Ojetina, která má málo najeto, ještě nemusí být výhodná koupě

Nákup ojetého auta může být trefou do černého, pokud máte šťastnou ruku nebo pokud se v autech vyznáte natolik, abyste nešlápli vedle. A také může jít o nejhorší obchod vašeho života, když se zdánlivě výhodný nákup promění ve vrak, který se vám začne doslova rozpadat před očima. Většina motoristů si myslí, že jeden z hlavních ukazatelů stavu vozidla, ne-li ten úplně nejdůležitější, je na tachometru – počet najetých kilometrů. I auto, které nemá mnoho najeto, však může být v bídné kondici. Navíc bude o poznání dražší než auto, které už ujelo dvakrát delší vzdálenost.

Záleží i na stylu jízdy původního majitele

Aby bylo jasno, ve většině případů jsou opravdu ojetiny s malým počtem najetých kilometrů v lepším stavu než jiná auta, ale záleží také na tom, jak se předchozí majitel k autu choval. Na sekundárním trhu se často objevují menší auta, která prodávají mladí řidiči. Ti prodávané auto dostali od rodičů hned po absolvování autoškoly, případně si ho při té příležitosti sami pořídili.

Zdroj obrázku: Pixabay

Pokud za volant usedne nezkušený řidič, některé prvky mohou trpět. Týká se to například převodovky, pokud je ve voze manuální. Kromě nepříliš šetrného řazení také řidiči, kterým ještě pořádně nezaschl řidičák, často nesprávně akcelerují, což se pro změnu podepisuje na větším opotřebení motoru. A tak bychom mohli pokračovat.

Záleží i na kvalitě údržby

Ale nejde jen o styl jízdy, svou roli hraje také kvalita údržby. To se týká zejména aut, které byly využívané jen na krátké popojíždění a jejich původní majitelé se s nimi nikdy nevydávali na dlouhé cesty. Takoví lidé mají často pocit, že se svému autu nemusí příliš věnovat, protože těch pár kilometrů hravě zvládne i bez údržby.

Zdroj obrázku: Pixabay

Tradičními hříchy těchto motoristů bývá, že nevyměňují motorový olej ani olej v převodovce. Obě tyto tekutiny je přitom třeba měnit po ujetí určitého počtu kilometrů, ale také jednou ročně, v případě oleje v převodovce pak jednou za dva roky. Také další prvky auta mohou zanedbáváním údržby hodně trpět.

Ojetina, která má málo najeto, ještě nemusí být výhodná koupě
Přesunout se na začátek