Češi jsou národ kutilů. To ale neznamená, že by museli být stále jenom zavření v garáži. Velmi často kutí i mimo ni. Třeba u svého auta. Stále populárnější jsou totiž různé přestavby klasických sériových aut na obytné verze. Některé přestavby lze objednat, někdy lze koupit i vestavby a jindy je možné vše zvládnout svépomocí. Jsou tu ale i rizika, která si málokdo uvědomí.
Ne každé auto je vhodné
Teoreticky lze obytnou verzi udělat z jakéhokoliv auta. Důležité je, aby bylo dostatečně dlouhé na přespání. Prakticky je ale třeba počítat s tím, že ne každá karosářská verze auta se na přestavby hodí. Teoreticky může posloužit i kombík, ale bude to velký kompromis. Mnohem lepší volbou jsou vozy MPV, nebo ještě lépe dodávky. Ty bývají sázkou na jistotu.
Bude opravdu pohodlné?
V představách se dá vymyslet opravdu cokoliv. Mnoho lidí ale nedomyslí, že i když jim to vychází rozměrově, je třeba počítat i s určitým komfortem. Obytné auto by nemělo sloužit jenom na nouzové přespání – to už se dá vyspat klasicky na sedačce. Mělo by nabídnout komfort. Když se ale vytvoří prostor pro spaní, kam se sotva vejdou dvě osoby, kdy jsou tak blízko stropu že se ani otočit nemohou, druhou noc patrně v autě nikdo absolvovat nebude.
Pozor na počasí
Při přestavbě obyčejného auta na obytné si málokdo uvědomí, že musí řešit počasí. Nemluvíme totiž o klasickém obytném autě nebo karavanu. Řada věcí bude přístupná nikoliv zevnitř, ale zvenku. Uvařit si kávu v deštivém počasí, kdy musíte kolem auta v bahnitém terénu, to není příliš příjemný zážitek z kempování.
Kolik to bude stát?
Málokdo si před svými plány stanoví rozpočet a dokáže si předem spočítat, kolik ho to bude stát. I to je velká chyba. Možná se brzy přijde na to, že přestavba vyjde na tolik peněz jako pravidelné noci v kvalitních hotelech včetně snídaní a veškerého komfortu. Na tyto úvahy ale bude po přestavbě pozdě.
Zdroj: https://www.autoevolution.com/news/what-are-the-advantages-and-disadvantages-of-using-a-camper-van-181507.html