Nová X1 je úplně jiná než předchozí generace. Zatímco první X1 tak trochu připomínala klasickou jedničkovou řadu BMW, nová X1 narostla do výšky a převzala hlavní designový styl od svých větších sourozenců X3 a X5 a nyní je to SUV každým coulem.
BMW X1, která přijde na český trh již koncem října, je o 53 milimetrů vyšší, a to je ve světě automobilů docela výrazný nárůst. Je také o 21 mm širší a 36 milimetrů kratší, takže už na první pohled nevypadá jako kombi, ale jako „malá x3“ (byť konstrukčně je to právě naopak – viz níže). Uvnitř by pak mělo být znatelně více místa než u loňského modelu, a to i na zadních sedadlech, která lze objednat i v posuvném provedení a posouvat je o 13 cm dopředu či dozadu.
Za tímto výrazným vývojovým skokem je přechod modelu BMW X1 ze základu E91 na platformu UKL2, což také znamená, že X1 je první X model s náhonem předních kol – tedy pokud si jej objednáte pouze s jednou poháněnou nápravou, v nabídce je samozřejmě i systém xDrive s pohonem všech kol. Ten ale půjde objednat jen s některými motory, se slabšími motory bude „pouze“ náhon na předek sDrive.
Uvnitř je nová iksjednička o poznání prostornější a také luxusnější než předchůdce, v interiéru už příliš nezaostává za vyšší řadou X3, což se u předchozí verze zrovna říci nedalo. Můžete si jej také objednat s celou řadou doplňků, které dříve byly vyhrazeny jen vyšším třídám. Například head-up displeje, adaptivní tempomat, sledování jízdních pruhů, detekce chodců s automatickým zabrzděním. A komu by i to bylo málo, může v budoucnu sáhnout i po verzi M Sport.
A motorizace? Benzinové verze jsou dvoulitry sDrive20i a xDrive20i naladěné na 192 koní, případně xDrive25i s výkonem 231 koní. Naftové modely budou sDrive18d, xDrive20d a xDrive25d, to vše s šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.
Promo video
Autor: FilipT, foto: František Chobot, BMW