Juke udělal už po svém příchodu na trh velký rozruch pedevším svým neotřelým designem. Zákazníkům se ale líbí a prodává se více než dobře. Možná i díky tomu se dočkal vyladěné varinaty Nismo, která tohle auto posouvá o pořádný kus dál.
Když vidíte Nismo z dálky, nijak extra se neliší od klasického Juku, vlastně vás zaujmou jen pěkná kola a zajímavá barevná kombinace bílé perleti s červenými doplňky. Jakmile ale dorazíte až k autu, je vám jasné, že tohle bude víc, než jen pár stylových doplňků. Najdete tu zadní spoiler, mohutná koncovka výfuku, upravenou přední masku s hrdými písmeny RS, červený proužek podél celé spodní linie auta. Vše dokreslují rudé brzdiče a proklatě nízké pneumatiky.
Úchvatný je také interiér. Ten obsahuje anatomické sedačky Recaro z alkantary. Ta je také na palubní desce a ve výplních dveří. Kůží je samozřejmě potažený i volant, který má na svém vrcholu červený proužek, jako závodní auta. Je jen trochu škoda, že zde zůstaly stejné ovladače, jako v klasickém Juku, které vám tak trochu zkazí „závodnický“ pocit.
Atmosféru mají i spolujezdci na zadních sedačkách. Ti mají k dispozici svoje dveře pro nastupování, což je rozhodně plus. Prostoru je zde přiměřeně velikosti a povaze auta, ale ani dospělý nebude nijak trpět, nebo strádat.
Pod kapotou sympatického crossoveru dřímá přeplňovaná šestnáctistovka DIG-T o výkonu 218 koní spojená s šestistupňovým manuálem. V našem případě je hnaná pouze přední náprava, ale můžete si připlatit i za pohon 4×4.
Hned jak motor nastartujete, cítíte už podle zvuku, že tohle bude zábavná jízda. Paradoxně má nejhezčí zvuk na volnoběh, kdy může v klidu bručet z velké koncovky. Jakmile motor roztočíte, turbo už zvuk krotí a není to jaksi ono. Po trochu nemotorném nasednutí mě objímá skořepina Recaro a já můžu vyrazit. Dávám jedničku, dvojku, trojku, převodovka mě okamžitě neskutečně baví. Je krátká, rychlá a přesná. Řazení je přirozené a vy se budete těšit na každé zrychlení a zpomalení, kdy budete moci držet v ruce sportovní hlavici řadící páky.
Při akceleraci se ale musíte občas krotit. Výkonu už je tu dost a často se vám stane, že při rozjezdu musí zasáhnout ASR, které zkrotí proklouznutí předních pneumatik. Vy pak místo efektního zagumování jen pomalu odjedete. Naštěstí se ale dá vypnout a vy se můžete bavit naplno.
Protože i když není Nismo RS žádný offroad, svezení po prašných cestách s takovým výkonem a podvozkem nemá chybu. Jen musíte stále myslet na velká nízkoprofilová kola, která tu jsou hodně na ráně. Vhod přijde i klasická ruční brzda, kterou máte po pravici. Dosáhnete na ní bez problémů a dokáže přinést další porci zábavy.
Ale zpátky na silnici. Tady vás bude Nissan bavit hlavně na okreskách, kde budete jen velmi těžko hledat někoho, kdo s vámi udrží krok. Lehký malý crossover v kombinaci se silným motorem a perfektním podvozkem je totiž na rozbité klikaté silnice jako stavěný. Zatáčky si můžete dopřávat v obrovském tempu. Nevadí štěrk ani díry, auto má perfektní odezvu od řízení a vy vždy s dostatečným předstihem víte, co se děje pod autem.
Při akceleraci v utažených zatáčkách je Nissan mírně přetáčivý, ale dá se na to celkem bez problémů zvyknout. Trpět nebudete ani na dálnici, i když skořepinové sedačky nejsou na D1 úplně ideální. Na dálnici je také velmi těžké se udržet v hranicích legální rychlosti, s čímž pak souvisí i spotřeba, která se bez problémů přehoupla přes 9 litrů.
Jsou to ale litry, které vám dokáží na tváři vykouzlit velkou spoustu úsměvů a je jedno, jestli si vyzkoušíte svezení na závodním okruhu, pojedete se prohnat po štěrkových cestách, nebo jen jedete ráno do práce přes město. Tenhle Nissan baví a překvapuje. A proto tu je!
Ceny
Ceníková cena 644 000 Kč
Recaro sedadla 41 100 Kč
Sada Tech 33 000 Kč
Akční sleva -55 000 Kč
Celková cena 663 100 Kč
Sada Tech obsahuje
Xenonové světlomety
Panoramatický kamerový parkovací systém (AVM)
Safety Shield
Autor: Matěj Oliva, Foto František Chobot