Range Rover počtvrté

Čekali jsme na něj už nějakou dobu a teď je tu. Není to sice taková pecka, jak jsme si mysleli, na druhou stranu trochu designových prvků Evoque, k tomu odtučňovací kůra a trocha luxusu navíc, nebude to zlé!

Na první pohled byla zachována silueta, kterou si Range Rover pěstuje už od své první generace a to je rozhodně dobře! Až při bližším přezkoumání uvidíte jiná světla, příď a další detaily. Přestože se auto oproti předchozí generaci nepatrně prodloužilo, ukazuje váha až o 420 kg míň a to už poznáte i na kolosu, jako je Range.

Úbytek váhy mají na svědomí hliníkové profily, ze kterých je zkonstruována karoserie. Stejně jako předchozí generace, i nový Range Rover jezdí na vzduchu, tedy přesněji řečeno na měchách. Nový systém by měl v zatáčkách vyrovnávat přetížení a vůz by se měl ještě méně naklánět. Je tu samozřejmě i oblíbený terénní pomocník s několika režimy, které si auto dokáže nyní nastavovat i samo od sebe. Já bych ale každopádně raději vsadil na manuál.

Uvnitř je Range ještě pohodlnější, spolujezdci mají více místa na nohy a po vzoru konkurence si mohou připlatit za samostatné sedačky. Techniku zatím Land Rover neprozradil, bude tu ale určitě benzínový osmiválec a chybět nebude nejoblíbenější agregát TDV8, čekat můžeme asi i šestiválec. Stejně jako v předchozí generaci, i zde řadí osmistupňový automat, který můžeme po našich zkušenostech nazvat jednou z nejlepších převodovek na trhu.

Oficiální představení nás čeká na podzim v Paříži a ti nejšťastnější mohou mít své klíčky ještě letos, otázkou je, kolik je to bude stát?


Autor: offroadweb.cz

Range Rover počtvrté
Přesunout se na začátek