Frankfurt 2015: Volkswagen Tiguan

Větší, lehčí a dospělejší, takové jsou první dojmy z nové generace modelu Tiguan z Frankfurtu. Design navazující na nové rysy Passatu, technika navazující na novou platformu Golfu…. a od těchto dvou vzorů se vlastně odvíjí vše.

Stejně jako se Tiguanu první generace občas říkalo „malý Touareg“, se nové verzi možná bude říkat „terénní Passat“. Od něj se totiž inspiroval design celé přídě a světlometů, podobně jako nový Multivan. A co si budeme povídat, „oči“ jsou hlavním prvkem, který dává celé tváři vozu ten hlavní výraz. Ve světlech jsou také poprvé u značky VW použity LEd diodová světla pro denní svícení.

Proti předchozí verzi Tiguan narost o 6,1 cm a rozvor se rozšířil o 7,6 mm, ale zvýšila se i světlá výška o 11 mm, tedy alespoň u modelů s pohonem všech kol 4MOTION. Za tyto změny vděčí nový Tiguan přechodu na novou modulární platformu MQB, kterou sdílí s novým Golfem. A z toho vyplývá také zvýšení pevnosti i podstatné snížení hmotnosti o celých 50 kg díky využití kombinace oceli a hliníku v této podvozkové platformě. Pro milovníky jízdy mimo silnici stojí za zmínku i na tuto kategorii úctyhodný nájezdový úhel 25,6 stupňů, ovšem pouze s paketem Offroad.

Když jsme ve Frankfurtu navštívili kabinu vozu, čekal na nás podobný dojem z interiéru jako v novém Passatu B8 – a skoro stejně velké množství místa na nohy. Prostě luxus a elektronické systémy na každém centimetru, ale ani základní verze nevypadala nijak plebejsky. Vrcholem je pak digitální přístrojovka s dotykovou obrazovkou napojenou na váš mobilní telefon.

Z nabídky funkcí nás zaujala trailer Assist, díky které stačí při couvání s přívěsem nastavit na displeji požadované místo a auto za vás zacouvá – při najíždění s lodí k vodě to může být pro řadu lidí rozhodující lákadlo ke koupi. I zde se objevily všechny nejnovější bezpečnostní systémy, jako jsou autonomní brzdy a detekce chodců či monitoring jízdy v pruhu, adaptivní tempomat nebo kamery monitorujících okolí vozu.

Zajímavá byla především verze GTE – plug-in hybrid využívající motor TSI 1,4 a přídavným elektromotorem a baterií 12 kWh, kdy celkový výkon tohoto systému vyšplhal na 218 koní. Také dojezd 50 km a maximálka 130 km/h na čistě elektrický pohon již působí jako životaschopná hodnota a pro řadu lidí by mohla stačit na dojíždění do práce bez jediného využití benzínového motoru. Zajímavostí je také solární střecha, která by měla přispět k dobíjení přes den, kdy váš vůz stojí před kanceláří na slunci. Jinak jsou v nabídce benzinové motory 1,4 a 2,0 s výkony od 125 až po 220 koní nebo diesely 1,6 a 2,0 s výkony od 115 až 240 koní.

Promo video


Autor: FilipT, foto: František Chobot, VW

Frankfurt 2015: Volkswagen Tiguan
Přesunout se na začátek