Koupě ojetého auta není nic jednoduchého. Vždy je třeba probrat se mnoha parametry, od samotné značky a typu auta přes rok výroby a motorizaci po stav najetých kilometrů i technický stav auta. Ani jedna ze zmíněných věcí však není tou, kterou je namístě udělat jako první. Když vybíráme ojetinu, je ideální zjistit si i zemi původu. Hraje to větší roli, než se zdá.
Některé země jsou špatné
Země původu může mít velký vliv především na životnost auta. U zánovní ojetiny většinou nic nepoznáme a problémy se začnou objevovat až za pár let. Příkladem mohou být vozy z jihu Evropy z přímořských oblastí. Mořský slaný vzduch rozhodně nedělá dobře žádnému kovovému dílu. Takové vozy jsou velkým rizikem především z hlediska koroze.
Moc dobré nejsou ani vozy z východu Evropy. Důvodem mohou být různé neodborné opravy a úpravy, záměrné výměny různých dílů, ale i to, že se s autem jezdilo po nekvalitních silnicích. To vše se může dříve nebo později projevit. Až poté se zjistí, jaký vrak byl ve skutečnosti koupen.
Dobré je být na pozoru také v případě, že se jedná o auto ze severských oblastí. Že je mráz nepřítelem každého auta, to není nic neznámého. Pokud auto jezdilo pravidelně v chladných teplotách a motor nebyl dostatečně a správně zahříván, dříve nebo později to nový majitel auta bohužel také zjistí.
Ne vždy se dozvíte pravdu
Dozvědět se pravdu o kupovaném autě ze zahraničí ale není nic jednoduchého. Nepoctiví prodejci v tom umí chodit. Mnohdy auto z východu na okamžik přihlásí v Německu. Taková ojetina už se následně dle papírů tváří jako vůz z DE. Kdo si důkladně neprověří historii vozu, může se nechat velmi snadno nachytat. A je to právě Německo, které je z hlediska nabídky vozů velmi populární zemí. Jak pro bohatý výběr, tak optimální ceny, ale i kvůli tomu, že řada ojetin, které jsou skutečně z Německa, bývá kvalitních.
Zdroj: https://www.integrityautofinance.com/how-to-choose-a-used-car-truck-or-suv-by-country-of-origin/