Nissan po dvanácti letech inovuje Titana

Mezi kultovní velké Pick Upy bezpochyby patří Nissan Titan. Nikdy sice nedosáhl věhlasu, jako Raptor, nebo Toyota Tundra, ale vždy platil za skvělý pracovní stroj. A možná právě jeho umírněnost patřila k mála negativům auta. To se ale definitivně mění. Nissan posunuje Titana do nové éry.


Abychom byli přesní, nově se představil model XD, standardní Titan nás teprve čeká, ale nebude se nijak zásadně lišit. Hlavní rozdíly vidíte hned na první pohled. Definitivně pryč je krabicový design, který známe z předchozí generace, která je na trhu od roku 2003. Obrovská přední maska budí respekt a světla spolu s oblejšími tvary zase ukazují, jaký se píše rok.


Stejně radikální, jako změna zvenčí je i ta v interiéru. Titan XD už není pracovní dodávkou, ale jeho interiér si v ničem nezadá s luxusní konkurencí. Zlepšily se materiály, ergonomie, zkrátka vše důležité. Vše je ale v americkém stylu, což má bezpochyby na svědomí vývojářský team z USA, stejně jako místo výroby v Missisipi a určení auta především pro severní Ameriku. To se nám ale rozhodně líbí. Nenajdete tu žádné miniovladače, žádný volant ala Peugeot, vše je tak nějak poctivé a hlavně velké.


Poctivé jsou i agregáty. Zapomeňte na downsizing, přeplňované dvanáctistovky a podobné nesmysly, kterými se trápí evropský trh. Pod kapotou najdete petilitrový diesel od Cumminse. Jde samozřejmě o uspořádání V8. Maximální výkon je 231 kW ve 3200 otáčkách. Zajímavější je ale točivý moment 753 Nm v 1600 otáčkách. Výkon můžete posílat jen na zadní, nebo na všechna čtyři kola přes šestistupňový automat. Na manuál zapomeňte. Pokud vám nafta nevoní, k dispozici budou i benzínové osmiválce a šestiválec, ale k těm zatím Nissan podrobnosti neuvolnil.


Poctivý zůstal i podvozek. Vepředu najdete nezávislé zavěšení s pružinami, vzadu tuhou nápravu na listových pérech. Nechybí ale ani moderní technologie, jako jsou asystenti parkování, detekce pohybu okolo auta, atd. To je u tak velkého vozu celkem praktická záležitost. V terénu, kterého se Titan XD zjevně bát nebude pomůže asistent sjezdu, nebo kontrola trakce. Zanedbatelná nejsou ani „nákladní“ čísla. Titan uveze na korbě téměř tunu, na kouli pak můžete připojit 5,5 tuny. S tím už se dá něco odtahat. No a teď jedno negativum na závěr. Titana v Evropě oficiálně nekoupíte.


Autor: offroadweb.cz

Nissan po dvanácti letech inovuje Titana
Přesunout se na začátek