Nový Tiguan obdržel nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v přísnějších testech Euro NCAP

Nový Tiguan získal od nezávislé evropské organizace na ochranu spotřebitelů Euro NCAP nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení. Nejnovější generace oblíbeného SUV obstála v náročných testech Euro NCAP s nejlepšími známkami, a patří tak mezi nejbezpečnější automobily v Evropě.

Pětihvězdičkové celkové hodnocení bezpečnosti nového modelu Tiguan vzešlo z výsledků v následujících čtyřech dílčích oblastech: ochrana dospělých cestujících, ochrana dětí, ochrana chodců a asistenční systémy. Nový Tiguan absolvoval rozsáhlou řadu zkoušek Euro NCAP (European New Car Assessment Programm = Evropský program hodnocení nových vozů) s vynikajícími výsledky – a to v neposlední řadě díky souboru prvotřídních bezpečnostních prvků, který zahrnuje mimo jiné optimalizovaný skelet karoserie, velmi účinné zádržné systémy (bezpečnostní pásy, sedadla, airbagy) a inovativní asistenční systémy.

Testy Euro NCAP jsou od roku 1997 považovány za jedno z nejdůležitějších měřítek bezpečnosti vozidel v Evropě. V letošním roce došlo k dalšímu zpřísnění podmínek testů. V rozsáhlých testech ochrany dospělých cestujících obdržel nový Tiguan vynikajících 96 procent z maximálního počtu bodů. Tiguan byl přitom podroben následujícím testům bezpečnosti:

· Čelní náraz do hliníkové bariéry rychlostí 64 km/h s 40% překrytím

· Čelní náraz do pevné bariéry rychlostí 50 km/h se 100% překrytím

· Boční náraz rychlostí 50 km/h do boční struktury vozidla

· Boční náraz do sloupu rychlostí 32 km/h

· Ochrana proti poranění krční páteře v případě nárazu zezadu

· Automatické nouzové brzdění před vozidly a chodci s cílem zabránit kolizi

Vynikajícího výsledku – 84 procent z maximálně možného počtu bodů – dosáhl nový Tiguan také v oblasti ochrany dětí. V letošním roce byly poprvé použity k hodnocení nové dětské figuríny. Děti jsou v modelu Tiguan při čelním a bočním nárazu velmi dobře chráněny díky sériově dodávaným úchytům ISOFIX a Top Tether a předpínačům bezpečnostních pásů ve druhé řadě sedadel.

V kategorii ochrany chodců získal Tiguan celkových 72 procent. Pozitivně hodnoceny byly zejména konstrukční detaily, které snižují riziko poranění chodců. Mezi ně patří také tzv. „aktivní kapota motoru“, která má v případě kolize přispět ke snížení rizika nebezpečných poranění hlavy. Oblíbené SUV je kromě toho vybaveno systémem pro nouzové brzdění a funkcí rozpoznávání chodců, která reaguje na nechráněné účastníky silničního provozu a patří mezi novinky ve výbavě modelu Tiguan.

V oblasti bezpečnostních asistenčních systémů přesvědčil Tiguan sériově dodávaným stabilizačním systémem ESC, upozorňováním na nepřipnuté bezpečnostní pásy vzadu, systémem pro nouzové brzdění „Front Assist“ a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. Ziskem 69 procent z maximálního počtu bodů byly v této oblasti výrazně překonány stanovené požadavky.

Nový Tiguan lze na českém trhu objednávat od ledna 2016 a mezi jeho přednosti patří rozsáhlá sériová bezpečnostní výbava. Její součástí jsou airbagy pro řidiče a spolujezdce vpředu (s deaktivací airbagu spolujezdce a včetně kolenního airbagu na straně řidiče) a systém hlavových airbagů pro cestující vpředu i vzadu, včetně bočních airbagů. Kromě toho se sériově dodávají opěrky hlavy s optimalizovanou bezpečností, které minimalizují riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu, a upozorňování na nepřipnutý bezpečnostní pás na všech sedadlech. Nový Tiguan navíc disponuje dalšími vyspělými systémy, mezi něž patří elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) s podporou řízení v opačném směru při smyku, včetně ABS s brzdovým asistentem, multikolizní brzda a ukazatel tlaku v pneumatikách.

V mnoha zemích včetně České republiky je Tiguan sériově vybaven také systémem preventivní ochrany cestujících, který rozpoznává kritické situace se zvýšeným rizikem nehody, přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech a téměř zcela uzavře otevřená okna, resp. posuvné střešní okno.

Video


Autor: TZ VW

Nový Tiguan obdržel nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v přísnějších testech Euro NCAP
Přesunout se na začátek