REVOLUCE JMÉNEM DUSTER

S prodeji přesahujícími 2 miliony kusů pod značkami Renault a Dacia se
Duster stal jedním z nejprodávanějších modelů Skupiny Renault. SUV Dacia
zanechalo ve svém segmentu nesmazatelnou stopu. Za sedm let produkce si
získalo srdce zákazníků, kteří hledali všestranné, spolehlivé a přitom
dostupné vozidlo. Přitažlivost modelu Duster je nepopiratelná. Jeho
atraktivní cena, vynikající schopnosti v terénu, robustnost a design
nenechávají nikoho chladným. Přečtěte si více o revolučním modelu, který si
vydobyl zvláštní místo v rozsáhlém světě SUV.

Dacia Duster: skandálně dostupné SUV
Nabízet SUV za cenu městského vozu byl
odvážný tah. Když Dacia v roce 2010 odstartovala fenomén jménem Duster,
setkala se s okamžitým úspěchem. Prodalo se více než 450 000 vozů za 3
roky. Povzbuzena tímto úspěchem, Dacia v roce 2013 představila omlazenou
verzi, která se setkala se stejným nadšením. Pořizovací cena modelu Duster
byla evidentně v časech ekonomické krize velmi důležitá, nicméně úspěch
vozu nemůže být redukován jen a pouze na cenový aspekt. Velkou roli hrály
také přesvědčivé schopnosti vozu v terénu. Design pak nenechal nikoho na
pochybách o SUV povaze vozu. Přísluší nefalšovanému terénnímu vozu, není
však přehnaný. Velká světlá výška, velká 16“ kola a spoustu ochranných
prvků vyzývaly řidiče k opuštění zpevněných cest.

Dacia opět otřásá se zavedenými pořádky
S uvedením modelu Duster, Dacia
opět prokázala svou odvahu, kterou poprvé předvedla ještě o šest let dříve,
a to představením modelu Logan. Značka Dacia se stala měřítkem nových
přístupů k automobilům ze spotřebního hlediska. Se zavedenými pořádky znovu
otřásla představením modelu Duster, pravým, prostorným a všestranným SUV za
cenu kompaktního vozu.


Jak je u značky Dacia zvykem, Duster cílí na zákazníky, kteří hledají
cenově přijatelné vozidlo, dostupný vůz s výbavou, která odpovídá jejich
potřebám. Navíc se značka posunula do nové oblasti: na trh SUV. Získala tak
nový typ zákazníka, který hledá vůz s opravdovými terénními schopnostmi.
Podařilo se navíc oslovit i zákazníky, kteří kupují svůj první vůz a
zákazníky, kteří by jinak koupili ojeté vozidlo. I díky nim se Dacia stala
ještě úspěšnější a navíc vytvořila vlastní komunitu. Komunita Dacia je
fenoménem, který každoročně sdružuje tisíce lidí na setkáních Dacia Piknik
v mnoha zemích. Zákazníci značky Dacia jsou opravdovými fanoušky, aktivními
na sociálních sítích. Nejsou jen zákazníky, jsou nejlepšími ambasadory,
jaké si lze přát.

Duster dobývá svět
Duster byl vytvořen jako odpověď na jednoduché
pozorování: celosvětově existuje velká poptávka po prostorných, robustních
a dostupných automobilech s pohonem 4×4. V době vzniku modelu Duster však
takové vozy téměř neexistovaly. Proto Dacia přišla s prvním SUV, které
cílilo na rozvojové trhy. Nezapomnělo se však ani na potřeby Evropských
zákazníků, které byly nedílnou součástí projektu od samého počátku.

V rozvojových zemích touží střední třída po vlastnictví moderních vozidel,
které by zdůraznily jejich společenské postavení. Hledají také robustní,
spolehlivá a všestranná vozidla, která obstojí v různých klimatických a
provozních podmínkách. Existující SUV často překračovala rozpočet střední
třídy. – Evropský úspěch modelu Duster ilustruje existenci zákazníků, kteří
hledají moderní, spolehlivá a dostupná vozidla. Nicméně nabídka vozů s
pohonem 4×4, ač široká, se soustředí spíše na vzhled než na reálnou možnost
provozu mimo zpevněné komunikace, neodpovídá potřebě funkčních a dostupných
terénních vozidel.


Prodej modelu Duster odstartoval pod značkou Dacia, Renault jej začal
nabízet v roce 2011 v Latinské Americe a následně v Rusku a Indii. Evropská
verze vozu byla přizpůsobena specifickým potřebám dalších trhů, včetně
varianty do extrémně nízkých teplot pro ruský trh, flex-fuel modelu pro
Brazílii a modelu s pravostranným řízením a speciálním designem pro Indii.
Jen několik dní před začátkem prodejů zvítězil Duster na Rallye Aicha des
Gazelles v kategorii crossoverů a demonstroval tak své offroadové
schopnosti, robustnost a spolehlivost. To samé platí o sportovní verzi,
kterou řídil Alain Prost na ledových tratích Trophée Andros v zimní sezóně
2009/10. Duster dokončil seriál na druhém místě. Novou výzvu pak Duster
přijal v roce 2011, kdy se zúčastnil legendárního závodu do vrchu Pikes
Peak. Při své první účasti dokončil speciál Dacia Duster No Limit závod na
třetím místě.


Dnes je Duster nabízen na 100 trzích pod značkami Renault a Dacia. Za 7 let
prodeje se Duster prokázal jako neuvěřitelný úspěch s celosvětovými prodeji
přes 2 000 000 kusů.

Příběh Dacia Duster pokračuje v roce 2017 na Frankfurtském autosalonu 12.
září, kde bude odhalen Nový Duster.


Autor: offroadweb.cz

REVOLUCE JMÉNEM DUSTER
Přesunout se na začátek