Volgswanegen Tiguan CC

Zajímavou novinku představilo VW na autosalonu v Tokiu. Zatímco u většiny aut je označení CC ekvivalentem pro variabilní střechu, v případě menšího 4×4 z nabídky VW se jedná o označení Cross Coupé.

Hned na začátek je třeba říct, že se bavíme pouze o konceptu, který by se do výroby mohl dostat až zhruba za tři až čtyři roky. Hodně ale naznačuje, kam se bude VW v budoucnosti ubírat. Jakési teréní kupé bude dlouhé 4,4 metru, s rozvorem 263 centimetrů. Délka auta je někde mezi Golfem a Tiguanem. Přes zřetelné zmenšení má zavazadlový prostor stále slušných 380 litrů objemu.

Hodně zajímavý je interiér, ten spojuje moderní design s ergonomií a klasickými tvary, které známe z VW, dokonce se oprostil od konzervativní černé a nabízí trochu zajímavější barevná provedení.

Nízkoprofilové pneumatiky na velkých kolech naznačují, že o žádném velkém terénu se tu rozhodně mluvit nemůže, ale do Špindlu vás čtyřkolka si vyveze bezpečně. Koncept byl osazen hybridním pohonem s 1,4 TSI přeplňovaným motorem a dvěma elektromotory. Benzínový motor má výkon 150 koní a elektromotory ho můžou doplňovat zvlášť, nebo jednotlivě. Při zapojení celého hybridního pohonu se dostane CC na výkon 265 koní. Spotřeba by přitom měla být 2,7 litru benzínu. Maximální rychlost je 210 km/hod, při použití elektromotorů je to 120 km/hod.

Dojezd Tiguanu na baterie je 45 km, v případě využití hybridního pohonu ujede auto na nádrž 855 km. Nabíjení baterií za jízdy se dá regulovat a je možné je uměle dobít z motoru TSI.


Autor: Matěj Oliva, foto: VW

Volgswanegen Tiguan CC
Přesunout se na začátek