Elektromobily mají být budoucností dopravy. Alespoň podle názoru úředníků z EU, která přichází nejenom se stále přísnějšími emisními limity, ale i s požadavky na to, aby elektřina byla v budoucnu jediným pohonem. Je jasné, že elektromobilita vyvolává mnoho vášní a řada lidí uvádí důvody, proč elektromobil nechce. Některé se ale nezakládají na pravdě.
Nízký dojezd
Mnoho odpůrců elektromobility argumentuje tím, že vozy čistě na elektřinu mají nízký dojezd. Je sice pravdou, že autům se spalovacím motorem se zatím vyrovnají jenom některé, i ty běžné už ale dokážou dosahovat dojezdů v rozmezí 300–500 kilometrů. Nejenom že je to zcela dostatečná hodnota, ale vzhledem k průměrnému nájezdu každého Čecha je až zbytečně velká.
Dlouhé nabíjení
Je pravdou, že nabíjení z klasické domácí 16A zásuvky může opravdu trvat i desítky hodin. Stačí ale třífázová zásuvka nebo wallbox a doba se výrazně zkrátí. A pokud jde o rychlonabíjecí stanice, zde není problém mít některé vozy nabité i za pár desítek minut. Tedy za dobu, během které si stihneme dojít na toaletu a vypít kávu. Po příchodu k vozu lze nasednout a jet.
Nedostatek nabíjecích stanic
Oproti západním zemím je počet nabíjecích stanic stále poměrně nízký. Ne však takový, aby to byl při provozu elektromobilu problém. V souvislosti s elektromobilitou se počítá s tím, že lidé budou nabíjet hlavně doma. Nabíjecí stanice tak budou sloužit spíše u delších cest, kde bude nezbytné doplnit energii. Při běžném nájezdu nemusí majitel elektroauta nabíjecí stanici ani potřebovat.
Kupní cena
Když se podíváme na ceny některých elektromobilů, mohou se zdát vysoké. Fakt je ale takový, že kupní cenu lze snížit dotací, pokud je vypsána. Ta minulá činila celých 30 procent. Následně už, porovnáme-li elektromobil s vozem se spalovacím motorem ve stejné výbavě, vychází v podstatě podobně, v některých případech klidně o něco méně. A to nejsou zohledněny nižší náklady na provoz.
Zdroj: https://www.epa.gov/greenvehicles/electric-vehicle-myths