I když se to celé řadě zarytých příznivců Porsche nelíbí, automobilka momentálně žije z velkého SUV Cayene, kterého se vyrobí téměř 4x víc, než vlajkové lodi Porsche 911, není tak divu, že si chce Stutgartská automobilka utrhnout ještě více z pomyslného koláče a představila menšího sourozence, který se bude prodávat pod názvem Macan.
Macan má samozřejmě koncernové kořeny, konkrétně si půjčil některé díly od Audi Q5. S Audi má stejný rozvor, je ale nižší, širší s větším rozchodem. Pro srovnání Cayene je o 14cm delší, než Macan.
Designově je Macan klasické Porsche poslední doby, neurazí, nešokuje, ale zapadá do modelové řady a na první pohled je poznat, o jakou značku se jedná. Podobné je to i v interiéru, který je v podstatě zmenšeninou většího Cayenu.
Macan bude dodáván s náhonem 4×4, kdy v základu bude stát na ocelových pružinách. Za příplatek doplněných aktivním systémem odpružení, no a za další příplatek budete moci mít Macana na vzduchu. Terénní ambice si auto rozhodně nedělá, ale polňačku a hlavně zasněžené silnice zvládne levou zadní.
Jak už jsme psali v prvním článku, pod kapotou budou zpočátku k dispozici jen tři šestiválce. Základem je Diesel S s výkonem 190 kW, následují dva benzínové agregáty o výkonech 250 kW u Macan S a 294 kW u Macan Turbo. Označení modelů si tak Macan půjčil od většího sourozence, zákazník i kolemjdoucí má tak hned jasno v tom, o jaké auto se jedná.
Cena by podle odhadu měla startovat na částce 1,6 milionu korun.
Video
Autor: Matěj Oliva