I přes emisní normy se Cadillac nechce vzdávat své klasiky

Jak si představit typické americké auto? Rozhodně charakteristickým designem, rozhodně dobrým výkonem a také tím, že pod kapotou téměř vždy najdete vidlicový osmiválec. Bohužel žijeme v době stále přísnějších emisních norem, a tak toto tvrzení možná už dlouho platit nebude. Downsizing stále pokračuje. Ve vozech běžných se objevují jenom tři válce, a u „Amerik“ počty válců nebezpečně klesají. Tedy jak u které automobilky. Pozitivním příkladem je automobilka Cadillac, která si chce i nadále zachovat svou tvář.

Představení nového motoru

V čem konkrétně si svou tvář Cadillac zachovává? V tom, že nechce uhnout ze zajeté cesty a vidlicového osmiválce se zkrátka a jednoduše nechce vzdát. To jasně potvrzuje uvedené nového motoru. Ten však byl spojen s mnohými peripetiemi. To proto, že se při jeho vývoji začínalo v podstatě od nuly. Základem bylo přání vytvořit vidlicový osmiválec, který nabídne stále velmi dobrý výkon. S tím souvisela ale i povinnost, která se týkala hospodárnosti provozu. Ani ne proto, že by to výrazně vyžadovali zákazníci, ale proto, že to vyžadují předpisy. Tedy proklaté emisní normy. S ohledem na uskutečnění představení dané motorizace můžeme říci, že se daný záměr povedl.

Kromě nové koncepce, o které se dozvíte za pár chvil, nesmíme zapomínat třeba na využití systému označovaného jako AFM neboli Active Fuel Management. Nejde o nic jiného, než o funkci umožňující odpojit jednotlivé válce. Jestliže vás tato technologie zajímá blíže, tak využívá systému inovativních vahadel, a to vždy pro každý ze čtveřice ventilů, které jsou v jednom válci. Pokud jde o následné vypnutí daných válců, budou odpojeny ty s číslem 1-4-6-7. Také nechybí ani dnes už celkem běžný systém stop/start, který také napomáhá k plnění emisních norem. A to tím, že při čekání například na semaforech, nebo v kolonách vypíná a následně zapíná motor, čímž šetří palivo.

Odlišná koncepce

Byl to celkem velký oříšek, ale povedlo se. Nutno ale přihlédnout k tomu, že motor se od svých předchůdců velmi výrazně liší. Klasická koncepce motorů se dvěma turby je řešena tak, že jsou jednotlivá turbodmychadla na vnější části motoru. Tento nově představený typ zaujme tím, že jsou integrovány právě mezi obě hlavy válců. Tedy do prostoru, který vytváří ono typické písmeno V.

Cílem této odlišné koncepce je nejenom zrychlit reakci turbodmychadel, ale také to, že se rychleji ohřejí hlavní, ale i startovací katalyzátory. I když o tomto provedení mluví Cadillac jako o novince, je třeba brát na vědomí, že je to novinka jenom v jeho vozech. V Evropě by se již několik takových příkladů dalo najít, a tak se dá i očekávat, kde se brala inspirace.

K dispozici budou dvě verze

Jedna varianta motoru, ale ve dvou verzích. Když se na ně podíváme blíže, tak musíme začít variantou vrcholovou. Přece jenom je v tomto směru zajímavější. To proto, že její výkon bude až 410 kW. Pokud jde o verzi druhou, a to slabší, musíme říci, že onen „menší výkon“ není zase až tak výrazný. K dispozici bude 373 kW. A pro jaké vozy bude tato nová motorizace určena? O budoucnosti se zatím mlčí a tak se podívejme na současnost. Vrcholová verze se objeví pod kapotou modelu Cadillac CT6 V-Sport. Varianta o něco slabší bude dostupná pro klasickou verzi tohoto vozu, tedy klasický Cadillac CT6.

I přes emisní normy se Cadillac nechce vzdávat své klasiky
Přesunout se na začátek