České maminky vybírají převážně prostorné automobily, v nouzovém stavu za ně i více utrácí

Letošní jaro je kvůli pandemickým opatřením jiné, než jsme byli zvyklí. Jsme více spolu a do určité míry to ovlivňuje i naše nákupní chování. České a slovenské maminky, které slaví v neděli svátek, jsou velice praktické a v tomto období ještě více vybírají prostorné a bezpečné vozy. Naopak polské a maďarské maminky komfort tolik neřeší a letos na jaře jejich zájem o prostorné vozy naopak poklesnul. Více než polovina Češek a Slovenek do automobilu investuje minimálně 200 000 korun. Polky a Maďarky jsou spořivější. Vyplynulo to z prodejní analýzy největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.

České maminky mají v posledních měsících ještě více práce se svými dětmi a z mnohých se staly ze dne na den i paní učitelky. Rodiny jsou více doma a velká část rodin řeší více, do čeho investovat své finance. „Počet zákazníků v důsledku nouzového stavu a pandemie logicky poklesl. Zajímavé ale je, že Češky se nebojí i přes krizi na trhu do automobilu investovat více než například Slovenky, Polky nebo Maďarky, které investují méně než vloni. Výběr automobilu nepodceňují a je pro ně důležité, aby jim automobil dlouho vydržel. Proto si raději připlatí za mladší a prostornější vůz. Automobil pak mají déle a ve výsledku uspoří i rodinné finance, protože automobil nemusí tak často měnit,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. Češky a Slovenky utrácí za větší vozy typu SUV, MPV a kombi v nadpoloviční většině přes 200 000 korun. U českých řidiček došlo v porovnání s loňským jarem k nárůstu investované částky, Slovenky ale naopak investují méně. Ještě šetrnější jsou Polky a Maďarky.

Pokud jde o další atributy, i tady došlo u Češek ke změně v preferencích v porovnání letošního a loňského jara. Počet velkoprostorových aut narostl v kategorii dieselů na 61%, méně z nich mělo automatickou převodovku a nadále ale roste nejvíce zájem o parkovacího asistenta. Bezpečnostní prvky jako ABS, ISOFIX nebo airbagy jsou standardem. Nejoblíbenější značkou zůstává i v této kategorii aut Škoda, následovaná Volkswagenem a Fordem. Podobně to mají i Slovenky, jen u Polek je nejoblíbenější Opel a u Maďarek Suzuki.

 

Nejprodávanější značky kombi, SUV a MPV u českých maminek v síti autocenter AAA AUTO

  Česká republika Slovensko Polsko Maďarsko
1. Škoda Škoda Opel Suzuki
2. VW VW VW Nissan
3. Ford Hyundai Renault Opel
4. Renault Ford Nissan Peugeot
5. Peugeot Renault Ford Ford
Zdroj: TZ AAA Auto
České maminky vybírají převážně prostorné automobily, v nouzovém stavu za ně i více utrácí
Přesunout se na začátek