Ojetinu nemusíme kupovat jenom v tuzemských bazarech, popřípadě prostřednictvím českých inzertních serverů. Dnes můžeme koupit auto z jakéhokoliv konce světa. Nejpopulárnější jsou pochopitelně vozy z Německa. Ne vždy jsou ale tak lákavé, jak se může zdát. Není výjimkou, že inzerované auto je jenom předraženým šrotem.
Opravdu z Německa?
První problém může nastat v tom, že auto z Německa není až tak úplně z této země. Je běžným jevem, že překupníci převezou auto odněkud z východu a u našich západních sousedů ho pouze zaregistrují. V tu chvíli lákají kavky, které v domnění, že kupují kvalitní vůz po západním majiteli, neváhají zaplatit mnohdy zbytečně vysoké sumy peněz.
Ceny nejsou vždy příznivé
Situace na automobilovém trhu nahrává tomu, že kdo potřebuje auto co nejdříve, musí si připlatit. Na nové vozy se čeká bez problémů i půl roku, a tak řada lidí sáhne raději po ojetině. A prodejci toho využívají. Není výjimkou, že zhruba rok stará ojetina z Německa může v tuto chvíli vyjít na stejné peníze jako nové auto. Dobrým příkladem je známý Hyundai Tucson, který lze ve srovnatelné, ba i lepší výbavě objednat za stejnou cenu nový.
Nutnost spolehnout se na druhého
Jezdit se na každé auto z Německa podívat není výhodné ani finančně, ani časově. Proto obvykle platíme služby, které se zaměřují na kontrolu takového vozu někým jiným. Nejenom že to zvyšuje cenu vozu, ale ne vždy se na něco takového můžeme spolehnout. Auto označené jako vhodné ke koupi může být po příjezdu zcela nevyhovující. A odstoupit od sjednané smlouvy nemusí být až tak jednoduché.
Auta jako lákadla
Je to i v České republice a jiné země nejsou výjimkou. Auta určená jako lákadla, která ve skutečnosti neexistují. Jet se na ně podívat může být zcela zbytečnou cestou, na jejímž konci bude doporučení jiného vozu místním prodejcem. I taková může být realita, když má být auto z Německa či jiné země.
Zdroj: https://carbuyersbroker.com/risks-paying-for-vehicle-online.html