charakter díky rozměrnému
panoramatickému střešnímu oknu. Mezi další nové prvky patří například
standardně dodávané akustické čelní sklo, které přispívá k neobyčejně
nízké úrovni hluku v interiéru. Na přání jsou s akustickými skly
dostupná i obě přední boční okna, která tak zajišťují, že se do
interiéru dostane ještě méně aerodynamického hluku generovaného kryty
zrcátek, což se projeví zejména ve vysokých rychlostech.

Nové BMW X3 lze odemykat a zamykat volitelným klíčem s displejem BMW
Display Key, známým již z BMW řady 7 a BMW řady 5. BMW Display Key
nabízí celou sérii doplňkových funkcí, jako je informování řidiče o
úrovni paliva, o nutné servisní prohlídce nebo o skutečnosti, zda jsou
okna či střešní okno zavřena. Kromě toho může být využit také pro
ovládání nezávislého topení.

Volitelná kombinace konturového osvětlení nad dekorační lištou na
palubní desce a prostorového osvětlení, které směruje měkký proud
světla dolů od ozdobného proužku, vytváří v interiéru neobyčejně
elegantní, a přitom uvolňující prostředí. Za tmy se zdá, jako by se
kontrolní displej přímo vznášel nad palubní deskou. Posádka si může
vybrat ze šesti barevných odstínů (oranžová, lila, mátová, bronzová,
modrá a bílá). Novým doplňkem na seznamu volitelné výbavy je paket
Ambient Air, který majitelům umožňuje nejen provonět interiér jednou
z osmi příjemných vůní ve třech úrovních intenzity, ale také vyčistit
vzduch v kabině pomocí ionizace – a přispět tak k celkově příjemnému
pocitu na palubě.

Dynamika jízdy a podvozek.
Sportovnější charakter a
větší komfort na každém povrchu.

Dynamické kvality BMW X3 vycházejí z jeho ideálního rozložení
hmotnosti 50:50, precizně vyladěného podvozku a inteligentního pohonu
všech kol xDrive, který byl poprvé představen v roce 2003 právě
v první generaci BMW X3. Tento systém nejenže nabízí vynikající trakci
na kluzkém povrchu, ale má také pozitivní vliv na jízdní dynamiku.
Jeho propojení s elektronickým stabilizačním systémem Dynamic
Stability Control (DSC) znamená, že rozdělení výkonu mezi všechna
čtyři kola se může konstantně měnit tak, aby vždy nabídl jízdní
vlastnosti, kterými je BMW proslavené, a to i když řidič jede velmi
sportovně. Nejnovější verze tohoto systému posunula dynamické
schopnosti nového BMW X3 o další krok dál.

Dále je připraven standardně dodávaný volič jízdních režimů Driving
Experience Control, který řidiči dává možnost volby mezi režimy ECO
PRO, COMFORT, SPORT a SPORT+ (jen pro 30i, 30d a M40i), které jsou
navrženy tak, aby zvýraznily ekonomiku provozu, komfort nebo dynamiku.

Podvozek: Snížená hmotnost a více dynamiky i komfortu.

Pokud jde o technologii podvozku, spoléhá se i třetí generace
BMW X3 na osvědčenou konfiguraci s dvojitými spodními rameny a otočnou
pružicí a tlumicí vzpěrou vpředu a pětiprvkovou zadní nápravu. Toto
řidičsky přitažlivé SAV přináší ještě sportovnější zážitky z jízdy než
jeho předchůdce, aniž by muselo dělat kompromisy v jízdním komfortu.
Konstruktérům se úspěšně podařilo snížit neodpruženou hmotnost
použitím hliníkových ložisek a odlehčených dutých stabilizátorů, spolu
s optimalizací umístění předních kol. Dále přispívají k dynamické
ovladatelnosti, stabilitě v přímém směru a citu v řízení také
vylepšená kinematika náprav a řízení s elektrickým posilovačem a
funkcí Servotronic.

Ve snaze nabídnout dynamickou ovladatelnost byl moment otáčení
posunut více dozadu a zdůrazněn byl také pohon zadních kol
prostřednictvím naladění systému xDrive. Inteligentní pohon všech kol
mění charakteristiku v závislosti na aktuální jízdní situaci, a přitom
stále zajišťuje maximální trakci.

V základní specifikaci nyní BMW X3 jezdí na osmnáctipalcových kolech
z lehké slitiny (dříve 17 palců), zatímco kola o průměrech až 21 palců
jsou dostupná jako volitelná výbava v závislosti na stupni výbavy a
použitém motoru. Výkonný brzdový systém je osazen lehkými brzdami ze
zlepšeným účinkem, a také elektronickou parkovací brzdou. Pro
maximalizaci bezpečnosti jsou připraveny systémy DSC, včetně ABS,
Dynamické kontroly trakce DTC, elektronického závěru diferenciálu
ADB-X, kontroly brzdění v zatáčkách CBC, brzdového posilovače DBC,
asistenta pro rozjezd do kopce a asistenta pro sjíždění svahů HDC.

Dynamické možnosti: Podvozek M Sport, aktivní tlumiče,
M sportovní brzdy a variabilní sportovní řízení.


Sportovní podvozek, který je jednou ze součástí M sportovního
paketu, může být objednán také samostatně. Nadšenému řidiči nabízí
tužší pružiny i tlumiče a přidává také stabilizátory s větším
průměrem. Jako alternativa je dostupný i systém Dynamic Damper Control
s elektronicky ovládanými tlumiči, který upravuje reakce tlumičů podle
povrchu vozovky a jízdní situace. Zároveň může řidič měnit nastavení
vozu pomocí voliče jízdních režimů Driving Experience Control. M
sportovní brzdový systém, který je součástí M sportovního paketu, je
také dostupný jako samostatný prvek výbavy na přání. Modře lakované
čtyřpístkové brzdové třmeny vpředu a mohutné kotouče mají vysokou
teplotní odolnost a nabízejí fenomenální brzdný účinek i přes svoji
extrémně nízkou hmotnost. A v neposlední řadě je tu variabilní
sportovní řízení z BMW X3 M40i, na přání dodávané i do ostatních verzí
této modelové řady.

Jako doma i v drsném terénu.

Nové BMW X3 se vyznačuje stejnými terénními schopnostmi jako
jeho předchůdce. Vysoká světlá výška 204 milimetrů pomáhá zvládnout
bez zaváhání jakoukoliv cestu, ať už jde o rozbité štěrkové či pískové
povrchy, rozrytou zeminu nebo hluboký sníh, nebo ulice v centru měst s
vysokými retardéry. Nájezdové úhly vpředu (25,7°) a vzadu (22,6°)
spolu s přechodovým úhlem 19,4° dávají dostatečnou rezervu pro
překonávání ostrých stoupání nebo terénních zlomů. A s brodivostí 500
milimetrů se BMW X3 dokáže snadno vyrovnat i s překonáváním vodních toků.

Pohonné ústrojí.
Dokonalá radost z jízdy, výjimečná hospodárnost.


Modelovou řadu nového BMW X3 tvoří verze xDrive20d se vznětovým
4válcem, xDrive30d se vznětovým 6válcem a vrcholné zážehové provedení
BMW X3 M40i. Po nich bude brzy následovat BMW X3 xDrive30i a také
varianta 20i, jež bude k dispozici jak s pohonem zadních kol (sDrive,
nedostupná pro evropský trh), tak i všech kol (xDrive). Všechny
pohonné jednotky pocházejí z nejnovější generace motorů BMW a jsou
ještě efektivnější než modely, které nahrazují. K další vylepšením
hospodárnosti došlo také u osmistupňové převodovky Steptronic
a inteligentního pohonu všech kol BMW xDrive.

Nejmodernější technologie BMW TwinPower Turbo v srdci zážehových
motorů zastupují dvoukomorová turbodmychadla TwinScroll, přímé
vstřikování paliva High Precision Injection, časování vačkových
hřídelů Double-VANOS a plně variabilního časování ventilů VALVETRONIC.
Vznětové pohonné jednotky používají turbodmychadla s proměnnou
geometrií lopatek a přímé vstřikování paliva common-rail, pracující
s tlaky až 2500 barů. Řízení emisí zajišťuje technologie BMW
BluePerformance s filtrem pevných částic, oxidačním a záchytným NOX
katalyzátorem a katalyzátorem SCR se vstřikováním AdBlue.

BMW X3 M40i: Vrcholná verze kombinuje svaly a vybrané způsoby.

BMW X3 M40i znamená příchod prvního vozu M Performance v této
modelové řadě. Nový vrcholný model je poháněn novým zážehovým řadovým
6válcem M Performance, kombinujícím hlad po otáčkách a úžasný zátah s
výjimečnou kulturou běhu a hospodárností. Třílitrová pohonná jednotka
nabízí výkon 265 kW/360 k (kombinovaná spotřeba paliva: 8,4–8,2 l/100
km; kombinované emise CO2: 193–188 g/km)*, což představuje nárůst o 40
kW/54 k oproti nejvýkonnější zážehové variantě odcházejícího modelu
(BMW X3 xDrive35i). Maximální točivý moment 500 Nm představuje skok o
celých 100 Nm, neboli o 25 procent. Tato zásoba výkonu umožňuje BMW X3
M40i dosprintovat z 0 na 100 km/h za 4,8 s a dosáhnout maximální
rychlosti 250 km/h. I přes zásadní nárůst výkonů však kompaktní SAV
spálí jen 8,2 litru benzínu na 100 kilometrů.

BMW X3 xDrive30i: více výkonu, nižší spotřeba paliva.

Dvoulitrový čtyřválcový zážehový motor pod kapotou nového BMW
X3 xDrive30i nabízí výkon 185 kW/252 k (kombinovaná spotřeba: 7,4
l/100 km; kombinované emise CO2: 168 g/km)**, o 5 kW/7 k více než
u odcházejícího BMW X3 xDrive28i. Maximální točivý moment 350 Nm je k
dispozici již od 1450 do 4800 1/min. Nové BMW X3 xDrive 30i dosáhne
rychlosti 100 km/h při rozjezdu z místa za 6,3 sekundy a jeho
maximální rychlost činí 240 km/h.

BMW X3 xDrive20i a BMW X3 sDrive20i: Nejlepší ve své třídě.

Varianta BMW X3 20i, která se na trh dostane nedlouho po
představení nové generace modelu, je dynamičtější než kdy předtím.
Přitom je hospodárnější než srovnatelní soupeři. V této výkonové
variantě nabízí zážehový 4válec o objemu dva litry výkon 135 kW/184 k
(kombinovaná spotřeba paliva 7,4–7,2 l/100 km; kombinované emise CO2:
169–165 g/km)** a svůj maximální točivý moment 290 Nm přenáší na
klikový hřídel mezi 1350 a 4600 1/min. Sprint z 0 na 100 km/h trvá v
novém BMW X3 xDrive20i jen 8,3 s (stejně jako u v Evropě nedostupného
X3 sDrive20i), zatímco maximální rychlost činí 215 km/h. Kombinovaná
spotřeba je nyní 7,2** l/100 km (sDrive, v Evropě nedostupné:
7,4 l/100 km)**, což odpovídá emisím CO2 165 gramů na kilometr
(sDrive: 169 g/km)**.

BMW X3 xDrive30d: Čistší a mocnější než kdy
předtím.
Vznětový řadový 6válec, který pohání nové BMW
X3 xDrive30d, nabízí maximální výkon 195 kW/265 k (kombinovaná
spotřeba paliva 6,0–5,7 l/100 km; kombinované emise CO2: 158–149
g/km*; předchůdce: 190 kW/258 k). Vrchol točivého momentu byl zvýšen o
působivých 80 Nm na výsledných 620 Nm mezi 2000 a 2500 1/min.
Výsledkem je, že se nové BMW X3 xDrive30d rozjede z 0 na 100 km/h z
5,8 s a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h. Dosahuje kombinované
spotřeby paliva 5,7 litru na 100 kilometrů a sníženy byly také emise
CO2. Jejich kombinovaná hodnota činí jen 149 gramů na kilometr
(omezení o 7 g/km).

BMW X3 xDrive20d: Snížená spotřeba paliva a emise.

S výkonem 140 kW/190 k (kombinovaná spotřeba: 5,4–5,0 l/100 km;
kombinované emise CO2: 142–132 g/km)* a točivým momentem 400 Nm mezi
1750 a 2500 1/min jsou základní parametry vznětového motoru v novém
BMW X3 xDrive20d nezměněné oproti předcházejícímu modelu. BMW X3
xDrive20d dosáhne rychlosti 100 km/h z nuly za 8,0 s a rozjede se na
maximální rychlost 213 km/h.

Osmistupňová převodovka Steptronic do všech variant motorů.

Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou převodovkou
Steptronic, která odpovídá výkonovým charakteristikám dané pohonné
jednotky. Převodovka je ještě efektivnější a přináší tak nižší
spotřebu paliva a produkci emisí.

BMW xDrive: Další zlepšení efektivity a hmotnosti.

Všechny modely dostupné při představení nového BMW X3 jsou
vybaveny inteligentním pohonem všech kol xDrive. BMW X3 sDrive20i
s dynamickým pohonem zadních kol (nedostupné v Evropě) bude následovat
nedlouho po představení. Nová modelová generace využívá benefitů
efektivnějšího a lehčího zadního diferenciálu a upravené rozvodovky,
která byla představena v současné generaci BMW řady 7 a představuje
tak další krok ke snížení spotřeby.

Inteligentní lehká konstrukce zvyšuje agilitu i efektivitu.

Snížení hmotnosti je klíčovým faktorem v efektivitě a agilitě
nového BMW X3. Z tohoto důvodu je inteligentní lehká konstrukce
integrována do všech oblastí vývoje a zaměřila se na všechny
komponenty. Současně s využitím plastů a nejmodernějších kompozitů
pomohlo i zvýšené využití hliníku v motoru a zavěšení kol dále snížit
hmotnost důležitých celků. Výsledkem je, že nové BMW X3 váží až o 55
kilogramů méně oproti předchozímu modelu v odpovídající specifikaci.

Aerodynamické ladění s výjimečnými výsledky: cx = 0,29.

Nové BMW X3 zaujme nejlepším koeficientem aerodynamického
odporu cx = 0,29. Snížení aerodynamického odporu nejenže pomáhá
dosáhnout nižší spotřeby paliva, ale má také příznivý vliv na úroveň
hluku. Kromě aerodynamicky optimalizovaných proporcí je nové BMW X3
vybaveno doplňkovým zakrytováním podvozku, které zajišťuje
bezprecedentní utěsnění spodní části vozu. Další vylepšení, jako je
přepracovaný střešní spoiler s aerodynamickými hranami po stranách a
aktivní aerodynamické klapky, završují odladěnou aerodynamiku.
Aerodynamické klapky regulují proudění chladicího vzduchu k motoru,
brzdám a klimatizaci s ještě větší flexibilitou a nabízejí jak
aerodynamické výhody, tak další potenciál k úsporám, pokud jde o
management tepla a energie.

Nové BMW X3 M40i.
První model M Performance v řadě X3
přináší ostřejší dynamický charakter.


Nové BMW X3 M40i je prvním modelem M Performance v řadě X3
a nastavuje nové standardy dravou dynamikou, exkluzivním charakterem
a výjimečnou emocionální přitažlivostí. Zážehový 6válec modelu
M Performance se vyznačuje chutí po otáčkách a výjimečným zátahem.
Výkon 265 kW/360 k (kombinovaná spotřeba: 8,4–8,2 l/100 km;
kombinované emise CO2: 193–188 g/km)* rozjede nejvýše postavenou verzi
řady X3 z 0 na 100 km/h za působivých 4,8 s. X3 M40i je také vybavena
celou řadou specifických prvků nastavení a výbavy, které podtrhují a
dodávají větší efekt výjimečným výkonům tohoto SAV.

Mezi tyto prvky patří standardně dodávané – a působivě dynamické –
designové prvky exteriéru M Performance, jejichž součástí je
M aerodynamický paket s designovými prvky v barvě šedá Cerium.
Výfukový systém M Sport s elektronicky ovládanou klapkou a černými
koncovkami Black Chrome, M sportovní brzdy, M sportovní podvozek se
speciálním naladěním M Performance, variabilní sportovní řízení
a dvacetipalcová kola z lehkých slitin jsou dalšími součástmi
standardní výbavy. BMW X3 M40i může být na přání objednáno s
Adaptivním M podvozkem, který pokrývá ještě širší rozsah možností
jízdního komfortu a sportovnosti.

BMW X3 M40i přijíždí s osmistupňovou převodovkou Steptronic Sport
s funkcí Launch Control. Tato převodovka je perfektně sladěna
s charakteristikou motoru a může být ovládána pomocí pádel pod
volantem. Systém pohonu všech kol xDrive klade ještě větší důraz na
zadní nápravu, než u všech ostatních verzí. Funkce Performance
Control, integrovaná do stabilizačního systému DSC, byla přepracována
tak, aby nabízela dynamiku, agilitu a trakci, která dala modelům M
jejich jméno. Uvnitř jsou připravena sportovní sedadla a celá řada
nápisů „M40i“, které zdobí například prahy předních dveří či palubní
desku a dále poukazují na sportovní charakter vozu.

BMW ConnectedDrive.
Hladké spojení mezi majiteli, jejich
vozy a vnějším světem.
Nové BMW X3 exceluje také pokud
jde o koncept obsluhy a o asistenční systémy. Kromě standardně
dodávaného ovladače iDrive otevírá volba navigačního systému
Professional možnost využití dotykového kontrolního displeje a
ovládání gesty, což jsou funkce, jež byly dosud exkluzivní pro BMW
řady 7 a BMW řady 5. Na přání dodávaný dotykový kontrolní displej
poskytuje rychlý přehled nejdůležitějších informací a nabízí uživateli
intuitivní přístup k čemukoliv, co právě hledá. Ovládání gesty
umožňuje obsluhovat celou řadu funkcí infotainmentu a telefonu
prostřednictvím prstů a rukou. Automobil lze ovládat také pomocí
systému hlasového asistentu, který nabízí v současnosti
nejpokročilejší dostupnou úroveň ovládání přirozeným hlasem. To
řidičům umožňuje formulovat svoje požadavky přirozeným, každodenním
jazykem místo toho, aby museli používat přednastavené hlasové povely.

BMW Personal CoPilot: Komplexní nabídka asistenčních systémů.

V oblasti asistenčních systémů řidiče a (polo)automatizovaného
řízení jsou k dispozici všechny systémy momentálně nabízené
automobilkou BMW, jako je například nejnovější generace adaptivního
tempomatu Active Cruise Control (ACC), jehož schopnosti zahrnují
zabrzdění až do nulové rychlosti a opětovné rozjetí vozidla. Asistent
pro řízení a jízdu v pruzích, asistent pro změnu pruhu Lane Change
Assistant (odhadem od prosince 2017), asistent pro udržení v jízdním
pruhu Lane Keeping Assistant s ochranou před boční srážkou – to vše
pracuje na základě aktivních zásahů do řízení a tvoří součást
volitelného paketu Driving Assistant Plus. Společně se systémy
výstrahy před protijedoucími vozy při odbočování vlevo, před jízdou
v protisměru a příčně zezadu přijíždějícími vozy zvyšují tito
asistenti jak komfort, tak bezpečnost, a zároveň nastavují standardy v
této třídě.

Na přání montovaný Head-Up displej umožňuje zobrazovat nejdůležitější
informace spojené s jízdou přímo v zorném poli řidiče. Head-Up displej
v novém BMW X3 je bezkonkurenční, pokud jde o grafiku, rozlišení
a možnosti zobrazení. Dalším jedinečným prvkem, kterým se BMW X3
odlišuje od konkurence, je funkce Remote 3D View, která může být
využita k přenesení trojrozměrného pohledu na bezprostřední okolí vozu
přímo do chytrého telefonu.

Intelligent Emergency Call s prodlouženou
funkčností.
Standardně dodávaná integrovaná SIM karta
také dovoluje řidičům nového BMW X3 použít funkci Intelligent
Emergency Call s automatickým určením polohy a závažnosti nárazu.
Spolu s novou službou BMW Teleservice Accident Assistance nyní vozidlo
rozpoznává i nehody v nízké rychlosti pod hranicí aktivace airbagů.
Řidič v takovém případě dostane zprávu na displeji iDrive, jež nabídne
přímé zkontaktování asistenční služby BMW Accident Assistance. Jediný
stisk tlačítka stačí k získání profesionální podpory od týmu BMW
Accident Assistance, který může zákazníka také zkontaktovat s vhodným
BMW Autorizovaným Dealerem.

Propojení s digitálním světem uživatele díky BMW Connected.

Digitální služby od BMW Connected přinášejí do nového BMW X3
inteligentní konektivitu a rozhraní, které spojuje automobil s
digitálním světem uživatele. S využitím platformy Open Mobility Cloud
propojuje digitální služby s BMW X3 prostřednictvím zařízení, jako
jsou chytré telefony nebo hodinky, což zaručuje automatickou
konektivitu. Všechny služby se soustředí na řidiče a jsou prezentovány
inteligentní, personalizovanou formou, jež odpovídá specifickému obsahu.

Seznam zařízení, která se mohou propojit s novým BMW X3
prostřednictvím BMW Connected, sahá od chytrých telefonů s operačními
systémy iOS a Android po chytrá nositelná zařízení, jako jsou Apple
Watch, Samsung Gear (S2 a S3) či Amazon Echo. Zákazníci mohou využívat
hlasovou službu Alexa v Amazon Echo například ke kontrole stavu paliva
v jejich nové X3, uzamčení vozu pomocí Remote Services nebo aktivaci
ventilace – to všechno hlasovým ovládáním z pohodlí jejich domu.

BMW je první automobilkou, která nabízí uživatelům Microsoft Office
365 bezpečné připojení k serveru pro výměnu a editaci e-mailů, záznamů
v kalendáři a kontaktů díky integrované funkci Microsoft Exchange.
Seznam výbavy na přání zahrnuje WiFi hotspot s vysokorychlostním
připojením k internetu (LTE) až pro deset mobilních zařízení. K
dispozici je také Apple Car Play.

Snadné parkování: ParkNow a On-Street Parking Information.

Služba ParkNow dovoluje snadno najít, rezervovat a zaplatit
parkovací místa na ulicích i v patrových garážích bez nutnosti nosit s
sebou hotovost. To může zásadně zkrátit čas nezbytný k nalezení
volného místa, což jinak může představovat velmi zdlouhavý úkon a
zanechávat zvýšenou stopu na životním prostředím. Ve voze integrovaný
systém ParkNow je zpočátku dostupný v Německu, Rakousku a USA a bude
postupně zaváděn na dalších trzích.

Nová služba On-Street Parking Information (OSPI) bude zprvu dostupná
ve vybraných městech v Německu a USA s cílem vyřešit problém vozidel
hledajících místa k zaparkování, která představují velkou část
dopravní zátěže v centrech velkých měst. OSPI funguje podobně jako
Real Time Traffic Information System a využívá historických a
aktuálních dat k vytvoření závěrů o pravděpodobnosti výskytu
dostupných parkovacích míst na ulicích ve specifických zónách nebo v
konkrétní části města.

Nové BMW X3 bude moci využívat i dalších exkluzivních služeb, které
budou představeny v rámci update BMW Connected v červenci 2017. Tyto
nové služby dále zvýší míru konektivity mezi uživatelem a vozidlem,
přičemž zároveň nabídnou více prostoru pro personalizaci.

Nové BMW X3

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přesunout se na začátek