Kamiony mohou působit problémy jak na silnicích nižších tříd, tak i na dálnicích. Velkým a často zmiňovaným problémem je jejich předjíždění. Nejenom že je rizikem to, když nám kamion ve své osmdesátce z ničeho nic vjede do cesty s úmyslem předjet pomalejší vůz. Problém je i to, že doba předjíždění jednoho kamionu druhým je mnohdy až neúměrně dlouhá. Vše může trvat i několik kilometrů, než je manévr úspěšně dokončen. I proto se často mluví také o zákazu předjíždění kamionů, ale i ten má pochopitelně své odpůrce.
Stejný problém může nastat i u osobních aut
Nejsou to však jenom kamiony, které svým dlouhým předjížděcím manévrem blokují ostatní řidiče a dlouhou dobu je nutí jet pomaleji, než by sami chtěli. Podobný problém může nastat i v případě, že se rozhodne předjíždět neohleduplný řidič osobního vozu. A bohužel ne všichni jedou povolených 130 kilometrů v hodině. Ti pomalejší tak mohou blokovat provoz stejně jako kamion.
Levý pruh je určený jen k předjíždění
Řada řidičů osobních vozidel si neuvědomuje, že levý pruh na dálnici je určený jen k předjíždění. Po dokončení manévru je tedy povinností vrátit se zpět do pravého. To říká teorie, ale praxe je zcela jiná. Mnoho řidičů setrvává v levém, jelikož je pár set metrů před nimi další auto, které chtějí předjet. A před ním další a další…
Prostoru pro návrat do pravého pruhu je dost, přesto tito řidiči stále jedou v levém. Za nimi se již tvoří šňůra ostatních řidičů, kteří by rádi jeli, ale nemohou. Tento nešvar je bohužel stále častější. Ti, kteří levý pruh blokují, si přitom neuvědomují, že jsou nejenom neohleduplní, ale také porušují zákon.
Jak problém vyřešit?
Není jiná možnost než se přizpůsobit a čekat, než daný řidič dokončí všechny své předjíždění manévry. I když se nabízí možnost „podjet“ ho zprava, jelikož místa je zde obvykle dost, je dobré pamatovat na to, že konkrétně tento manévr je zákonem zakázaný a hrozí postih.
Zdroj: https://cee.fiu.edu/2018/02/left-lane-loafers-stop-blocking-traffic-get-way