Nové BMW X6

Už je to nějaký čas, kdy se na světě objevilo BMW X6, které si získalo hned od začátku celou řadu příznivců. Letos se dočkalo svého faceliftu, zvenku se toho sice moc neudálo, ale při pohledu pod kapotu je to už něco jiného.


Novou X6 uvidíme poprvé na autosalonu v Ženevě. Už teď ale můžeme prozradit pár zajímavostí a technických novinek, které nová X6 přinese. A tou největší a nejzajímavější je motor. X6 bude pohánět řadový šestiválcový turbodiesel osazený třemi turbodmychadly! Ten má výkon 381 koní při objemu tří litrů. O plnění se stará přímé vstřikování common rail. Točivý moment motoru je 740 Nm ve 2000 ot. Zrychlení z nuly na sto se udává 5,3s při spotřebě 7,7 litrů.


Ostatní motory jsou stejné, jako v předchozích generacích X6 – Osmiválcový motor (X6 xDrive50i) přináší výkon 300 kW/407 k, dále je v nabídce řadový šestiválcový zážehový motor (X6 xDrive35i) s výkonem 225 kW/306 k. Dále jsou tu řadové šestiválcové vznětové motory (X6 xDrive40d a X6 xDrive30d) s výkonem 225 kW/306 k, respektive 180 kW/245 k.

Zvenku se toho moc nezměnilo, upravený je tvar přední masky. Místo bixenonů používá X6 nově kombinaci xenonu a LED osvětlení. LED technologie se také objevila v zadních světlech. Auto bude stát na devatenáctipalcových kolech. V případě verze M to budou dvacítky. V základu je X6 čtyřmístná, na přání lze namontovat třímístné zadní sedadlo. Kromě benzínového osmiválce mají všechny modely osmistupňový automat. Nejsilnější model je vybaven šestistupňovou převodovkou. O přenos síly na silnici se stará pohon všech kol xDrive s mezinápravovým diferenciálem, který v zatáčkách přidává výkon na zadní nápravu.

Videa



Autor: Matěj Oliva

Nové BMW X6
Přesunout se na začátek