Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD

Nissan X-Trail byl vždy synonymem praktického SUV se slušnou schopností jezdit mimo silnice a spolehlivým provozem. Nová generace ale přinesla hodně radikální změnu designu i celého pojetí auta. Bude i novinka od Nissanu stejně dobrá?

Pokud vidíte přijíždět X-Trail z dálky, může se vám snadno stát, že si auto spletete s menším crossoverem Quasquai. A nemusíte si to vyčítat. Základní rysy auta jsou opravdu velmi podobné. Na druhou stranu trh je samozřejmě ten hlavní ukazatel a krabicoidní offroad už netáhl, takže optické snížení a mnohem modernější tvary jsou celkem logické. Nám by se ale líbilo větší odlišení od Quasquaie.

I interiér je zcela nový a rovněž podobný menšímu sourozenci. Je tradičně perfektně zpracovaný, i když na první usednutí na mě působil trochu laciným dojmem. Vše ale vynahradilo pár funkcí, které mě naprosto dostaly, jako třeba klimatizovaný držák na pití. Celý multimediální panel je velmi přehledný a intuitivní. Díky dotykovému displeji najdete vše velmi rychle a přesně. Snad jen grafika by už mohla být trochu modernější.

Náš testovaný model byl vybaven celou řadou nadstandardních prvků, jako je hlídání jízdy v pruzích, automatické krizové brzdění, nebo automatické zabrzdění auta, když zapomenete zatáhnout elektronickou ruční brzdu. Je tu také třetí řada sedaček, za kterou si připlatíte 30 000 korun a určena bude spíš dětem. Druhá řada je ale posuvná a smístem se dá celkem pracovat. Počítat samozřejmě musíte s tím, že díky sedačkám přijdete o nějaké to místo v kufru. I když i tak je kufr velmi prostorný a na SUV i dobře přístupný.

Pod kapotou X-Trailu můžete mít zatím jen jediný agregát. Jde o turbodiesel 1.6 od Renaultu. Disponuje výkonem 96 kW a točivým momentem 320 Nm. Naskýtá se samozřejmě otázka, zda pouhá šestnáctistovka dokáže dostatečně rozpohybovat velkou čtyřkolku. Ze slabšího motoru v CR-V jsme sice byli nadšeni, ale ten lze kombinovat pouze s náhonem na předek. X-Trail má oproti tomu v podstatě plnohodnotnou čtyřkolku, kterou ale můžete odpojit. Váhu zadního náhonu s sebou ale pořád povezete.

V kombinaci s šestistupňovou převodovkou můžeme říct, že dynamika auta je naprosto dostatečná a pokud dobře řadíte a držíte motor v ideálních otáčkách, užijete si i nějakou porci zábavy a sportování. Musíte ale motor vytáčet nad 1700 otáček, pod nimi odmítá zrychlovat a je tak trochu bez dechu. Pomalejší je také odezva na stisk plynového pedálu, kde musíte prostě počkat, až bude mít turbo dostatečný tlak a vyšle na kola dost koní.

Motor je ale celkově velmi tichý, příjemný a rozhodně ne slabý. I na dálnici můžete jet daleko za legální rychlostí a agregát vás nebude obtěžovat hlučností. Celé auto je konec konců velmi dobře odhlučněné a jízda je velmi příjemná. Řidič dostává od kol dobrou odezvu a aktivní podvozek dokáže přibrzďováním kol napravovat nedotáčivost dlouhé čtyřkolky.

V terénu auto trpí malými nájezdovými úhly. Světlá výška je sice dostatečná, ale před předními koly je ještě dlouhý přesah, na kterém jsou navíc umístěné kamery parkovacího systému a ty se nám rozhodně nechtělo pošramotit. Jinak je ale náhon 4×4 velmi povedený a s X-Trailem se rozhodně nemusíte bát na nezpevněné cesty, nebo do lesa. Už to ale není to, co dokázala předchozí generace. Na to si ale koupíte jiná auta, třeba Navaru.

Celkově nás X-Trail velmi překvapil. Na papíře rozhodně nevypadal tak zábavně, jako se s ním jezdilo v reálu. I při hodně nevybíravé jízdě s cestami přes Prahu se spotřeba držela okolo sedmi litrů nafty a na dlouhých cestách byl Nissan velmi pohodlným a příjemným společníkem. Cena vozu 785 900,- taky vzhledem k výbavě, které už nic moc nechybí k dokonalosti rozhodně není špatná.


Technické údaje



Autor: Matěj Oliva, Foto: František Chobot

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přesunout se na začátek