Peugeot 5008

V uplynulém týdnu jsem testoval nový Peugeot 5008 GT 2.0 HDI AT. Jedná se o
vůz druhé generace. Tento automobil prošel výraznou změnou z MPV na SUV a
jeho elegantní vzhled s ostrými křivkami Vás jistě zaujme. Stabilně
konkuruje Škodě Kodiaq, Fordu S-MAX, Opelu Grandland X nebo třeba Renaultu
Koleos.

Motor

V testovaném modelu byl osazen nejsilnější motor 2.0 HDI AT GT a se svými
příjemnými 133kW se tento vůz stává velmi hravým. Během týdenního testu se
mi nedostalo ani jednou pocitu, potřeby vyššího výkonu. Při předjíždění na
běžných silnicích i dálnicích, jízdě v terénu i ve měste je výkon
dostačující. Testovaný model byl vybaven automatickou šeštistupňovou
převodovkou (s hydrodynamickým měničem momentu), která se může pochlubit
opravdu jemným a příjemným řazením, v jakémkoli jízdním stylu. Co se týče
spotřeby, dvoulitrový turbodiesel umí běžnou jízdou jezdit za 6,5-7L/100km
(kombinovaná spotřeba). Pokud lahodíte sportovnějšímu jízdnímu stylu,
můžete počítat i s deseti litry.

Zrychlení 0-100km/h dosáhne Peugeot za 9,6s, nutno podotknout, že je tu
znát absence pohonu 4×4 a občas přední kola prokluzují. Udanou maximální
rychlostí je pak 211km/h.

Interiér

Ihned po otevření dveří Vás zaujme malý sportovní multifunkční volant (v
úpravě GT). Za ním se nacházejí „pádla“, které využijete zřídkakdy, nicméně
máte tu možnost. Na přístrojové desce si můžete navolit k zobrazení téměř
co budete chtít. Vzhled budíků je elegantní a přehledný. Jediný problém
jsou tlačítka u středového tunelu, díky kterým se navolení nebo zobrazení
různých funkcí stává komplikovaným a nepřehledným. K systému start/stop
nebo zobrazení spotřeby se musíte složitě proklikávat přes obrazovku na
palubce, což je velmi nepraktické, když se musíte věnovat jízdě. Velkým
plus jsou příjemné, výhřívané, masážní sedačky, ve kterých jsou řidič i
spolujezdec v pohodlí. Interiér působí velmi komfortně a moderně – modré
podsvícení palubní desky, předních dveří nebo střešního panoramatického
okna, elegantní doplňky (v úpravě GT) a další.. .


Testovaný model byl sedmimístný, ale pokud nejste malého vzrůstu, nějakou
delší cestu by jste tam jistě na zadních sedačkách strávit nechtěli. Velmi
málo prostoru na nohy, kolena ale i hlavu, kterou i průměrně vysoký člověk
škrtá o stropnici. Při couvání Vám naběhne na palubce parkovací kamera,
která ukáže jak pohled z vozu vzad, tak i ptačí perspektivu, díky které
jste v dokonalém obrazu, co se kolem Vás děje. Když se zaměříme na úložný
prostor, je ho tu dost. Součástí středového tunelu je velký úložný chlazený
„box“ kam se toho vejde opravdu moc a hlavně to máte neustále při ruce.
Když se přesuneme ke kufru, nový Peugeot disponuje 780 litry a po sklopení
zadních sedadel se dostaneme na 1940 litrů.

Exteriér

Navenek působí vůz mohutně a bytelně. Pár ostřejších křivek dodává tomuho
vzhledu příjemný „šmrnc“. Na můj vkus je tu moc chromovaných doplňků a
linek – ale to může na každého působit jinak. Velkým plusem jsou na tomto
modelu přední „LED“ světla, která ve tmě dodávají opravdu dostatek rozhledu
a pro řidiče je to skutečně příjemný pohled.

Jízdní vlastnosti


I když řídíte prostorově výraznější vůz, z pohledu řidiče Vám to ani nijak
dramatické nepřijde. Malým volantem se manipuluje příjemně a i při svém
robusním vzhledu je tento vůz obratný a velmi příjemný na jízdu. Díky
velkému rozvoru náprav (2840mm), rozchodu (1844), 19-ti palcovým kolům je i
při své světlé výšce (236mm) skvěle, lehce a jednodušše ovladatelný i při
ostřejším stylu jízdy.

Cena

Cena testovaného modelu je 1 081 000,– Kč. Pokud budeme hovořit jen o vozu
bez příplatkových prvků výbavy, jen s tímto motorem, jsme na 930 000,– Kč.

Závěr

V současnosti je Peugeot 5008 považován za vlajkovou loď francouzské
automobilky a je ideálním a bezpečným vozem pro každodenní ježdění. Působí
spíše jako rodinný vůz (jako jeho předchůdce) zabalený v SUV vzhledu. I bez
pohonu 4×4 je v lehčím terénu spolehlivým vozem. Jako náhrada pohonu 4×4
slouží příplatkové tlačítko a když si připlatíte 12tisíc korun, otevře se
před Vámi možnost, přepínat si mezi několika typy povrchů (sníh, bláto…
atd.). Ale plnohodná čtyřkolka je prostě plnohodnotná čtyřkolka.

Peugeot 5008

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek