RZR je celkem zábavné sportovní náčiní, ale přeci jen se jedná o side-by-side a dvouválcové osmistovce v jeho rozhýbání někdy dochází dech. Několik tuningových firem přišlo s turbem, otevřeným výfukovým systémem, nebo navýšením objemu. Nic z toho však nestačilo firmě Super ATV, která do „Razra“ implantovala motor ze Suzuki GSX-R 1000.
Společnost Super ATV založil Harold Hunt, který řadu let pracoval ve strojírenství. V roce 2005 ho oslovil místní dealer Polarisu s žádostí na výrobu nějakých dílů pro úpravu čtyřkolky a nápad byl na světě. Firma, která začínala své působení v Huntově garáži má dnes v katalogu přes 700 položek pro čtyřkolky a UTV. Mezi nabízené zboží patří ramena, nárazníky, podložky a mnoho dalších tuningových dílů.
Všechny firmy se rády ukazují a v Super ATV zvolili tu nejlepší cestu. Za pomoci svých výrobků ukázali, co se dá postavit na základě populárního RZR. Nejsložitější na celém stroji bylo samozřejmě implantování motoru ze supersportovní Suzuki. Ten je umístěn podélně na téměř stejném místě jako původní osmistovka. Jeho montáž si samozřejmě vyžádala úpravy rámu stroje, posunutí sedačky spolujezdce dopředu a úpravu výfukového potrubí, které vede skrz celý stroj naproti motoru.
Motor si zachoval svou šestistupňovou převodovku, která funguje pro pohyb vpřed, zůstala i zpátečka a samozřejmě neutrál. Protože RZR patří především do terénu, byl zachován i pohon 4×4. Protože motor je opravdu hodně silný – 175 koní, může se jezdci snadno stát, že stroj nezvládne. Těžkým následkům předchází robustní klec z katalogu Super ATV, která kryje nejen kabinu pro řidiče a spolujezdce, ale i přední kapotu a zadní část stroje. Jezdec i spolujezdec mají k dispozici čtyřbodové pásy.
Protože výkon je třikrát vyšší než u sériové verze, bylo nutné upravit i podvozek. Na rámu se usídlila o šest palců širší hliníková ramena, která dělají celý stroj podstatně stabilnějším. Ramena jsou vyleštěna a pochromována, stroj musí být přeci i pěkný. O přenos koní na podklad se starají čtrnáctipalcová kola s beadlocky obutá do pneumatik Dominator. Myslelo se i na to, aby stroj vypadal stejně tak dobře, jako jede, dostal speciální lak a v interiéru se usídlila hliníková hlavice řadící páky, volant a madlo pro spolujezdce. Tohle RZR je ale zajímavé ještě jedním detailem. Smí na silnici! V Super ATV na něj namontovali blinkry, SPZ a nechali ho homologovat.
Autor: Matěj Oliva