Šetřit palivo lze i radikálně. Mnozí se nebojí vozu odlehčit, co to jde

Jsou různé možnosti, jak ušetřit palivo. Základem by měla být klidnější jízda bez překračování rychlosti a vytáčení motoru. Na spotřebu vozu má ale vliv i jeho váha. Proto se mnozí snaží své auto co nejvíce odlehčit. Někdy může být znát i každý kilogram. Někteří se proto rozhodnou, že demontují součásti povinné výbavy.

Povinná výbava něco váží

Součásti povinné výbavy samozřejmě mohou něco vážit. Nemluvíme o lékárničce, trojúhelníku nebo reflexní vestě, ale mluvíme o poslední důležité součásti. A to o rezervním kolu včetně nezbytného nářadí, jako je klíč a hever. To vše má nějakou hmotnost, kterou neustále vozíme v autě. A vlivem toho může palubní počítač ukazovat spotřebu vyšší, než bychom chtěli.

Není potřeba

Kdo se rozhodne jít touto radikální cestou, skutečně může hever, klíč i samotné náhradní kolo z auta vyhodit. A v tu chvíli bude jeho vůz o poznání lehčí a spotřeba může klesnout. Pozor však na možné problémy s policejní hlídkou. Náhradní rezervní kolo není v autě potřeba jenom za předpokladu, že bude něčím adekvátně nahrazeno. Zákon umožňuje, že klasická rezerva může být nahrazena buď sadou na opravu pneumatiky, nebo sjednanou asistenční službou pro případ defektu.

Zdroj obrázku: Freepik

Víc škody než užitku

Vyndání rezervní pneumatiky a nezbytného nářadí k výměně skutečně pomůže k tomu, že se hmotnost vozidla sníží. Zároveň ale ne o tolik, aby byl pokles spotřeby jakkoliv výrazný. Také je třeba myslet na to, že v případě defektu není jednoduššího řešení než klasická výměna provedená maximálně za pár desítek minut.

Opravná sada sice problém vyřeší, ale pneumatika se může znehodnotit a nutností bude v tu chvíli koupě nové sady. V případě asistenční služby je zase problém v čekací lhůtě. Ta se klidně může značně prodloužit, což na jakékoliv cestě není nic příjemného. Ale člověku bez rezervy nebo sady na opravu stejně nic jiného nezbývá.

Zdroj: https://www.lesschwab.com/article/do-you-even-need-a-spare-tire.html
Šetřit palivo lze i radikálně. Mnozí se nebojí vozu odlehčit, co to jde
Přesunout se na začátek