SEAT zaznamenal růst o 8,2 % v prvním pololetí

Celosvětový prodej vozů SEAT pokračuje v nepřetržitém růstu, který začal v roce 2013. Španělský výrobce automobilů uzavřel první pololetí letošního roku s výsledkem 216 500 dodaných vozů, což odpovídá nárůstu o 8,2 % v porovnání se stejným obdobím roku 2014 (200 100 vozů). Jedná se o nejlepší prodejní výsledek za první pololetí od roku 2007 a přispěla k němu vysoká poptávka po všech modelech.

Lídrem prodeje značky SEAT byl opět Leon. Prodeje kompaktního modelu vzrostly o 9,9 % na 86 300 vozidel, což je o 7700 více než v první polovině roku 2014 (78 600 vozů). Tempo udávalo kombi Leon ST, které zaznamenalo 45,9% zvýšení prodeje (celkem: 30 900 vozů). ST má již 35,7% podíl na celkovém objemu prodeje modelové řady Leon. Kromě toho pokračovala ve svém růstovém trendu také Ibiza, jejíž prodeje dosáhly po nárůstu o 6,6 % hranice 84 500 vozidel. To je o 5400 vozů více než v prvních šesti měsících roku 2014. Také Alhambra zaznamenala velký pokrok a stala se třetím nejprodávanějším modelem značky SEAT. V důsledku nárůstu o 14,6 % bylo za první pololetí 2015 prodáno 13 100 vozů Alhambra.

Předseda představenstva společnosti SEAT Jürgen Stackmann zdůraznil, že značka pokračuje v pozitivním tempu růstu: „Naše prodeje nepřetržitě rostou již třetím rokem v řadě. Jsme spokojeni se všemi modely v naší nabídce a jsme přesvědčeni o tom, že nám umožní pokračovat v růstu i v následujících měsících, přestože musíme pozorně sledovat vývoj na našich hlavních trzích.“ Stackmann poukázal na to, že „uvedení nových modelů Ibiza a Alhambra potáhne vzhůru prodeje těchto modelových řad. Navíc pracujeme na představení dalších novinek v naší aktuální produktové řadě a připravujeme se na uvedení našeho kompaktního SUV v příštím roce“.

Autor: TZ Seat

SEAT zaznamenal růst o 8,2 % v prvním pololetí
Přesunout se na začátek