Situace na trhu s ojetinami je poslední měsíce poměrně zajímavá. Nedostatek ojetých vozidel vede prodejce k tomu, že se jim daří auta prodávat i s vysokou cenou. Mnohdy není výjimkou, že se ceny novějších ojetin vyrovnají cenám nových vozů. Důvodem, proč lidé přesto koupí ojetinu, je to, že na ni nemusí čekat a s vozem ihned odjíždí. V případě vozů dodaných do výroby se totiž poprvé svezou až za pár měsíců. Když to dobře půjde.
Kdo zaváhal, může litovat
Aktuální vývoj nasvědčuje tomu, že se růst cen patrně nezpomalí a stále budou ojetiny nedostatkovým zbožím. Na to budou prodejci logicky reagovat udržováním vysokých cen. To se týká i přelomu roku. Kdo čekal, že snad auta po novém roce zlevní, nedočká se. Vývoj není moc příznivý, a navíc se jasně ukazuje, že kdo nekoupil auto v loňském roce, prohloupil.
O rok starší vozy
Rok 2021 je minulostí a píše se rok 2022. To znamená, že všechny vozy na prodejní ploše jakéhokoliv bazaru o rok zestárly. Alespoň pokud jejich stáří počítáme jednoduše od roku uvedení do provozu po rok, který se píše v kalendáři. Každá ojetina je v tuto chvíli papírově o rok starší, i když od Nového roku, tedy prvního ledna 2022, uplynulo jenom pár dní. To však málokdo bere při koupi nebo prodeji v potaz. Každého obvykle zajímají celé roky.
Starší auto, cena zůstává
Mnozí pochopitelně čekali na to, že když jsou vozy o rok starší, může se to podepsat na jejich ceně, a tak dojde k tomu, že bude snížena. Nedostatek ojetin a velký zájem však směřují k tomu, že ceny nadále zůstávají. A co to znamená? Kdo si v loňském roce koupil ojetinu určitého stáří, může být rád, jelikož aktuálně se to samé auto, papírově o rok starší, prodává za stejnou cenu. Očekávané zlevnění z důvodu zestárnutí aut na bazarových plochách se tak nekonalo, což mnozí zájemci o ojetinu pochopitelně mohou nést se značnou nelibostí.
Zdroj: https://www.bbc.com/news/business-58993851