Škoda Yeti Outdoor 2.0 DSG – Všeuměl

Popularitu mu rozhodně nelze upřít. S Yetim se na silnicích setkáváme poměrně hojně a má to rozhodně své důvody. První svezení v terénu už máme za sebou, ale Yeti si rozhodně žádal i podrobnější test.


K testu jsme dostali hned nejvyšší prémiovou řadu s označením Laurin&Klement. Ta se kromě bohaté výbavy a bezpečnostních prvků vyznačuje luxusním interiérem s koženými potahy. Motorizace 2.0 TDI patří k tomu nejlepšímu, co koncern nabízí a v kombinaci s automatickou převodovkou DSG se jedná o ideální pohon pro ježdění po městě i dlouhé cesty.


Po stránce designu nová generace zapadla do koncernové řady a přináší moderní prvky, jako jsou LED pásky pro denní svícení. Celá přední část je agresivnější a maska jako by z oka vypadla nové Octavii. Facelift autu rozhodně prospěl. Základyní rysy si však Yeti ponechal a vy tak na první pohled poznáte, s jakým autem máte tu čest. Varianta Outdoor se pak kromě nápisu 4×4 na zadních dveřích vyznačuje ochrannými plasty na spodní straně vozu a kryty na spodku auta.


I interiér je typicky škodovácký. Jednoduchý a kvalitně zpracovaný. Za volantem sice nebudete mít pocit jako ve velkých SUV, ale sedíte příjemně vzpřímeně a z auta je vynikající výhled. Sedačky jsou pohodlné a mají i slušné boční vedení. Díky elektrickému ovládání si pak zvolíte ideální pozici ať už máte jakoukoliv postavu. Ani spolujezdci na zadních sedačkách nepřijdou zkrátka. Na zadních sedačkách je dost místa, nechybí ani doplňky, jako jsou držáky pití, nebo stolek.


Yeti se startuje tlačítkem, které ale na rozdíl třeba od Superbu musíte držet, dokud motor nenastartuje. Ten samozřejmě chytá okamžitě a má typický zvuk, na jaký jsme u tohoto agregátu již zvyklí.


Síly má dost

Velmi mě překvapilo, jak rychle mi auto padlo do ruky. Po pár minutách máte pocit, že s Yetim jezdíte celé roky. Pomáhá tomu i perfektní výhled z auta, díky kterému máte vynikající přehled o situaci. Teď už ale do provozu. Yeti je s dvoulitrem velmi svižný. Motor má sily na rozdávání (125 kW) a v kombinaci s lehkou konstrukcí malého SUV má vynikající dynamiku. Na křižovatkách celá řada řidičů viděla z Yetiho jen parádní dvojici zadních světel. V rychlé akceleraci vám pomůže i šestistupňový automat.


Na dálnici se Yeti hodí o něco míň, ale rozhodně to není žádné trápení. Legální rychlost si můžete užívat v naprostém komfortu. Jakmile překročíte 150, začne se více projevovat aerodynamický hluk a celkově je jízda méně komfortní, pořád je to ale velmi slušné.


Daleko lépe se Yeti cítí na okreskách a silničkách v podstatě s jakýmkoliv povrchem. Čtyřkolka od Škodovky začíná fungovat už i na mokré silnici. Auto můžete vodit po silnici s naprostou jistotou a je celkem jedno, jestli jedete po šotolině, mokré silnici, nebo je v zatáčce vysypaný štěrk či bláto od zemědělců.


Yeti se ale neztratí ani v terénu. Je samozřejmě limitován nájezdovými úhly a světlou výškou, ale v rámci své konstrukce toho zvládne opravdu hodně především díky elektronice, která řídí uzavírání diferenciálu v závislosti na prokluzu kol. Řidič při tom v podstatě o ničem neví, jen jede kam potřebuje a auto se stará o to, aby projel. Na konci zpevněné cesty stačí zapnou offroad režim a o všechno ostatní se už stará Yeti.


Zkoušeli jsme mokrou trávu, bahno, ale i hliněné výjezdy a sjezdy. Na limit nás dostaly vždy až pneumatiky, které i když jsou zimní, zejména v bahně moc šancí nemají. Velmi zajímavě je nastavený sjezdový asistent. Auto totiž nechá automat rozjet na stejnou rychlost, jakou jste jeli do předchozího kopce.

Závěr

Yeti sice ztratil něco ze své osobitosti díky převleku do uniformy koncernu, ale své základní rysy si zanechal. To z něj dělá univerzální SUV, které ani faceliftem nepřišlo o svou praktičnost. Ta totiž u konkurence často ustupuje před atraktivními křivkami vozu. Yeti jezdil se spotřebou mezi 6,5 a 7 litry, což je vzhledem k výkonu, 4×4 a využití automatu velmi slušné číslo. Cena testovaného modelu je 865 900,- Kč, což na první pohled není úplně málo, nicméně je třeba se na cenu podívat s ohledem na výbavu, kterou za své peníze dostanete a pak už to rozhodně nezní vůbec špatně.


Autor: Matěj Oliva

Škoda Yeti Outdoor 2.0 DSG – Všeuměl
Přesunout se na začátek