Peugeot Partner Teepee Outdoor- schopný univerzál

Ano, můžete říct, že to není offroad, že to není SUV, ba ani crossover, a budete mít pravdu. Tak proč Partner vlastně testujeme? Protože je to model, který v sobě spojuje výhody nejen SUV a dodávky, ale i minivanu a osobáku. Navíc, (jako jeden z mála), nabízí zajímavý systém, který vám pomůže zdolat jak lehký terén, tak i zimní nástrahy.

Peugeot Partner lze dostat i ve variantě 4×4, ale za podstatně méně příznivou cenu. Navíc výhody náhonu 4×4 mnoho lidí často ani nevyužije. Náš předváděcí vůz je proto klasická předokolka s naftovým čtyřválcem 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní. Ten přenáší výkon přes přesný a rychlý šestistupňový manuál.

Verze Teepee je určena především pro rodiny a tomu je uzpůsoben i interiér vozu. Najdete tu nespočet úložných prostor. Od obrovského boxu mezi sedačkami až po malé kapsy v palubní desce. U vysokých aut bývá často hodně nevyužitého místa. V Peugeotu to šikovně vyřešili boxem zavěšeným pod střechou auta, který vám převoz nákladu usnadní.

Za zmínku stojí také systém cirkulace vzduchu. Pro zadní sedačky je systém umístěn na stropě auta a kromě toho, že sem fouká topení, nebo naopak klimatizace, najdete tu i patronu s vůní, která osvěžuje vzduch v kabině. Celkově je interiér velmi příjemný a ergonomie je výborná. Výtku mám ale k ovládání rádia a palubního počítače. Nic z toho není na volantu, ale napevno umístěno pod ním. Prvním pár set kilometrů tak musíte pokaždé hledat to správné tlačítko. Klasický multifunkční volant by byl rozhodně lepší. Druhou výtku mám pak k nastavení vyhřívání sedačky, které je schované až dole pod sedadlem a navíc hodně vzadu, takže za jízdy je vlastně skoro nemožné podívat se na kontrolku. Nikde na palubní desce o sobě vyhřívání vědět nedá. Trochu nepraktické je i ovládání oken na středovém panelu.

Naopak velmi dobře se pracuje s palubním počítačem, který se pohodlně a intuitivně ovládá. Umí toho opravdu hodně a seženete ho v příplatkové výbavě za 29 400Kč včetně navigace a audia. Ani spárování s telefonem nečiní žádný problém.

Veškerý komfort mají i cestující vzadu, pro které je tu dost místa a hlavně pohodlný nástupní prostor díky posuvným dveřím. Zadní sedačky lze jednoduše a bez námahy sklopit a následně vyndat během okamžiku. Ve své podstatě je interiér velmi praktický a variabilní a při troše šikovnosti dokážete do Partnera zabalit všechny věci na každou dovolenou.

Je to dodávka?

Motor se startuje „postaru“ klíčkem, což já osobně oceňuji. Běží velmi kultivovaně a tiše. Zátah je klasicky „naftový“, ale motor se dokáže sebrat i z tisíce otáček, přesto, že se mu do toho moc nechce. Velmi příjemně mě překvapil aerodynamický hluk, který začíná být více patrný až někde okolo 130ti kilometrů v hodině. To je vzhledem k výšce auta velmi dobré.

V zatáčkách musíte stále počítat s tím, že auto je vysoké a „měkké“. Rádo se naklání, ale stále drží svou stopu. Podvozek je velmi komfortní, což auto dokazuje především na nekvalitních silnicích. Malé díry v podstatě necítíte, větší výmoly s autem jen zahoupají, ale na nějaké rány do volantu zapomeňte.

Stejné je to i v terénu. Tedy ve velmi lehkém terénu. Po polní cestě můžete jet jako po okresce. Proti odletujícímu kamení a bahnu je model Outdoor chráněný plastovými kryty.

Zajímavé je pak přepínání jízdních režimů, které najdete na palubní desce. Na první pohled připomíná offroad responsibility od Land Roveru a ve velmi zjednodušené verzi se vlastně jedná o to samé. Auto můžete uzpůsobit na různé jízdní režimy podle povrchu a aktuálních podmínek. Software pak za pomoci kontroly trakce, přibrzďování kola a dávkování ESP dokáže auto udržet v jízdě a ve směru, jaký si zvolíte.

ESP ale dokonce můžete vypnout úplně. Všechny jízdní režimy jsme testovali na mokré louce v kopci, kde se ukázalo, že rozdíl v nastavení auta je opravdu patrný. Tam, kde se auto s vypnutým ESP jen hrabalo na místě, se s režimem pro sníh bez problémů rozjelo a šplhalo kopcem jako nic.

Nemůžeme samozřejmě odhadnout, jak by si Partner vedl na zasněžené horské cestě, ale to, co předvedl na našich cestách, nás ubezpečilo, že i s dvoukolkou se dá bez problémů v lehkém terénu žít. Pohon předku má samozřejmě dobrý vliv i na spotřebu, která se během testu, včetně terénních radovánek a města, pohybovala okolo 6,2 litru nafty.

Nabízí se tedy otázka, zda místo Crossoveru, nebo SUV není lepší pořídit právě civilní malou dodávku, která nabídne podstatně vyšší míru praktičnosti, podobné jízdní vlastnosti v nepříznivých podmínkách a ještě na ní můžete celkem dost ušetřit. Samozřejmě je tu jedno velké mínus, kterým je styl. Aktuální nabídka crossoverů a SUV je designově atraktivnější, než praktické auto, na kterém designéři moc prostoru pro kouzlení opravdu nenajdou.

Základní cena k 13.11.2015

Partner Tepee OUTDOOR 1.6 BlueHDi S&S 120k Euro6: akční cena= 433 400 Kč / akční cena vč. výkup.bonusu= 413 400 Kč

Příplatkové doplňky:

Dotyková obrazovka 9.7’’ – SMEG: Rádio, JukeBox, Jack, USB, HF bluetooth + navigace: 29 400

Vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce: 7 000

Pack Viditelnost (automatické stěrače, automatické rozsvěcení světel, přední mlhovky včetně funkce cornering, palubní počítač, rádio, Pack Plus): 7 000

Multifunkční střecha Zenith (obsahuje speciální střešní lišty) : 20 000

Automatická dvouzónová klimatizace: 10 000

Zadní a přední parkovací asistent + couvací kamera + vyhřívaná sklopná vnější zpětná zrcátka: 36 000

Pack Děti (přídavné vnitřní zpětné zrcátko, el. dětská pojistka, boční roletky ve druhé řadě, úložná konzole mezi předními sedadly): 5 000

Grip Control (ESP; ASR+) (ocelová kola 15” s ozdobnými kryty NATEO): 10 000

Zatmavená boční skla v 2. řadě + zatmavené zadní sklo + u zadních výklopných dveří: otevíratelné zatmavené okno: 6 000

Metalická barva: 13 000


Technické údaje



Autor: Matěj Oliva

Peugeot Partner Teepee Outdoor- schopný univerzál
Přesunout se na začátek